Francúzska automobilka Citroën predstavil staro-nový model Ami, ktorý oživila po viac ako 40 rokoch. Koncept vozidla však ostal zachovaný a stále ide o malé mestské auto. Najväčšia zmena sa ale udiala pod kapotou, kde klasický spaľovací motor nahradil elektrický – píše TechCrunch.
Koncept vozidla bol prvýkrát ukázaný takmer presne pred rokom na autosalóne v Ženeve. Z pohľadu technických špecifikácií nedošlo takmer k žiadne zmene, no po vizuálnej stránke už áno. Pri podobných prototypoch a konceptoch sme si na to ale už zvykli. Dôvod, prečo takéto vozidlo vôbec vzniklo je jednoduchý. Vo Francúzsku je vodičský preukaz pomerne drahý (až 3000 eur) a na každodenné presúvanie ide o zaujímavú voľbu pre začínajúceho vodiča či turistu. Vozidlo totiž nevyžaduje žiadne vodičské oprávnenie a je ho možné šoférovať už od 14 rokov (ak si Francúz, inak 16).
Koncept vs. realita


Skúter s kapotážou
Na prvý pohľad toto vozidlo pripomína viac skúter s dvomi sedadlami a kapotážou, než reálne auto. Napriek tomu sa zaraďuje medzi automobily, na ktoré ale nepotrebuješ vodičské oprávnenie. Vo väčšine prípadov ide o vozidlá s objemom motora do 125 cm3 a maximálnou rýchlosťou 45 km/h. Citroën Ami je v tomto prípade elektroauto, ktoré je možné nabíjať z klasickej zásuvky, dosahuje dojazd až 70 km a maximálna rýchlosť je 45 km/h. Francúzska automobilka vozidlo prezentuje ako budúcnosť mestskej mobility.
Batéria má kapacitu 5,5 kWh a z klasickej elektrickej siete sa dokáže nabiť už za 3 hodiny. Zaujímavé sú aj dvere vozidla, ktoré sa otvárajú každé do opačnej strany. Vďaka malým rozmerom tiež nehrozí, že by si mal problémy s parkovaním. Otázne však ostáva, či dané parametre budú dostatočne atraktívne pre dospievajúcich vodičov.
Vzhľadom na cenu je však predpoklad, že Citroën Ami zožne úspech. Tá sa totiž bude pohybovať okolo 6000 €, no k dispozícii bude niekoľko ďalších možností financovania. S akontáciou len 2644 € si budeš môcť vozidlo prenajať len za 20 € mesačne a v prípade, ak by aj to bolo pre teba veľa, je možný aj tarifný prenájom, kde si automobilka bude účtovať 26 centov za minútu jazdy. Z dlhodobého hľadiska ide ale o najmenej výhodnú možnosť.
Zo začiatku bude dostupnosť vozidla okrem Francúzska aj v Španielsku, Taliansku, Belgicku, Portugalsku a Nemecku (o čosi neskôr). Prvé predobjednávky sa začnú prijímať už koncom marca, pričom doručenie vozidiel sa odhaduje už na jún tohto roka.
Teraz čítajú

AKTUÁLNE Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd

Koncernový súboj elektromobilov: VW ID.4 a Škoda Enyaq excelovali v bezpečnostných testoch. Jeden z nich mal ale navrch

E-bajk úplne zadarmo? Táto európska krajina ide príkladom, Slovákom odporúčajú dať 1000 € na kúpu

AKTUÁLNE Koncernová trojička kompletná. Audi predstavilo Q4 e-tron, luxusného bratranca Škody Enyaq a ID.4, ktorý cenou milo šokuje

Z garáže na automobilový piedestál. Z Rimacu sa stáva etalón elektromobility, začne budovať nové futuristické sídlo za stovky miliónov eur
Články, ktoré hýbu svetom

Veľký deň: HBO GO zaradilo do ponuky seriál Priatelia aj minuloročný filmový megafilm, obe v slovenčine

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovania sa zmenili z nádejného slovenského seriálu na nezmyselnú „telenovelu“. Majú poslednú šancu sa zachrániť

Firma Pavla Čekana, ktorá pomáha Slovensku bojovať s pandémiou, je v obrovskej strate. Má to ale jasný dôvod

Do reštaurácie sa objednáš ako na testovanie. Gastro našlo spôsob, ako fungovať aj cez pandémiu
