Čínsky elektromobil vytrel spaľovákom zrak. Prešiel vyše 1 000 km v zime s teplotou -12 °C
Čínska automobilka Nio má za sebou jedinečný míľnik, ktorý dokáže dosiahnuť len máloktoré elektrické auto. Jej model ET7, prémiový sedan s výkonnou batériou, dokázal v zime uraziť vzdialenosť viac ako 1 000 km a to aj so zapnutým vykurovaním vnútorného priestoru, ktoré udržiavalo teplotu pre pasažierov na stabilných 20 °C, informuje The Driven.
Ostala aj rezerva
Celkovo Nio ET7 prekonal vzdialenosť 1 044 km pri vonkajšej teplote pohybujúcej sa od -12 °C do -2 °C, čo bolo umožnené nielen slušnou efektivitou elektromotorov s dobrou rekuperáciou, ale predovšetkým batériou s kapacitou až 150 kWh, čo medzi elektromobilmi skutočne nie je bežné. I keď má takáto kapacita nevýhody, či už z hľadiska ceny alebo hmotnosti, dokáže zaručiť poriadny dojazd.
Do cieľa dorazil Nio ET7 s len 3 % batérie, čo predstavovali dojazd asi 36 km – dostatok na to, aby sa vozidlo núdzovo dostalo k najbližšej nabíjačke. Všeobecne však vybíjanie lítium-iónových batérií na tak nízku „hladinu“ nie je práve najlepšie a spôsobuje rýchlejšiu degradáciu. Je však dobré poznať schopnosti a hranice stroja, ktorý majiteľ využíva.
Na stroji je však v tomto prípade zaujímavé najmä to, že Nio prevádzkuje sieť s viac ako 2 000 stanicami na výmenu batérií, čo umožňuje oveľa rýchlejšie doplnenie dojazdu, než rýchlonabíjačky. Priemerná spotreba sa počas testovacej jazdy dostala na úroveň 132 Wh/km a priemerná rýchlosť bola 84 km/h, čo nie je práve najpomalší a najefektívnejší štýl jazdy.
Príde aj lacnejší model
Nio ET7 nie je práve najlacnejší a v Európe si môže záujemca pripraviť dobrých 70 000 eur. Spoločnosť však plánuje aj oveľa lacnejší a lákavejší model ET5, ktorý takisto poskytne slušný dojazd na úrovni až 590 km so 100 kWh batériou. NIO uvádza, že maximálny dojazd verzie Touring môže byť až 990 km podľa CLTC. Tu však pravdepodobne pôjde o 150 kWh batériu.
Príde aj autopilot
Nio inovuje na viacerých frontoch a novinkou je v tomto prípade aj systém autonómneho riadenia, ktorý sa naďalej zlepšuje. Až približne 957 km z urazených 1 044 auto prekonalo práve za pomoci takéhoto autopilota, pričom v efektivite potrebnej pre tak vysoký dojazd pomáha aj energetická hustota batérie.
On December 17, 2023, NIO founder, Chairman, and CEO William drove an ET7 to test the 150-kWh ultra-long-range battery pack. After driving for over 14 hours, the car achieved a range of over 1,000 kilometers on a single charge.#NIO #BlueSkyComing pic.twitter.com/aHQtlZPUzw
— NIO (@NIOGlobal) December 19, 2023
Jej špičková technika umožnila hustotu až 360 Wh na kilogram, čo je momentálne jedným z najlepších parametrov na celom trhu. Pre porovnanie, lítium-železo-fosfátové batérie, ktoré sú lacnejšie a používa ich viacero modelov, dosahujú energetickú hustotu len na úrovni asi 150 Wh na kilogram – teda menej než polovičnú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Neviditeľní škodcovia v pitnej vode poškodzujú tvoj mozog. Výskum odhalil vážne problémy
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
TOP 10 najlepších letísk v Európe podľa dochvíľnosti: Na vrchole zoznamu je veľké prekvapenie (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP