Čínsky elektromobil vytrel spaľovákom zrak. Prešiel vyše 1 000 km v zime s teplotou -12 °C
Čínska automobilka Nio má za sebou jedinečný míľnik, ktorý dokáže dosiahnuť len máloktoré elektrické auto. Jej model ET7, prémiový sedan s výkonnou batériou, dokázal v zime uraziť vzdialenosť viac ako 1 000 km a to aj so zapnutým vykurovaním vnútorného priestoru, ktoré udržiavalo teplotu pre pasažierov na stabilných 20 °C, informuje The Driven.
Ostala aj rezerva
Celkovo Nio ET7 prekonal vzdialenosť 1 044 km pri vonkajšej teplote pohybujúcej sa od -12 °C do -2 °C, čo bolo umožnené nielen slušnou efektivitou elektromotorov s dobrou rekuperáciou, ale predovšetkým batériou s kapacitou až 150 kWh, čo medzi elektromobilmi skutočne nie je bežné. I keď má takáto kapacita nevýhody, či už z hľadiska ceny alebo hmotnosti, dokáže zaručiť poriadny dojazd.
Do cieľa dorazil Nio ET7 s len 3 % batérie, čo predstavovali dojazd asi 36 km – dostatok na to, aby sa vozidlo núdzovo dostalo k najbližšej nabíjačke. Všeobecne však vybíjanie lítium-iónových batérií na tak nízku „hladinu“ nie je práve najlepšie a spôsobuje rýchlejšiu degradáciu. Je však dobré poznať schopnosti a hranice stroja, ktorý majiteľ využíva.
Na stroji je však v tomto prípade zaujímavé najmä to, že Nio prevádzkuje sieť s viac ako 2 000 stanicami na výmenu batérií, čo umožňuje oveľa rýchlejšie doplnenie dojazdu, než rýchlonabíjačky. Priemerná spotreba sa počas testovacej jazdy dostala na úroveň 132 Wh/km a priemerná rýchlosť bola 84 km/h, čo nie je práve najpomalší a najefektívnejší štýl jazdy.
Príde aj lacnejší model
Nio ET7 nie je práve najlacnejší a v Európe si môže záujemca pripraviť dobrých 70 000 eur. Spoločnosť však plánuje aj oveľa lacnejší a lákavejší model ET5, ktorý takisto poskytne slušný dojazd na úrovni až 590 km so 100 kWh batériou. NIO uvádza, že maximálny dojazd verzie Touring môže byť až 990 km podľa CLTC. Tu však pravdepodobne pôjde o 150 kWh batériu.
Príde aj autopilot
Nio inovuje na viacerých frontoch a novinkou je v tomto prípade aj systém autonómneho riadenia, ktorý sa naďalej zlepšuje. Až približne 957 km z urazených 1 044 auto prekonalo práve za pomoci takéhoto autopilota, pričom v efektivite potrebnej pre tak vysoký dojazd pomáha aj energetická hustota batérie.
On December 17, 2023, NIO founder, Chairman, and CEO William drove an ET7 to test the 150-kWh ultra-long-range battery pack. After driving for over 14 hours, the car achieved a range of over 1,000 kilometers on a single charge.#NIO #BlueSkyComing pic.twitter.com/aHQtlZPUzw
— NIO (@NIOGlobal) December 19, 2023
Jej špičková technika umožnila hustotu až 360 Wh na kilogram, čo je momentálne jedným z najlepších parametrov na celom trhu. Pre porovnanie, lítium-železo-fosfátové batérie, ktoré sú lacnejšie a používa ich viacero modelov, dosahujú energetickú hustotu len na úrovni asi 150 Wh na kilogram – teda menej než polovičnú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Polícia varuje verejnosť: Z psychiatrie utiekli dvaja muži, jeden je nebezpečný
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
Prelomová liečba cukrovky mení životy pacientov. Koniec inzulínových injekcií je na obzore
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
600 metrov káblov zmizlo. Sabotáž paralyzovala trasu medzi Parížom a Londýnom
Bez plynu sa nedá vyrábať sklo, hliník ani chlieb. Klub 500 varuje pred dôsledkami zákazu
Rusko plánuje LNG ako palivo budúcnosti. Do 2035 chce 14 miliárd kubíkov ročne
Po 44 rokoch letí ďalší Maďar do vesmíru. Na ISS bude robiť 25 experimentov
AI od Muska opäť pod paľbou. Grok šíril dezinformácie počas vojny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Polícia varuje verejnosť: Z psychiatrie utiekli dvaja muži, jeden je nebezpečný
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
Prelomová liečba cukrovky mení životy pacientov. Koniec inzulínových injekcií je na obzore
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené