Čínska automobilka BYD predstavila ambiciózny plán, ktorý môže zásadne zmeniť svet elektromobility. V spolupráci s dvoma veľkými hráčmi, spoločnosťami Xiaoju Charging a LongShine, plánuje vybudovať 15-tisíc nových nabíjacích staníc s výkonom až 1 megawatt. Tieto stanice dokážu za päť minút pridať elektrickému vozidlu dojazd až 400 kilometrov, čo predstavuje jeden z najrýchlejších nabíjacích systémov, aký dnes existuje.

Oznámenie prišlo počas autosalónu v Šen-čene, kde BYD uviedol, že spolu s Xiaoju postaví 10-tisíc a s LongShine ďalších 5-tisíc takýchto nabíjačiek. Pre porovnanie, aktuálne najvýkonnejšia nabíjačka od Tesly ponúka maximálny výkon 500 kilowattov.

Nové zariadenia od BYD teda prinášajú dvojnásobný výkon a výrazne skracujú čas potrebný na doplnenie energie. Na tému upozornil portál CNEVPost.

BYD chce nabiť elektromobil za 5 minút

Xiaoju Charging je prevádzkovateľ infraštruktúry patriaci pod známych prevádzkovateľov zdieľaných jázd Didi. Spoločnosť obsluhuje vyše 34 miliónov používateľov a spolupracuje s viac ako 8400 partnermi.

LongShine pokrýva viac než 90 percent verejných nabíjacích bodov v Číne, pričom pôsobí vo viac než 400 mestách. BYD si teda zvolil partnerov, ktorí majú rozsiahlu sieť a skúsenosti so škálovaním technológií vo veľkom.

BYD stavia megatováreň
BYD/Reddit/R/Sino/5upralapsarian

Zaujímavosťou je, že nabíjacie stanice budú vybavené aj systémami na ukladanie energie. Tie umožnia zabezpečiť plný výkon aj v oblastiach, kde nie je dostupná dostatočne silná elektrická sieť. Ide o dôležitý krok k tomu, aby mohli tieto nabíjačky fungovať aj mimo veľkých miest a v technicky náročnejších podmienkach.

Doteraz BYD postavil viac než 500 takýchto staníc v 200 čínskych mestách, ale nový projekt predstavuje rozšírenie v úplne novom rozsahu. Ak sa naplnia plány, pôjde o najväčšiu sieť megawattových nabíjacích staníc na svete.

Nové elektromobily pripravené na megawattový výkon

Zmysel celej infraštruktúry by bol len polovičný bez áut, ktoré dokážu takýto výkon prijať. BYD preto už v apríli predstavil nové modely Han L EV a Tang L EV, ktoré ako prvé podporujú nabíjanie výkonom 1 megawatt.

A trh zareagoval rýchlo. V prvom mesiaci sa predalo viac než 21-tisíc vozidiel, pričom celkové predaje série Han a Tang prekročili v apríli hranicu 40-tisíc kusov.

FonTech/BYD/Úprava redakcie

Je zrejmé, že dopyt po rýchlom nabíjaní rastie a zákazníci sú ochotní investovať do technológie, ktorá šetrí čas a prináša väčší komfort. Spojenie výkonnej infraštruktúry a moderných elektromobilov tak otvára cestu k tomu, aby sa elektrické vozidlá stali plnohodnotnou alternatívou ku klasickým spaľovacím autám aj pre dlhé trasy a náročnejších používateľov.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP