Čínska ofenzíva elektromobilov v Európe pokračuje. Ďalšia automobilka tu postaví kamenné predajne
V správe sú materiály SITA.
Tesle, ktorá stále dominuje rastúcim predajom elektromobilov po celom svete, pomaly pribúda konkurencie. Báť sa však nemusí len zobúdzajúcich sa tradičných automobiliek, ale aj plne batériovej konkurencie z Číny.
K automobilke NIO, ktorá do Európy prišla vlani a na konci roka na starom kontinente ukázala aj prvú stanicu na okamžitú výmenu vybitých batérií za nové – nabité, teraz pribúda rozmáhajúci sa Xpeng, rovnako z najľudnatejšej krajiny sveta, informuje SITA.
Opäť útočia cez sever Európy
Xpeng sa chystá vo švédskom Štokholme otvoriť svoju prvú samostatnú predajňu áut mimo Číny, druhá v zápätí pribudne v Holandsku. Zároveň však čínsky start-up zintenzívni predaj cez maloobchodné siete svojich partnerov.
Pre nové automobilky je totiž možnosť konkurovať už zabehnutým dílerským a servisným sieťam „tradičných“ automobiliek praticky vylúčená. Preto uzatvárajú zmluvy s individuálnymi predajcami v každej krajine, ktorí môžu v portfóliu ponúkať aj viac rôznych značiek.
Oficiálnu kamennú predajňu Xpeng v hlavnom meste Švédska otvoria ešte tento týždeň, no firma okrem toho sleduje aj druhú spomínanú linku predaja prostredníctvom partnerov – u severanov podpísala dohodu o predaji jej vozidiel s dílerom áut Bilia a v Holandsku s predajcom Emil Frey.
Vlastnú predajňu v holandskom meste Haag ale taktiež plánuje otvoriť čoskoro, v marci tohto roka. Vstup firmy Xpeng na švédsky a holandský trh s vlasnými predajňami je doteraz jej najvýznamnejšou expanziou v zahraničí a firma chce v budúcnosti predávať polovicu svojej produkcie mimo Číny.
Prvé bolo Nórsko
V roku 2020 spoločnosť Xpeng začala dodávať svoje vozidlá do Nórska, kde sú elektromobily absolútnym hitom a do úzadia vytlačili aj tradičné spaľováky, aj vďaka štedrým štátnym úľavám na daniach.
Hlavným ťahákom je sedan s označením P7, ktorý v Nórsku štartuje na v prepočte 44 400 eurách za verziu s pohonom len zadnej nápravy a dojazdom 530 km na základe metodiky WLTP. SUV G3 stojí ešte menej, v prepočte na eurá približne 35 500 eur.
V showroome vo Švédsku sa však podľa portálu Electrek má objaviť aj menší sedan P5.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Technologický gigant v problémoch: Čína tvrdí, že americké čipy môžu špehovať a vypínať na diaľku
Lidl sťahuje z predaja milovanú pochúťku Slovákov, hrozí prítomnosť cudzieho predmetu: Skontroluj, či ju máš doma
2 100 eur mesačne, rýchly rast a uznanie. Tisíce Slovákov odišli za lepším životom k susedom
Nemecko buduje najväčšiu armádu Európy. Chystá nákup tisícok nových zbraní, nechce sa spoliehať na USA
Spečatené: Trump zavádza nové clá do výšky 41%. Chce svetový obchod v prospech USA
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP