Lacný elektromobil pre masy v Európe stále chýba. Aj keď Tesla zlacňovaním elektromobilov začala vojnu medzi konkurenciou, solídne auto na batérie stojí na starom kontinente viac ako 30 000 €. To ale plánuje zmeniť automobilka NIO, ktorá do Európy prinesie elektromobil s cenovkou pod 30 000 €. Na tému upozornil portál CnEVPost.
Automobilka NIO už v na starom kontinente predáva niekoľko elektrických modelov. Ide však o autá vyššej strednej triedy, ktorých cenovka sa pohybuje na úrovni od 50 000 €. Európskym zákazníkom ale chýba lacný elektromobil pre masy a čínsky gigant si je toho plne vedomý.
S cieľom uchmatnúť si podiel elektrických vozidiel na našom trhu plánuje priniesť elektrické auto, ktoré má stáť hlboko pod 30 000 €, čím sa z neho stane najlacnejší plnohodnotný elektromobil v Európe.
NIO chce konkurovať nemeckému Volkswagenu
Ako uviedol William Li, zakladateľ a CEO automobilky, lacným elektromobilom chce automobilka konkurovať predovšetkým Volkswagenu.
Lacné modely by sa pritom do Európy nemali dostať pod značkou NIO, ale pod názvom dcérskych automobiliek LPS a Firefly. Predovšetkým projekt Firefly je zameraný na európsku klientelu. Prvý lacný model sa dostane na trh už budúci rok.
Veľkostne pôjde o triedu VW Polo, pričom aj najlacnejší elektromobil bude disponovať funkciou výmeny batérie na staniciach NIO. Práve táto technológia je najsilnejšou zbraňou automobilky v porovnaní s ostatnými výrobcami.
Plne nabitá batéria za pár minút
Automobilka NIO je vo svete známa predovšetkým unikátnym prístupom k elektromobilite, okrem možnosti nabíjania disponujú jej elektromobily aj technológiou na výmenu batérie. Len nedávno čínska firma oznámila, že nabíjacie stanice pre Európu bude vyrábať v susednom Maďarsku.
Výmenné stanice žnú najmä na domácom čínskom trhu obrovský úspech, tu ich má spoločnosť vybudovaných už vyše 1 100. Niet sa čomu diviť, celý proces výmeny trvá zhruba 3 až 5 minút a za tento čas sa zatiaľ nedá doplna nabiť žiaden elektromobil na trhu.
Prvé stanice už fungujú aj v Európe a ich silu ukázal aj uznávaný elektromobilistický novinár Bjørn Nyland. V jednom z videí absolvoval svoj typický 1 000 km test s elektromobilom NIO ES8, ktorý dosiahol za rovnaký čas ako referenčný spaľovák.
Spoločnosť v Maďarsku vyrába výmenné stanice druhej generácie. Každá z nich má až 14 slotov na batérie a obsahuje 13 batériových packov. Celá výmena trvá 277 sekúnd, čo je niečo vyše štyroch minút.
Zákazník jednoducho príde k nabíjacej stanici s vybitou batériou v elektromobile, auto sa autonómne zaparkuje, stanica vymení vybitý akumulátor za plne nabitý a vodič za pár minút odchádza a je pripravený prejsť ďalšie stovky kilometrov bez nutnosti zastavovať.
Vymenená vybitá batéria sa následne priebežne nabíja a po jej plnom nabití sa použije pre iný elektromobil. V tomto prípade NIO predáva svoje elektromobily bez batérií, ktoré následne zákazníkom prenajíma.
Takýto prístup má hneď niekoľko výhod pre spotrebiteľa. Zákazník sa nemusí obávať, čo sa stane potom, keď mu batéria doslúži a nemusí sa strachovať nákladnej výmeny akumulátora.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
BMW vyriešilo večný problém elektromobilov. Do novej technológie naleje 10 miliónov eur
Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Tržby 1,114 miliardy eur a jedna objednávka každé 2 sekundy“: Tomáš Čupr hlási hrubý zisk 389 miliónov eur
Renomovaný psychológ varuje pred signálom, ktorý devastuje zdravie aj vzťah. Nie sú to hádky ani nevera
Farmár našiel sudy s miliónmi. Môže ísť o jeden z najväčších pokladov Pabla Escobara
Tisíce Slovákov môžu vlastniť pôdu po predkoch: Štát zverejnil zoznam neznámych dedičov
Českí vedci vyvinuli „trójskeho koňa“ proti rakovine: Nová technológia zasahuje nádory s chirurgickou presnosťou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Za úplnu banalitu zaplatíš 5 000 €. V EÚ zvažujú pokutovú reformu, ktorá môže byť pre Slovákov devastačná
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
Slováci si našli nový koníček. Dovážajú rekordný počet áut, majú na to dobrý dôvod
Slovensku môže priniesť až 100 miliónov eur ročne. MIRRI navrhuje zaviesť novú „spravodlivú“ daň
Najväčší dovozca energií sa zmenil na vývozcu a láme rekordy. Mocnosť mení globálny trh s pohonnými hmotami
Pre rýchly vstup do EÚ urobia nemožné. Tento štát chce mať ministerstvo riadené umelou inteligenciou
Jediná krajina produkuje viac plastu než šesť ďalších dokopy. Zverejnili „rebríček hanby“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP