Čína má ďalší unikát čo sa týka verejnej dopravy. Dopravný prostriedok, ktorý na prvý pohľad vyzerá ako vlak, je v skutočnosti autobus, električka a vlak v jednom.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Jeho výrobca, Čínska železničná tranzitná spoločnosť (CRRC), ho však nazýva ako „inteligentný autobus“. Najväčšou zaujímavosťou je pritom modularita, takže jednotlivé vagóny je možné pridávať alebo odoberať. Avšak pre chod stačí obyčajná cesta s miernymi úpravami. Autobus funguje vďaka senzorom, ktoré sledujú biele prerušované čiary na ceste. Tým pádom odpadá aj nutnosť prítomnosti vodiča. „Je to ako mať virtuálne koľajnice pre autobus,“ povedal Feng Jianghua, šéf inžinierstva v CRRC.

Keď sa spoja tri vagóny, vznikne 30 metrov dlhý autobus schopný odniesť až 300 pasažierov. Ďalšou výhodou je, samozrejme, oveľa nižšia cena v porovnaní s metrom alebo električkou, ktoré vyžadujú budovanie infraštruktúry. Inteligentný autobus je tak vhodný najmä pre stredné alebo malé mestá v Číne, ktoré si nemôžu dovoliť budovanie koľajníc. Pre porovnanie, výstavba jedného kilometra trasy pre metro vyjde až na 102 miliónov dolárov. Inteligentný autobus pritom stojí iba dva milióny dolárov. Výstavba začne v roku 2018 v čínskom meste Zhuzhou, pričom dĺžka dráhy bude 6,5 kilometrov.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
0%
Chcem to
100%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
0%
O autorovi
Peter Puhovich
Študent so zameraním na grafický dizajn, fanúšik smartfónov, ale aj iných IT zariadení. O technológie som sa začal zaujímať vďaka svojmu prvému Android tabletu a po čase ma zaujali aj čínske zariadenia. Ak budete mať akékoľvek otázky, môžete ma kontaktovať e-mailom alebo na sociálnych sieťach.
  • Jiří Fiala

    No vida a k masakru nyni clen Islamskeho statu potrebuje jen stetku a kybl s vapnem.

  • Diego

    Vyzerá to super, len ktovie ako je to so spoľahlivosťou. Ale nechápem prečo to porovnávate s metrom? To rovno porovnávajte s jadrovými ponorkami. Veď to je úplne iný segment, toto ani zďaleka nie je konkurencia metra.