Chystá sa revolúcia. Diaľnice so špeciálnym betónom nabijú elektromobil priamo počas jazdy
Drvivú väčšinu motoristov aktuálne pri elektromobiloch odrádza problém s dojazdom a následným nabíjaním, ktoré môže trvať aj viac ako pol hodinu. Ambiciózny projekt, na ktorom pracujú aj odborníci z Ministerstva dopravy v štáte Indiana však môže tento problém nadobro vyriešiť.
Spolu s ďalšími partnermi totiž pracujú na prototype cesty, ktorá dokáže elektromobil bezdrôtovo nabíjať počas jazdy, informuje Engadget.
Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov zabudované v ceste nie je žiadnou novinkou, podobných pokusov sme tu mali už niekoľko, no všetky z nich stroskotali na tom, že boli príliš drahé, neefektívne a neekonomické.
NEPREHLIADNI
Test, aký Slovensko ešte nezažilo. S plug-in hybridným Mercedesom sme prešli z Bratislavy do Košíc len na elektrinu
Vedci z Indiany ale na to idú inak a veria, že ich technológia môže byť jedného dňa rovnako cenovo dostupná, ako výstavba bežných asfaltových ciest. „Tajomstvo“ úspechu má spočívať v revolučnom cemente nemeckej produkcie.
Cement s prímesou kovu
Na projekte pracujú aj vedci z univerzity Purdue a tiež nemecká spoločnosť Magment, ktorá vyrába revolučný magnetizovaný cement, ktorý sa nazýva „magment“, píše Autoblog. Nemecká firma tvrdí, že tento cement má extrémnu účinnosť bezdrôtového prenosu energie až do 95 %.

Tým, že sa jedná o cement, teda klasický stavebný materiál, môže byť jeho nasadenie do výstavby ciest okamžité a úplne bezproblémové. Cement je odolný voči vysokým teplotám a dažďu a jediné, čo by mohlo pri bezdrôtovom prenose energie robiť problémy, je sneh alebo ľad.
Celý projekt je rozdelený na tri fázy. V prvej fáze sa bude testovať efektivita a prenos energie v laboratórnych podmienkach. V druhej fáze vybudujú inžinieri testovací úsek cesty o dĺžke štvrť míle, kde budú v reálnych podmienkach testovať efektivitu a schopnosť bezdrôtového nabíjania výkonom až 200 kW.

Posledná fáza nastane až vtedy, ak budú všetky testy úspešné. V tretej fáze sa totiž začne so samotnou výstavbou ciest s využitím danej technológie. Cesty s prímesou magmentu a podporou bezdrôtového nabíjania by mali slúžiť v prvom rade na napíjanie nákladných vozidiel, ktoré prekonávajú dlhé trasy po diaľniciach.
Ak sa však táto technológia uchytí a „nabíjacie cesty“ sa začnú rozrastať, podľa všetkého ich začnú využívať aj výrobcovia osobných automobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Za diaľničnú známku zaplatíš len 4 eurá. Dovolenka k moru ťa budúci rok vyjde oveľa lacnejšie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

