Elektromobily v Európe sú stále podstatne drahšie ako napríklad na čínskom trhu. Ako sme informovali už dávnejšie, za týmto faktom stojí viacero premenných a v článku sme tiež vysvetlili, ako sa môže ten istý VW ID.3 v Číne predávať o polovicu lacnejšie než v Európe. PwC však prišlo s novou štúdiou, ktorá ukazuje, že cenová vojna v podobe konkurenčného boja automobiliek konečne dorazila aj do Európy. Na tému upozornil MarketScreener.

Konkurencia v Číne je podstatne vyššia ako v Európe. Zatiaľ čo u nás nové čínske značky prakticky úplne absentujú, na čínskom trhu musia domáci výrobcovia súperiť s tradičnými automobilkami, čo zvyšuje konkurenčný boj. Posledné mesiace preto na tamojšom trhu vyvolali doslova cenovú vojnu a vďaka masívnym zľavám dokonca niektoré automobilky predávali svoje autá aj za cenu, že na nich prerobia, len aby si uchmatli nejaký ten podiel z trhu.

Zľavy v Európe dosahujú aj 14 %

Štúdia PwC ukazuje, že napríklad na takom nemeckom trhu narástli priemerné zľavy v prémiovom segmente medzi mesiacmi jún a júl až o štvrtinu, pričom aktuálne dosahujú 14 %. V segmente strednej triedy zľavy narástli o tretinu a dosahujú 11 %.

FonTech/Unsplash/Markus Spiske

Ak si to teda premietneme do ceny elektromobilu, tak na auto v hodnote 50 000 € môžeš dostať zľavu od predajcu vyše 5 000 €. Je nutné zdôrazniť, že tu sa bavíme o náraste zliav v medzimesačnom horizonte, čo je veľmi krátka doba. Je teda veľký predpoklad, že s postupom času budú možné zľavy ešte viac narastať.

Odborníci sa zhodujú, že za takýmto agresívnym nárastom zliav na elektromobily stojí postupné zostavovanie výroby po výpadkoch dodávateľských reťazcov v dôsledku korony a vojny na Ukrajine. na druhej strane však v poslednom období opäť vzrástli ceny lítia a ďalších surovín používaných v automobilovom priemysle, čo by naopak mohlo zlacňovanie elektromobilov spomaliť či dokonca zastaviť. Ceny nových áut preto budú môcť tlačiť nižšie iba tie automobilky, ktoré majú dostatočné zásoby.

VW spustil „výpredaj“ aj na Slovensku

Cenová vojna sa neprejavila len v Nemecku, ale aj na Slovensku. Ako sme informovali dávnejšie, spoločnosť Porsche Slovakia, autorizovaný importér značky Volkswagen na Slovensku, pripravila cenové zvýhodnenie na skladové vozidlá ID.4 a ID.5. Vďaka nemu je najlacnejší model ID.4 Pure teraz dostupný už za cenu od 36 990 €. Pri elektrickom SUV-kupé sa aktuálna ponuka začína modelom ID.5 Pro, ktorý má zvýhodnenú cenu od 44 990 €, uvádza VW v tlačovej správe.

FonTech

Bonus na skladové vozidlá platí na nové zákaznícke objednávky zo skladu iba pre konečného spotrebiteľa v počte jedného vozidla na jednu fyzickú alebo právnickú osobu v kalendárnom roku. Ponuka platí do 30. septembra 2023 alebo do vypredania zásob. Ceny skladových vozidiel sa môžu líšiť v závislosti od ich príplatkovej výbavy.

Čínske automobilky chystajú útok na Európu

Čínski výrobcovia áut už ukázali, že s nástupom elektromobilov s nimi rozhodne treba počítať, a to nie len na domácom trhu, ale aj po celom svete. Zakladateľ automobilky BYD Wang Chuanfu nedávno vyzval ďalších veľkých domácich hráčov, aby sa spojili a porazili spolu staré automobilové značky.

V propagačnom videu, ktoré sa na čínskych sociálnych sieťach stalo ihneď virálne, odzneli rôzne heslá snažiace sa nakopnúť čínske automobilky a startupy v konkurenčnom boji. Mnohí vysokí predstavitelia ostatných automobiliek boli videom spoločnosti BYD inšpirovaní a na sociálnych sieťach zdieľali povzbudivé komentáre.

BYD (úprava redakcie)

Našli sa však aj takí, ktorí odvážne slová najväčšieho čínskeho konkurenta Tesly odsúdili. Tesla totiž nedávno začala cenovú vojnu, ktorá robí vrásky na čele aj domácim automobilkám. Niektorí analytici sa zhodujú, že takéto slová by mohli na niektorých zahraničných trhoch vyvolať ešte väčšie regulácie a agresívnejší boj proti čínskym výrobcom. Tí sa totiž často stretávajú práve s regulačnými ťažkosťami, kvôli ktorým sú napríklad v Európe čínske elektromobily podstatne drahšie ako v Číne, píše AutoBlog.

Podľa šéfa automobilky BYD je ale emočnou potrebou pre vyše 1,4 miliardy Číňanov, aby sa z krajiny stala globálna automobilová veľmoc.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú