CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
Čínska spoločnosť CATL, najväčší výrobca batérií pre elektromobily na svete, rozširuje svoje pôsobenie v Európe. Pred začiatkom autosalónu IAA Mobility v Mníchove predstavila novú generáciu lítiovo-železo-fosfátových (LFP) batérií pod názvom Shenxing Pro, ktoré sú navrhnuté špeciálne pre európske podmienky, píše portál Interesting Engineering.
Dve verzie pre rôzne potreby
CATL uviedlo na trh dva varianty Shenxing Pro. Prvý je orientovaný na dlhú životnosť – ponúka maximálny dojazd 758 kilometrov a životnosť až 12 rokov alebo 1 milión kilometrov s minimálnou degradáciou. Ideálne riešenie pre flotily, leasingové spoločnosti či trh s ojazdenými vozidlami.
Druhá verzia je zameraná na rýchlosť. Dokáže pridať až 478 kilometrov dojazdu počas 10 minút nabíjania, pričom je optimalizovaná aj na prevádzku v nízkych teplotách, kde majú mnohé súčasné batérie problémy. Podľa Lingba Zhua, technického riaditeľa medzinárodnej divízie CATL, bola nová séria vyvinutá priamo podľa európskych návykov a klimatických podmienok.
Európska stopa CATL
Európsky trh s elektromobilmi rastie. Len v prvých siedmich mesiacoch roka 2025 vzrástol predaj o 26 %. CATL, ktoré vlani dodalo viac než tretinu všetkých batérií na svete, investovalo do regiónu už vyše 11 miliárd eur. Má závody v Nemecku a Maďarsku a spolu so Stellantisom buduje tretí v Španielsku.
Firma zároveň otvára svoje prvé európske centrum popredajných služieb v Eindhovene, kde budú vodiči a flotily môcť využiť kontrolu, údržbu či recykláciu batérií. „Nejde len o predaj článkov. Chceme byť súčasťou celého hodnotového reťazca, od výroby materiálov až po recykláciu,“ zdôraznil Tan Libin, obchodný riaditeľ CATL. Dodal, že spoločnosť dnes spolupracuje s približne 90 % európskych automobiliek.
Technológie, ktoré udávajú smer
CATL sa v posledných mesiacoch prezentuje ako inovátor, ktorý udáva trendy v batériovom priemysle. Tento rok firma predstavila sodíkové články Naxtra s energetickou hustotou 175 Wh/kg a dojazdom okolo 500 kilometrov, ako aj architektúru Freevoy s dvomi nezávislými energetickými zónami pre vyššiu efektivitu a bezpečnosť.
Nová generácia článkov Shenxing navyše prešla prísnymi čínskymi testami podľa normy GB 38031-2025 „No Fire, No Explosion“, ktorá vyžaduje, aby batéria odolala tepelnému úniku bez vzplanutia alebo výbuchu. CATL tak opäť potvrdzuje, že bezpečnosť je jednou z jeho priorít.
Posolstvo pre európsky trh
CATL uvádza, že už dodalo batérie pre viac než 20 miliónov elektromobilov po celom svete. Európsky debut modelov Shenxing Pro je jasným signálom, že čínska spoločnosť chce hrať ešte dôležitejšiu úlohu v dodávateľskom reťazci automobiliek od Volkswagenu po Stellantis. Pre zákazníkov to znamená nielen vyšší dojazd a rýchlejšie nabíjanie, ale aj širšie služby, od výroby po recykláciu.
Čítajte viac z kategórie: Ekológia
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
