Bugatti posunulo hranice nemožného. Vyrába športiak s 1 800 koňmi, bude mať šialenú maximálku
Bugatti opäť posúva hranice toho, čo dokáže automobilový svet a tentokrát to robí s brutálnou silou 1 800 koní. Bugatti Tourbillon je úplne nový hyperšportiak, ktorý nasleduje po legendárnom Chirone a vnáša do sveta superáut čerstvý vietor nielen vďaka výkonu, ale aj odvážnemu technologickému riešeniu, ktoré kombinuje mohutný spaľovací motor s výkonným elektrickým systémom.
Jadro tejto automobilovej beštie tvorí 8,3-litrový V16 motor bez preplňovania, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s uznávanou inžinierskou firmou Cosworth. Motor dosahuje maximálny výkon 1 800 koní a točí až do 9 000 otáčok za minútu. Oproti predchodcom ako Veyron a Chiron, ktoré stavili na štvoricu turbodúchadiel pri motore W16, Tourbillon volí čistú cestu prirodzeného nasávania, čo zaručuje nielen explozívny výkon, ale aj jedinečný zvukový prejav.
Závratný výkon
Spaľovacia sila však nie je jedinou zbraňou Tourbillona. Bugatti totiž spojilo sily so spoločnosťou Rimac, známou svojím priekopníctvom v oblasti elektromobility, a vytvorili hybridný systém, ktorý nielen že dopĺňa, ale aj zvýrazňuje charakter benzínového monštra.
„Filozofia, ktorá stojí za týmto inovatívnym riešením, spochybňuje tradičný pohľad na elektrifikáciu výkonných áut. Namiesto toho, aby elektromotory nahrádzali spaľovací motor, umožňujú mu ukázať jeho skutočný emocionálny potenciál,“ vysvetlil Mate Rimac, CEO spoločnosti Bugatti Rimac.
Tri elektromotory, z ktorých dva sú umiestnené na prednej náprave a jeden v zadnej časti – priamo v osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke – prinášajú ďalších 800 koní. Celkový výkon tak dosahuje neuveriteľných 1 800 koní. Zadný elektromotor, schopný točiť až 24 000 otáčok za minútu, prispieva nielen k akcelerácii, ale aj k precíznemu rozdeleniu výkonu medzi kolesá vďaka torque-vectoringu, čo zásadne zlepšuje ovládateľnosť auta.
Extrémna maximálka
Energiu elektromotorom dodáva 24,8 kWh batéria s napätím 800 voltov, ktorá je uložená do karbónovej monokokovej konštrukcie vozidla. Táto integrácia priamo do štruktúry auta pomáha šetriť hmotnosť, pretože batéria nepotrebuje vlastný obal. Okrem toho umožňuje výlučne elektrický dojazd viac než 60 kilometrov, čo je medzi hyperšportiakmi mimoriadne číslo.
Celý zadný pohonný modul, spaľovací motor, prevodovka a elektromotor, váži spolu len 430 kilogramov. To je menej ako porovnateľné komponenty v modeli Chiron, čo z Tourbillona robí nielen rýchlejší, ale aj efektívnejší stroj. A že je rýchly, o tom niet pochýb. Očakáva sa, že maximálna rýchlosť prekoná hranicu 444 km/h.
Tourbillon sa aktuálne nachádza vo fáze tzv. Validation Prototype, čo znamená, že auto je už z 90 až 95 percent hotové.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najlepšie hodnotený film v histórii a desivý Pennywise. Tvorcovia očakávaného seriálu odhalili šokujúci detail
NASA spúšťa revolučný experiment, ktorý by na Zemi nikdy nefungoval. Vybrali si najtichšie miesto neďaleko našej planéty
Mimozemšťania zaútočili na Zem. Vojna svetov ožíva v novom filme, príde už o dva dni
Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
Pri Jupiteri podozrivo spomalil. Vedec chce preskúmať záhadný objekt, nevylučuje mimozemský pôvod
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Novinár Soltész: Sulík je Ficova konkurencia, vyobjímal sa so všetkými extrémistami
80-roční si už nezajazdia. Prvá krajina zaviedla vekový strop pre vodičov, sprísňuje aj Európa
Sajfa predal Toldo známemu hráčovi na trhu, slovenský trh pre tento biznis už nestačí
Prímorský hit medzi Slovákmi zakročil proti turistom: Koniec „dovolenkovej arogancii“, ktorá roky otravovala miestnych
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP