Bugatti opäť posúva hranice toho, čo dokáže automobilový svet a tentokrát to robí s brutálnou silou 1 800 koní. Bugatti Tourbillon je úplne nový hyperšportiak, ktorý nasleduje po legendárnom Chirone a vnáša do sveta superáut čerstvý vietor nielen vďaka výkonu, ale aj odvážnemu technologickému riešeniu, ktoré kombinuje mohutný spaľovací motor s výkonným elektrickým systémom.

Jadro tejto automobilovej beštie tvorí 8,3-litrový V16 motor bez preplňovania, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s uznávanou inžinierskou firmou Cosworth. Motor dosahuje maximálny výkon 1 800 koní a točí až do 9 000 otáčok za minútu. Oproti predchodcom ako Veyron a Chiron, ktoré stavili na štvoricu turbodúchadiel pri motore W16, Tourbillon volí čistú cestu prirodzeného nasávania, čo zaručuje nielen explozívny výkon, ale aj jedinečný zvukový prejav.

Závratný výkon

Spaľovacia sila však nie je jedinou zbraňou Tourbillona. Bugatti totiž spojilo sily so spoločnosťou Rimac, známou svojím priekopníctvom v oblasti elektromobility, a vytvorili hybridný systém, ktorý nielen že dopĺňa, ale aj zvýrazňuje charakter benzínového monštra.

„Filozofia, ktorá stojí za týmto inovatívnym riešením, spochybňuje tradičný pohľad na elektrifikáciu výkonných áut. Namiesto toho, aby elektromotory nahrádzali spaľovací motor, umožňujú mu ukázať jeho skutočný emocionálny potenciál,“ vysvetlil Mate Rimac, CEO spoločnosti Bugatti Rimac.

Tri elektromotory, z ktorých dva sú umiestnené na prednej náprave a jeden v zadnej časti – priamo v osemstupňovej dvojspojkovej prevodovke – prinášajú ďalších 800 koní. Celkový výkon tak dosahuje neuveriteľných 1 800 koní. Zadný elektromotor, schopný točiť až 24 000 otáčok za minútu, prispieva nielen k akcelerácii, ale aj k precíznemu rozdeleniu výkonu medzi kolesá vďaka torque-vectoringu, čo zásadne zlepšuje ovládateľnosť auta.

Extrémna maximálka

Energiu elektromotorom dodáva 24,8 kWh batéria s napätím 800 voltov, ktorá je uložená do karbónovej monokokovej konštrukcie vozidla. Táto integrácia priamo do štruktúry auta pomáha šetriť hmotnosť, pretože batéria nepotrebuje vlastný obal. Okrem toho umožňuje výlučne elektrický dojazd viac než 60 kilometrov, čo je medzi hyperšportiakmi mimoriadne číslo.

Celý zadný pohonný modul, spaľovací motor, prevodovka a elektromotor, váži spolu len 430 kilogramov. To je menej ako porovnateľné komponenty v modeli Chiron, čo z Tourbillona robí nielen rýchlejší, ale aj efektívnejší stroj. A že je rýchly, o tom niet pochýb. Očakáva sa, že maximálna rýchlosť prekoná hranicu 444 km/h.

Tourbillon sa aktuálne nachádza vo fáze tzv. Validation Prototype, čo znamená, že auto je už z 90 až 95 percent hotové.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP