Spoločnosť BMW oficiálne ukončila výrobu svojho exkluzívneho plug-in hybridného modelu i8. Posledné vozidlo opustilo závod v Lipsku vo štvrtok po šiestich rokoch od príchodu na trh, píše InsideEVs.

Predaných cez 20 000 kusov, nástupca zatiaľ neznámy

Ako informoval portál Electrive, hybridné BMW i8 už oficiálne patrí medzi zberateľské kúsky. Posledný kus prvého športového plug-in hybridu bavorskej značky, ktorý prišiel na trh ešte v roku 2014 opustil závod automobilky v Lipsku vo štvrtok.

Ukončenie produkcie bolo pôvodne plánované už na apríl tohto roka, avšak pandémia koronavírusu spôsobila dvojmesačnú prestávku a predĺžila životnosť vozidla do júna.

Od začiatku výroby opustilo závod presne 20 448 kusov hybridnej i8-čky, pričom poslednou jednotkou bol model i8 Roadster v prevedení „Portimao Blue“.

Jedinou časťou vozidla, ktorej výroba sa nekončí, ostáva trojvalcový 1,5l BMW TwinPower Turbo motor, ktorý používajú aj plug-in hybridy Karma Revero GT a Karma Revero GTS.

Model i8 dokázal zrýchliť 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a napriek tomu, že neoplýval extrémnym luxusom v kontraste s výslednou cenovkou, fungoval ako budovateľský základ pre ostatné „zelenšie“ a hlavne viac dostupné modely tejto stajne.

V Lipskom závode vyrába spoločnosť aj čisto elektrický model BMW i3, ktorého výroba sa obnovila počas mája a mala by pokračovať minimálne do roku 2024.

Nemecká automobilka zatiaľ neoznámila žiadneho priameho nástupcu športovej i8, avšak špekulovalo sa, že by ho mohol v budúcnosti čiastočne nahradiť koncept Vision M Next, ktoré spoločnosť odhalila ešte v polovici minulého roka.

Zobraziť celú galériu (2)
BMW Vision M Next / Zdroj: BMW

Automobilku okrem očakávaného BMW i4 pravdepodobne na jar budúceho roka čaká predstavenie plnohodnotného elektrické SUV s názvom BMW iNEXT, ktorý bol nedávno zachytený aj na testovacích jazdách v Nürburgringu.

Detaily o výkone či dojazde zatiaľ nepoznáme, no vzhľadom na to, že BMW i4 by malo ponúknuť výkon až 375 kW a dojazd cez 600 kilometrov, v prípade BMW iNEXT môžeme očakávať ešte vyššie čísla. Dôjsť by mohlo tiež na nasadenie ľahkej, 80 kWh batérie, ktorá zabezpečí dojazd až na 640 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita