Prvé úplne elektrické BMW M bude to najvýkonnejšie čo kedy táto svetoznáma automobilky vyrobila. Športový elektromobil bude podľa slov generálneho riaditeľa divízie BMW M  Franka van Meela neporaziteľný: „Porazí všetko, čo ste kedy videli.“ Premiéra nového modelu BMW príde v rokoch 2026 – 2027 a teraz sme konečne dočkali niekoľko nových informácií o parametroch tejto štvorkolesovej beštie.

Inteligentnejší a výkonnejší

Vysokovýkonný elektromobil M vychádza z pripravovaného sedanu BMW Neue Klasse. Vyrábať sa bude na rovnakej platforme s tým rozdielom, že pri tomto modeli automobilka vsadila na štyri elektrické motory a softvér navrhnutý tak, aby poskytoval úroveň výkonu tých najlepších superšportov.

BMW elektrické M koncept
BMW

Vedúci inžinierstva a výskumu a vývoja BMW Frank Weber už verejnosti dokonca naznačil, že auto bude mať až jeden megawatt energie (to predstavuje približne 1341 koní): „S koncepciou štyroch motorov sa teraz pozeráme na systém, ktorý dokáže ovládať podvozok aj hnacie ústrojenstvo s jednou centrálnou logikou.“

Van Meel tvrdí, že schopnosť presne regulovať krútiaci moment na každom kolese mení pravidlá hry z hľadiska dynamiky vozidla. Motory modelu M sú navrhnuté tak, aby boli ľahké a kompaktné. Chladené budú vodou alebo olejom, alebo oboma, takže dokážu nepretržite produkovať vysoký výkon.

BMW elektrické M koncept
BMW

Štvormotorový elektromobil s pohonom všetkých kolies dá elektromobilu pravdepodobne najrýchlejšie zrýchlenie v histórii modelov M, ktoré dokáže zrýchliť z 0 na 60 mph za menej ako 3,0 sekundy. 800V elektrická architektúra Neue Klasse zabezpečí rýchle nabíjanie.

BMW elektrické M koncept
BMW

Vozidlo bude mať podľa BMW iný systém a chladenia batérie ako ten, ktorý sa používa na bežných modeloch Neue Klasse. V tomto prípade je dôvod zmeny, aby mohla batéria poskytovať trvalú energiu motorom bez prehratia alebo devalvácie.

Plne elektrických modelov bude viac

Okrem štvormotorového elektromobilu s pohonom všetkých kolies zvažuje automobilka aj dvojmotorový variant s pohonom zadných kolies. Toto auto by zdieľalo rovnaký hardvér a softvér Neue Klasse vylepšený M ako pri štvormotorovom elektromobile, ale bolo by o niečo ľahšie a ponúkalo by iný zážitok z jazdy. Jednoduchá matematika naznačuje, že model so zadným pohonom by sa mohol pochváliť výkonom okolo 670 koní.

Neue Klasse X M
BMW

Aj keď o tom zatiaľ nikto nehovorí, M verzia pripravovaného SUV Neue Klasse X, ktorá samozrejme zdieľa svoju platformu a softvérovú architektúru so sedanom, by bola logickým doplnkom ponuky výkonných elektromobilov BMW. Vyššie ťažisko by ale znamenalo, že nebude mať ultimátne schopnosti sedanu v zákrutách.

Neue Klasse X M
BMW

Elektrické vozidlá M takmer určite prinesú pôsobivý výkon a ovládateľnosť. Bude to však stačiť na získanie sŕdc a myslí nadšencov M? Zdá sa, že BMW sa neobáva súčasnej situácii na trhu s elektromobilmi. Faktom ostáva, že predaj ultra-vysoko výkonných elektromobilov ako Rimac Nevera a Lotus Evija sa zatiaľ ukázalo ako sklamanie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú