Fanúšikovia značky BMW, ktorí túžobne očakávajú návrat legendárneho modelu M1 v modernej podobe, si budú musieť ešte poriadne počkať. Aj keď nemecká automobilka bola podľa všetkého veľmi blízko k tomu, aby nový superšportiak odobrila, projekt sa napokon zastavil na poslednú chvíľu. A ako to momentálne vyzerá, takéto nové vozidlo od BMW tak skoro neuvidíme.

Šéf divízie BMW M, Frank van Meel, pre portál BMW Blog otvorene povedal, že automobilka síce stále sníva o modernom superšportiaku podobnom M1, no teraz na to jednoducho nie je priestor.

„Nechceme stratiť fokus,“ povedal, pričom zdôraznil, že aj keď myšlienka je stále živá, musí nastať správne načasovanie. „Musíme nájsť to správne okno príležitosti, kedy budeme mať kapacitu pracovať na takomto aute,“ dodal.

Majú pre to dobré vysvetlenie

Hlavným dôvodom, prečo BMW momentálne nemá chuť púšťať sa do vývoja superauta, sú iné projekty, ktoré pohlcujú prakticky všetky inžinierske kapacity. Najväčšou prioritou je momentálne uvedenie novej architektúry Neue Klasse, ktorá má byť základom pre elektrické aj spaľovacie verzie pripravovaného M3. Prvé autá na tejto platforme by sa mali objaviť až koncom roka 2026, prípadne začiatkom 2027, no už teraz je jasné, že ide o projekt obrovského rozsahu.

Zaujímavosťou je, že nové spaľovacie M3 bude mať úplne nový motor, ktorý sa nebude zakladať na aktuálnom radovom šesťvalci S58 s dvoma turbami. To naznačuje, že BMW investuje nemalé zdroje aj do vývoja klasických pohonných jednotiek, čo opäť znižuje šancu, že sa dočkáme samostatného superauta.

koncept BMW M
BMW

Riadili sa dátami

Čo sa týka nového M1, automobilka mala podľa všetkého počas pandémie COVID-19 rozpracovaný koncept, ktorý počítal s plug-in hybridným pohonom s výkonom okolo 600 koní a prekvapivo so štvorvalcovým motorom. Napriek tomu sa vedenie BMW rozhodlo projekt stopnúť a namiesto neho schválilo model XM, ktorý je v podstate výkonné SUV.

Dôvod bol jednoduchý. Vtedajšie analýzy ukazovali, že zákazníci dnes túžia skôr po veľkých a luxusných SUV ako po nízkych športiakoch. Paradoxne, model XM sa však na trhu zatiaľ neukázal ako veľký predajný hit a samotný sen o novom superšportiaku sa tak dostáva do úzadia.

Otázka teda nie je či, ale kedy sa BMW k vývoju moderného superauta napokon vráti. Odhodlanie a túžba v rámci značky evidentne existujú, no teraz víťazí pragmatizmus a orientácia na ziskové modely. Ak sa však trh a prioritné projekty ustália, nič nebráni tomu, aby sa duch legendárneho M1 raz opäť zhmotnil na cestách.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP