Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
Nemecká precíznosť v spojení s umelou inteligenciou je recept, ktorým chce BMW zaistiť, že nové elektromobily z radu Neue Klasse budú mať batérie bez chýb. Pre budúcich majiteľov týchto vozidiel to znamená menej starostí a viac dôvery v technológiu.
Aj keď zlyhania batérií v elektromobiloch nie sú časté, keď sa to stane, náklady na opravu alebo výmenu môžu byť veľmi vysoké. Práve to odrádza mnohých záujemcov od prechodu na elektrické autá. BMW chce tento problém eliminovať dôsledným prístupom.
Krok po kroku k nulovej chybovosti
Všetko sa začína pri článkoch, ktoré prichádzajú od dodávateľov. Každá cylindrická bunka je dôkladne skontrolovaná ešte predtým, ako sa stane súčasťou článkového zoskupenia. Počas tohto procesu sa články napoja na chladiace komponenty, laserovo sa vyčistia a následne sa zvárajú kontakty. Každý krok je neustále monitorovaný systémom, ktorý zachytáva aj najmenšie odchýlky. Na tému upozornil portál InsideEvs.
Nasleduje penový proces, ktorý spevňuje celok a zabezpečuje, že všetky prvky zostanú ako jeden mechanický celok. Výsledkom je, že v novej architektúre už nie sú samostatné moduly. Batériové články sú integrované priamo do balíka, ktorý sa zároveň stáva aj nosným prvkom karosérie.
Na konci montáže prichádza finálna kontrola. Každý batériový balík, vrátane centrálnej riadiacej jednotky, prechádza výstupnou kontrolou, aby sa zaručilo, že všetko je v poriadku. Markus Fallböhmer, vedúci výroby batérií v BMW AG, to zhrnul jasne: „Pri výrobe našich vysokonapäťových batérií uplatňujeme konzistentný prístup nulovej chybovosti. Do výroby integrujeme vysoko inteligentné, AI-podporované kontroly kvality, ktoré nám v tom pomáhajú.“
BMW buduje infraštruktúru, ktorá umožní mať výrobu batérií pod kontrolou. Na troch kontinentoch vznikne päť samostatných tovární na výrobu batériových balíkov, vrátane USA a Mexika. Od roku 2023 prebiehajú testovacie prevádzky v pilotných závodoch, kde automobilka dolaďuje všetky výrobné kroky, ktoré sa neskôr presunú do veľkovýroby.
Batériové továrne stoja v tesnej blízkosti montážnych závodov. Batériové články tak prejdú len krátku vzdialenosť od kontroly a montáže až po inštaláciu do hotového elektromobilu.
Nová architektúra Neue Klasse bude fungovať s 800-voltovou technológiou a modernými meničmi. To v praxi znamená dlhší dojazd, vyšší výkon a rýchlejšie nabíjanie. Prvým vozidlom z novej generácie bude iX3. Nasledovať budú väčšie modely iX5 a iX7 a tiež plne elektrická verzia sedanu radu 3.
BMW teda nielen predstavuje novú technológiu, ale nastavuje aj nový štandard v kvalite a spoľahlivosti batérií pre elektromobily.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP