Stále nové a nové opatrenia a obmedzenia na zníženie emisií pri dieslových automobiloch začali otravovať nielen výrobcov, ale aj samotných spotrebiteľov. Cieľom týchto opatrení je donútiť ľudí, aby siahali po alternatívnych možnostiach pohonu, ľudia však začali uprednostňovať benzínové automobily na úkor naftových, informuje TASR.

Zvyšovanie počtu benzínových automobilov ale podľa tejto správy výrazne prospieva aj k zvyšovaniu uhlíkovej stopy, proti čomu má rázne zakročiť Revízia a aktualizácia Národného politického rámca pre rozvoj trhu s alternatívnymi palivami.

Z tohto legislatívneho návrhu vyplýva, že priemerná hodnota emisií (CO2) v Európskej únii bola v roku 2017 pri benzínových vozidlách 121,6 g/km, pričom u naftových vozidiel dosahovali emisie 117,9 g/km. V roku 2016 bol pomer predaja vozidiel 46:50 v prospech naftových agregátov, no v roku 2018 sa predaje otočili v prospech benzínových vozidiel v pomere 50:47. Zvyšné percentá tvoria vozidlá na alternatívny druh pohonu.

Jeden z najnovších plug-in hybridov, Škoda Superb iV, ŠKODA

Výrobcovia automobilov musia tieto emisie tlačiť každým rokom nižšie, od roku 2020 bude musieť každé nové auto dosahovať maximálne 95 g/km CO2, inak budú výrobcom hroziť astronomické pokuty. Za každý prekročený gram CO2 na kilometer automobilka zaplatí 95 €, čo sa ešte vynásobí počtom vozidiel predaných v roku 2020.

Cieľom tejto legislatívy je tak motivovať výrobcov, ale aj spotrebiteľov, k prechodu na alternatívny pohon, ktorý nevytvára emisie. Spotrebitelia už dostali poriadnu motiváciu v podobe slušných dotácií na kúpu elektromobilov alebo plug-in hybridov, ďalším cieľom je pomocou 15 opatrení presvedčiť ľudí, aby vnímali spôsob nízko-emisnej dopravy ako bezproblémový, k čomu má prispieť aj rýchly rozvoj potrebnej infraštruktúry na Slovensku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú