Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Druhá generácia modelu Hyundai Kona bola od začiatku vyvíjaná ako elektromobil, na ktorého platforme následne postavili spaľovaciu verziu. Vďaka tomu má nová Kona lepší dojazd a vzhľad, ktorý sa drží nového dizajnového podpisu automobilky pre elektromobily.

Hyundai novinku prezentoval formou digitálnej premiéry dnes o polnoci. Nová Kona prichádza vo všetkých troch populárnych typoch pohonu, teda ako čistý spaľovák, elektromobil, ale aj plug-in hybrid.

Hyundai

Práve elektrická verzia je ale tou najhlavnejšou, od ktorej sa následne odvíjali ostatné typy pohonu. Aj vďaka tomu disponuje elektrické SUV koeficientom odporu vzduchu iba 0,27. Pre milovníkov agresívnejšieho a športovejšieho vzhľadu je pre každú motorizáciu k dispozícii aj verzia N-line.

Pohon zadných kolies a dve veľkosti batérie

Elektrická verzia novej Kony prichádza na trh výhradne s pohonom predných kolies. Zákazník má na výber z dvoch veľkostí batérie a to 48,4 kWh alebo 65,4 kW. Práve väčší z dvojice akumulátorov je medzi zákazníkmi preferovanejší aj pri staršej generácii, pričom novej Kone Electric zabezpečí dojazd na jedno nabitie cez 490 km.

Dojazd totiž patrí k najsilnejším stránkam elektrickej Kony. Prvá generácia totiž patrí k elektromobilom s najlepším pomerom ceny/dojazdu a ak automobilka udrží podobnú cenovú politiku aj pri novej Kone, zaručene pôjde o predajný hit.

Hyundai

Auto je totiž postavené na 400 V architektúre, no maximálny nabíjací výkon je iba 80 kW, čo je na dnešné pomery málo. Z 10 % na 80 % sa na rýchlonabíjačke nabije za 41 minút. Na dlhé cesty dnes už existujú ideálnejšie elektromobily, no v prospech Kony môže hrať spomínaná cena.

Interiér plný moderných technológií

Interiér vozidla zodpovedá štandardom pre rok 2023 a medzigeneračne ide o obrovský pokrok. Medzi vylepšeniami sa nachádzajú napríklad duálne 12,3-palcové panoramatické obrazovky, digitálny kľúč Digital Key 2 Touch, kompletné aktualizácie softvéru Over-the-Air (OTA) a online navigácia Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).

Nechýbajú prvky ako úložný priestor pod prednou kapotou (až 27 litrov), aktívne vzduchové klapky, vnútorné a vonkajšie napájacie konektory Vehicle-to-Load (V2L), pomocou ktorých môžu majitelia napájať z batérie auta bežnú elektroniku. Túto funkciu sme si vyskúšali aj pri dlhodobom teste Hyundai Ioniq 5.

Nová Kona Electric obsahuje aj Head-up Display (HUD) 2 , jazdný režim i-PEDAL a inteligentný systém rekuperácie. Medzi ďalšie funkcie patrí pokročilý asistenčný systém ADAS, ktorý zahŕňa 2. level autonómneho riadenia. Nechýba tiež inteligentný parkovací asistent, pomocou ktorého je možné vozidlo vyparkovať aj prostredníctvom smartfónu.

Hyundai predstavil druhú generáciu najobľúbenejšieho elektromobilu

Slovenská cena a dostupnosť novinky je zatiaľ neznáma, no predpokladáme, že tieto dôležité informácie sa dozvieme v najbližších týždňoch. Očakávať ale môžeme podobné cenovky ako pri prevej generácii elektrickej Kony.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú