Batérie dostanú prioritu. Nová generácia obľúbeného auta Slovákov sa od základov mení, navrhli ho ako elektromobil
Druhá generácia modelu Hyundai Kona bola od začiatku vyvíjaná ako elektromobil, na ktorého platforme následne postavili spaľovaciu verziu. Vďaka tomu má nová Kona lepší dojazd a vzhľad, ktorý sa drží nového dizajnového podpisu automobilky pre elektromobily.
Hyundai novinku prezentoval formou digitálnej premiéry dnes o polnoci. Nová Kona prichádza vo všetkých troch populárnych typoch pohonu, teda ako čistý spaľovák, elektromobil, ale aj plug-in hybrid.
Práve elektrická verzia je ale tou najhlavnejšou, od ktorej sa následne odvíjali ostatné typy pohonu. Aj vďaka tomu disponuje elektrické SUV koeficientom odporu vzduchu iba 0,27. Pre milovníkov agresívnejšieho a športovejšieho vzhľadu je pre každú motorizáciu k dispozícii aj verzia N-line.
Pohon zadných kolies a dve veľkosti batérie
Elektrická verzia novej Kony prichádza na trh výhradne s pohonom predných kolies. Zákazník má na výber z dvoch veľkostí batérie a to 48,4 kWh alebo 65,4 kW. Práve väčší z dvojice akumulátorov je medzi zákazníkmi preferovanejší aj pri staršej generácii, pričom novej Kone Electric zabezpečí dojazd na jedno nabitie cez 490 km.
Dojazd totiž patrí k najsilnejším stránkam elektrickej Kony. Prvá generácia totiž patrí k elektromobilom s najlepším pomerom ceny/dojazdu a ak automobilka udrží podobnú cenovú politiku aj pri novej Kone, zaručene pôjde o predajný hit.
Auto je totiž postavené na 400 V architektúre, no maximálny nabíjací výkon je iba 80 kW, čo je na dnešné pomery málo. Z 10 % na 80 % sa na rýchlonabíjačke nabije za 41 minút. Na dlhé cesty dnes už existujú ideálnejšie elektromobily, no v prospech Kony môže hrať spomínaná cena.
Interiér plný moderných technológií
Interiér vozidla zodpovedá štandardom pre rok 2023 a medzigeneračne ide o obrovský pokrok. Medzi vylepšeniami sa nachádzajú napríklad duálne 12,3-palcové panoramatické obrazovky, digitálny kľúč Digital Key 2 Touch, kompletné aktualizácie softvéru Over-the-Air (OTA) a online navigácia Connected Car Navigation Cockpit (ccNC).
Nechýbajú prvky ako úložný priestor pod prednou kapotou (až 27 litrov), aktívne vzduchové klapky, vnútorné a vonkajšie napájacie konektory Vehicle-to-Load (V2L), pomocou ktorých môžu majitelia napájať z batérie auta bežnú elektroniku. Túto funkciu sme si vyskúšali aj pri dlhodobom teste Hyundai Ioniq 5.
Nová Kona Electric obsahuje aj Head-up Display (HUD) 2 , jazdný režim i-PEDAL a inteligentný systém rekuperácie. Medzi ďalšie funkcie patrí pokročilý asistenčný systém ADAS, ktorý zahŕňa 2. level autonómneho riadenia. Nechýba tiež inteligentný parkovací asistent, pomocou ktorého je možné vozidlo vyparkovať aj prostredníctvom smartfónu.
Hyundai predstavil druhú generáciu najobľúbenejšieho elektromobilu
Slovenská cena a dostupnosť novinky je zatiaľ neznáma, no predpokladáme, že tieto dôležité informácie sa dozvieme v najbližších týždňoch. Očakávať ale môžeme podobné cenovky ako pri prevej generácii elektrickej Kony.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľovákom v EÚ neodzvonilo, môžu sa vyrábať aj po roku 2035
S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
Slovensku vzorom. V zahraničí zavádzajú likvidačné pokuty za blokovanie nabíjačiek spalovákmi
V Bratislave sa bude vyrábať nový elektromobil Porsche
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Spaľovákom v EÚ neodzvonilo, môžu sa vyrábať aj po roku 2035
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
-
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
- Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
- S vybitými batériami za 8 € na 100 km. Toto je jediné plug-in hybridné SUV, ktoré to dokáže
- VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
- Poisťovne sa vyhrážajú, sú zúfalé: Elektromobily sú pre nás zlý biznis
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- Dojazd cez 1 000 km už nebude problém. Predstavili novú batériu s rekordnými parametrami
V Berlíne prebieha referendum o urýchlení klimatických cieľov o 15 rokov
EÚ a Nemecko dosiahli dohodu v otázke spaľovacích motorov
Bitcoin kopíruje výnimočný pohyb zlata z minulého tisícročia, môže dosiahnuť rekordnú hodnotu
Poškodená kozmická loď Sojuz sa vráti na Zem bez posádky
Hvezdárne a planetáriá pripravili pozorovanie oblohy, filmy i prednášky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené