Mnohí vodiči sa týmto vozidlám stále vyhýbajú najmä kvôli obavám z nízkeho dojazdu a životnosti batérie. Práve prelom v tejto kľúčovej oblasti by mohol vnímanie elektrických áut raz a navždy zmeniť. Tesla má totiž spolupracovať s čínskym výrobcom na spustení sériovej produkcie batérie, ktorej životnosť dosiahne až 2 milióny kilometrov a vyrovná sa aj klasickým autám, informuje Electrek.

Trh s elektromobilmi stále nie je v takom stave, aký by si automobilky predstavovali. Situáciu navyše zhoršila aj koronakríza. Hoci na Slovensku podporili predaj elektrických áut a plug-in hybridov dotácie, na našich cestách stále prevažujú práve autá so spaľovacími agregátmi.

Mnohé krajiny sa zaviazali, že takéto vozidlá chcú dostať z ciest už do niekoľkých dekád, no plány sa môžu oneskoriť, pokiaľ ľudia nebudú mať o elektromobily záujem. Krátky dojazd a otázna životnosť batérie je však najväčším strašiakom pre mnohých motoristov, ktorí si pri výbere nového vozidla stále skôr vyberú klasické auto ako elektromobil.

Ak by však prišiel na trh model za prijateľnú cenu s dojazdom ako u spaľovacieho motora a dlhou životnosťou, situácia sa môže rázom zmeniť. Takéto prekvapenie si však má pripravovať Tesla v spolupráci s čínskou spoločnosťou CATL (Contemporary Amperex Technology Co Ltd.).

Tesla sa má pripravovať na „revolúciu“. Do Modelu 3 chce montovať batérie s ohromnou životnosťou

Už pred časom sa šepkalo o prípravách pre produkciu takejto batérie, no teraz tieto správy potvrdzujú ďalšie dôveryhodné zdroje, vrátane samotnej firmy CATL. Tesla sa tak chce pustiť do výroby revolučného akumulátora, ktorý by priniesol výrazne dlhšiu životnosť, avšak v spolupráci s partnermi. Nový typ batérie by mal byť pritom vyrábaný v Šanghaji, kde má spoločnosť továreň Gigafactory a ako prvý by ju mal dostať elektrický Model 3.

Zobraziť celú galériu (0)
Screenshot / Torque News / YouTube

Takéto informácie pritom potvrdila aj agentúra Reuters a Bloomberg. Hoci samotná spoločnosť CATL priamo spoluprácou s Teslou na výrobe takejto batérie nepotvrdzuje, predseda firmy, Zeng Yuqun, prezradil, že je s Elonom Muskom v kontakte a vymieňajú si správy o vývoji a biznise.

Zároveň odhalil, že spoločnosť je pripravená na výrobu batérie, ktorá vydrží až 16 rokov a nájazd až 2 milióny kilometrov. Dodal, že pokiaľ niekto vytvorí na takýto akumulátor objednávku, firma ho začne vyrábať.

Weibo

Zatiaľ sa ale nepotvrdili správy, že by si nejaká automobilka túto batériu objednala. Medzi klientov spoločnosti však doteraz patrí aj nemecké BMW či japonská Toyota. Zakladateľ CATL ale vidí veľký potenciál v začiatku budúceho roka, kedy sa má podľa jeho tvrdení dopyt po elektromobiloch rapídne zvýšiť. Podľa 2-ročného kontraktu, ktorý firma uzavrela s Teslou vo februári, to bude práve tento výrobca, kto dodá tento nový druh batérie do čínskeho Modelu 3.

Nenechaj si ujsť
Tesla si patentovala nový typ batérií: Musk tvrdí, že vymysleli niečo prelomové
Tesle konkuruje ďalšia automobilka

Neskôr sa však má akumulátor dostať aj do elektromobilov Tesly v iných kútoch sveta. Momentálne stále nie sú presne známe plány, kedy by malo k využitiu tejto batérie v Modeli 3 dôjsť. Ak sa tak ale stane, tento dostupnejší elektromobil môže spôsobiť na trhu skutočný prelom a aj vodiči, ktorí boli zástancovia spaľovacích vozidiel, si môžu elektromobil s dlhou životnosťou batérie a slušným dojazdom obľúbiť. Tesla však nie je jedinou automobilkou, ktorá má takéto plány.

Nový koncept batérie pre elektromobily od General Motors / Zdroj: Steve Fecht / General Motors

Ďalším hráčom je General Motors (GM), ktorý ešte začiatkom marca predstavil verejnosti nové batérie Ultium. Jeden z predstaviteľov spoločnosti uviedol, že GM je veľmi blízko vývoja batérií novej generácie, ktoré by mali zaručiť dojazd na úrovni až 1000 km a ich životnosť by mala byť až 1,6 miliónov km. Zdá sa tak, že segment elektromobilov čakajú veľmi zaujímavé zmeny, ktoré môžu pomôcť k prechodu vodičov od spaľovacích k elektrickým autám.

Pošli nám TIP na článok



E-autá