Batéria so životnosťou 2 miliónov kilometrov je pripravená na produkciu. Ako prvá ju využije najlacnejšia Tesla
Mnohí vodiči sa týmto vozidlám stále vyhýbajú najmä kvôli obavám z nízkeho dojazdu a životnosti batérie. Práve prelom v tejto kľúčovej oblasti by mohol vnímanie elektrických áut raz a navždy zmeniť. Tesla má totiž spolupracovať s čínskym výrobcom na spustení sériovej produkcie batérie, ktorej životnosť dosiahne až 2 milióny kilometrov a vyrovná sa aj klasickým autám, informuje Electrek.
Trh s elektromobilmi stále nie je v takom stave, aký by si automobilky predstavovali. Situáciu navyše zhoršila aj koronakríza. Hoci na Slovensku podporili predaj elektrických áut a plug-in hybridov dotácie, na našich cestách stále prevažujú práve autá so spaľovacími agregátmi.
Mnohé krajiny sa zaviazali, že takéto vozidlá chcú dostať z ciest už do niekoľkých dekád, no plány sa môžu oneskoriť, pokiaľ ľudia nebudú mať o elektromobily záujem. Krátky dojazd a otázna životnosť batérie je však najväčším strašiakom pre mnohých motoristov, ktorí si pri výbere nového vozidla stále skôr vyberú klasické auto ako elektromobil.
Ak by však prišiel na trh model za prijateľnú cenu s dojazdom ako u spaľovacieho motora a dlhou životnosťou, situácia sa môže rázom zmeniť. Takéto prekvapenie si však má pripravovať Tesla v spolupráci s čínskou spoločnosťou CATL (Contemporary Amperex Technology Co Ltd.).
Tesla sa má pripravovať na „revolúciu“. Do Modelu 3 chce montovať batérie s ohromnou životnosťou
Už pred časom sa šepkalo o prípravách pre produkciu takejto batérie, no teraz tieto správy potvrdzujú ďalšie dôveryhodné zdroje, vrátane samotnej firmy CATL. Tesla sa tak chce pustiť do výroby revolučného akumulátora, ktorý by priniesol výrazne dlhšiu životnosť, avšak v spolupráci s partnermi. Nový typ batérie by mal byť pritom vyrábaný v Šanghaji, kde má spoločnosť továreň Gigafactory a ako prvý by ju mal dostať elektrický Model 3.

Takéto informácie pritom potvrdila aj agentúra Reuters a Bloomberg. Hoci samotná spoločnosť CATL priamo spoluprácou s Teslou na výrobe takejto batérie nepotvrdzuje, predseda firmy, Zeng Yuqun, prezradil, že je s Elonom Muskom v kontakte a vymieňajú si správy o vývoji a biznise.
Zároveň odhalil, že spoločnosť je pripravená na výrobu batérie, ktorá vydrží až 16 rokov a nájazd až 2 milióny kilometrov. Dodal, že pokiaľ niekto vytvorí na takýto akumulátor objednávku, firma ho začne vyrábať.

Zatiaľ sa ale nepotvrdili správy, že by si nejaká automobilka túto batériu objednala. Medzi klientov spoločnosti však doteraz patrí aj nemecké BMW či japonská Toyota. Zakladateľ CATL ale vidí veľký potenciál v začiatku budúceho roka, kedy sa má podľa jeho tvrdení dopyt po elektromobiloch rapídne zvýšiť. Podľa 2-ročného kontraktu, ktorý firma uzavrela s Teslou vo februári, to bude práve tento výrobca, kto dodá tento nový druh batérie do čínskeho Modelu 3.
Nenechaj si ujsť
Tesla si patentovala nový typ batérií: Musk tvrdí, že vymysleli niečo prelomové
Tesle konkuruje ďalšia automobilka
Neskôr sa však má akumulátor dostať aj do elektromobilov Tesly v iných kútoch sveta. Momentálne stále nie sú presne známe plány, kedy by malo k využitiu tejto batérie v Modeli 3 dôjsť. Ak sa tak ale stane, tento dostupnejší elektromobil môže spôsobiť na trhu skutočný prelom a aj vodiči, ktorí boli zástancovia spaľovacích vozidiel, si môžu elektromobil s dlhou životnosťou batérie a slušným dojazdom obľúbiť. Tesla však nie je jedinou automobilkou, ktorá má takéto plány.

Ďalším hráčom je General Motors (GM), ktorý ešte začiatkom marca predstavil verejnosti nové batérie Ultium. Jeden z predstaviteľov spoločnosti uviedol, že GM je veľmi blízko vývoja batérií novej generácie, ktoré by mali zaručiť dojazd na úrovni až 1000 km a ich životnosť by mala byť až 1,6 miliónov km. Zdá sa tak, že segment elektromobilov čakajú veľmi zaujímavé zmeny, ktoré môžu pomôcť k prechodu vodičov od spaľovacích k elektrickým autám.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

