Autonómny kamión dokončil dychberúcu prvú jazdu naprieč USA. Za 3 dni prešiel tisíce kilometrov
Vo svete osobnej a nákladnej dopravy sa čoraz častejšie skloňuje spojenie autonómneho riadenia, technológie, ktorá má zabezpečiť samostatné riadenie vozidiel bez potreby zásahu vodiča. Hoci je takáto možnosť ďaleko od dokonalosti, mnohé spoločnosti v jej vývoji značne pokročili. Dôkazom toho je teraz aj startup Plus.ai. Autonómny kamión prešiel cestu dlhú až 4 506 km napriek Spojenými štátmi, kde prevážal 18 ton masla. Jazdu však neabsolvoval bez vodiča, informuje Futurism.
Svoju cestu autonómny kamión začal v kalifornskom meste Tulare, odkiaľ mal namierené do Quakertownu v Pensylvánii. Takmer počas celej cesty išiel kamión v autonómnom režime, kedy dokázal riadenie prevziať bez zásahu vodiča. Ako však dobre vieme, táto technológia ešte nie je úplne bezchybná. Hoci bol kamión s autonómnym riadením schopný dôjsť do cieľa sám, za volantom predsa len sedel vodič, ktorého úlohou bolo v prípade nutnosti zasiahnuť a prevziať kontrolu.
Prvý autonómny kamión, ktorý zvládol náročnú cestu naprieč štátmi
Týmto počinom sa tak kalifornský startup Plus.ai zapísal do histórie ako prvý, ktorý dokázal úspešne vyslať na dlhú cestu cez USA autonómny kamión. Zároveň šlo o demonštráciu tejto technológie, ktorá je už dostatočne vyspelá na to, aby zvládla aj tak náročnú úlohu. Kamión pritom jazdil počas dňa aj noci a bezpečne prešiel aj popri cestných prácach či tunelmi, a to v zimných podmienkach, kedy bol na ceste sneh a dážď.
Nenechaj si ujsť
Šokujúce zistenie: Softvér autonómneho auta Uberu, ktoré zabilo ženu, vôbec nebralo do úvahy ľudí mimo prechodu pre chodcov
Autonómne riadenie pritom pozostáva z multimodálnych snímačov startupu, ktorým vypomáhajú zložité algoritmy s technológiou hĺbkového učenia, mapovania a simultánnym určovaním polohy. Okrem vodiča bol v kabíne aj technik, ktorý sledoval všetky zaznamenané dáta systémov počas jazdy, informuje Forbes. Tento kamión bol vybavený autonómnym riadením levelu 4, čo znamená, že sa dokáže samostatne riadiť len za určitých podmienok a vodič musí prevziať v prípade problémov kontrolu.
Autonómna budúcnosť nákladnej dopravy
Samostný startup Plus.ai začal ešte v roku 2016 a jeho cieľom je priniesť do komerčného prostredia kamióny s autonómnym riadením najvyššieho stupňa, kedy by boli schopné samostatne zvládať rôzne situácie a nebol by potrebný zásah vodiča. Podobné testovanie autonómnych kamiónov pritom v minulosti vykonali aj iné spoločnosti v nákladnej doprave.
Žiadnej z nich sa ešte nepodaril podobný úspech ako zaznamenal tento startup. Vďaka tejto technológii sa však môžeme v budúcnosti dočkať kamiónov, ktoré budú schopné úplne samostatne prevážať náklad za kratší čas na veľké vzdialenosti. Pritom budú musieť zvládať všetky nástrahy a situácie, ktoré na cestách vodičov stretávajú.
Čítajte viac z kategórie: Novinky
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Obrovská hanba pre Rusko. Zbraň propagandy za miliardy sa po 35 rokoch zmení na vrak
Koniec batérií sa blíži. Vedci vyvíjajú technológie, ktoré efektívne uložia vyrobenú energiu
Zabijak pre neviditeľné hrozby. Elitné jednotky NATO nasadili hybridný „superdron“, aký si ešte nevidel
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Slováci tajne dovážajú smartfóny z Ázie za stovky eur lacnejšie. Prečo sa im to oplatí a ako škodia operátorom?
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
- Sci-fi „kladivo“ je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP