Aktualizované 17. augusta 2022: Vozidlom, ktoré tento týždeň v Nemecku spôsobilo obrovskú nehodu, bolo BMW iX.

Miestne zložky pôvodne nesprávne identifikovali vozidlo a pomýlili si ho s autonómnym testovacím autom.

Dané elektrické BMW iX však bolo vybavené iba autonómnym riadením 2. stupňa, takže nebolo schopné sa riadiť samé bez plnej zodpovednosti vodiča, informuje portál The Last Driver License Holder na základe informácií od BMW.

Automobilka BMW tiež oznámila, že za nehodou stálo pochybenie vodiča za volantom.

Pôvodný článok zo 16. augusta: Budúcnosť áut je podľa mnohých autonómna, no zatiaľ od toho máme ďaleko. V Nemecku dnes prebehla obrovská záchranná akcia, kde riešili dopravnú nehodu, v ktorej sa ocitlo testovacie autonómne vozidlo.

Podľa dostupných informácií mala mať nehoda na svedomí jeden život a nie je jasné, kto viedol vozidlo v čase nehody.

Prípad vyšetruje polícia

Nemecká polícia vyšetruje dopravnú nehodu testovacieho autonómneho vozidla, pri ktorej zahynula jedna osoba a deväť ďalších utrpelo zrazenia. Nateraz nie je jasné, či autonómne vozidlo s päťčlennou posádkou riadil v čase nehody počítač alebo 43-ročný vodič. Informuje o tom TASR na základe utorkovej správy agentúry DPA.

Autonómny elektromobil v pondelok zo zatiaľ nezistených príčin prešiel do protismeru v zákrute pri obci Römerstein neďaleko Stuttgartu a narazil do protiidúceho auta. Následkom tejto kolízie sa protiidúce auto čelne zrazilo s tretím vozidlom. Autonómne auto potom narazilo do ďalšieho auta, ktorého vodič v dôsledku zrážky utrpel smrteľné zranenia.

TASR/Unsplash/Super Straho

Nehoda si vyžiadala rozsiahly zásah záchranných zložiek – na miesto vyslali štyri vrtuľníky, desať sanitiek a 80 hasičov s 15 vozidlami.

Na plnú autonómnosť si ešte počkáme

Len nedávno sme informovali o tom, ako autopilot Tesly pohorel v dôležitom teste. Tieto systémy sa pravidelne ukazujú ako skvelý pomocník pri jazde na dialnici, no odborníci aj automobilky ľudí neustále odhovárajú od ich používania v bežnej, mestskej premávke.

Okrem Tesly by na autonómnych vozidlách mal pracovať napríklad aj Apple a iní technologickí giganti.

Obrovskou výhodou takýchto áut je cena. Aj napriek tomu, že je auto treba vybaviť rôznymi senzormi, z dlhodobého hľadiska je jeho prevádzka lacnejšia ako bežný taxík s vodičom. Tieto autá dávajú preto najväčší zmysel pre taxislužby a už teraz fungujú napríklad v Pekingu. Do budúcna by malo byť cieľom zvýšiť bezpečnosť týchto systémov natoľko, aby sme sa úplne vyhli akýmkoľvek nehodám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú