Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Honda minulý týždeň svetovým novinárom neodhalila len dve nové hybridné SUV a svoj prvý skutočne plnohodnotný elektromobil s dojazdom cez 400 km na jedno nabitie. V hlavnom výskumnom a vývojovom centre automobilky v nemeckom Offenbachu sa nás manažment a inžinieri snažili presvedčiť, že v elektrifikácii a transformácii na nové trendy Honda rozhodne nijako nezaostáva, len sa na problematiku pozerá trochu inak, než napríklad koncern Volkswagen alebo značky v skupine Stellantis.

Batérie a elektromotory áno. Ale zatiaľ v hybridoch

Väčšinový názor slovenských vodičov je jasný – prechod na elektromobily často považujú za unáhlený, dojazd za nedostatočný a cenu samotných elektrických vozidiel za premrštenú. Honda a japonské automobilky všeobecne, teda napríklad aj Toyota či Mazda, sa preto na pohľad zdajú byť akýmsi konzervatívnym ostrovom, ktorý spaľovacie motory ešte ani zďaleka nehádže do koša.

Batériám sa pritom Honda rozhodne nebráni, len až doteraz videla ich využitie skôr v hybridoch, kde môže byť akumulátor výrazne menší a tým pádom aj lacnejší. Zvyčajne je napríklad v kufri a jeho prípadná výmena na konci životnosti neprinesie žiadne astronomické náklady. Stále však dokáže účinne znižovať spotrebu najmä v meste, kde ním poháňané elektromotory pomáhajú pri rozjazde z križovatky a akcelerácii. A naopak, už raz vykonaná práca neskončí len ako odpadové teplo pri brzdení, keďže sa jej veľká časť zrekuperuje naspäť do batérie.

Fontech

Honda spúšťa veľký reštart v elektromobilite
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú