Audi odhalilo konkurenta pre Škodu Enyaq. Už vieme, ako vyzerá jeho revolučný interiér a črty exteriéru
Označenie e-tron v dielni Audi definuje novú éru elektromobility. S týmto „podnázvom“ už máme na trhu dvojicu elektromobilov, veľké SUV Audi e-tron s rozmermi blížiacimi sa vlajkovej Q7 a e-tron GT, športový sedan spájajúci rýchlosť a maximálne pohodlie. Prichádzajúca novinka Q4 e-tron je SUV menších rozmerov, ktoré ale prinesie niekoľko technologických noviniek, informovalo Audi v tlačovej správe.
Z Ingolstadtu k nám mieri nové „kompaktné“ SUV, ktoré má konkurovať Mercedesu EQA, Volkswagenu ID.4, či jeho koncernovej dvojičke Škode Enyaq. Koniec koncov, Q4 e-tron bude takisto postavený na koncernovej platforme MEB rovnako ako dvojica vyššie spomenutých modelov z koncernu VW Group.
NEPREHLIADNI
Audi predstavilo športové Q4 Sportback e-tron. Sériová verzia nebude stáť ani 40 000 €, príde čoskoro
Čo sa týka karosárskych prevedení, uvidíme dve. K dispozícii tak bude klasické Audi Q4, ako aj verzia Sportback so skosenou zadnou časťou. Novinka si podľa nových záberov z interiéru zachová tradičné črty nemeckej automobilky, no v mnohých ohľadoch prinesie aj revolučné riešenia, z ktorých najvýznamnejším má byť rozšírená realita premietaná cez heads-up displej.
Q4 e-tron je podľa automobilky „plne digitálne“, čo znamená, že pred vodičom sa rozprestiera dobre známy 10,25-palcový virtuálny kokpit a v stredovom paneli sa nachádza 10,1-palcový, respektíve príplatkový 11,6-palcový multimediálny displej so systémom MMI.
Ide tak o najväčší multimediálny displej, aký Audi doposiaľ vo svojom aute použilo. Podobne ako v novom Audi e-tron GT sa tu nachádzajú klasické tlačidlá na ovládanie klimatizácie, nie je tu teda prítomný tretí dotykový displej.
Spojenie reálneho a virtuálneho sveta skrz farebný heads-up displej
Najväčším lákadlom však má byť príplatkový head-up displej s podporou rozšírenej reality. Head-up displej premieta informácie v dvoch sekciách, jedna je určená na zobrazovanie základných údajov, ako aktuálna rýchlosť či rýchlostné limity.
Tá druhá je už o niečo zaujímavejšia, do reálneho sveta totiž premieta navigáciu a zvýrazňuje autá pred vozidlom. Tento virtuálny obsah sa dokáže zobrazovať na ploche s uhlopriečkou až 70″. S podobnou technológiou už prišiel Mercedes, no ten ju zatiaľ nasadil len do svojej vlajkovej triedy S. Tu ju uvidíme v elektrickom Audi strednej triedy.
Informácie z navigácie sa tak dokážu zreteľne zobrazovať tak, akoby boli súčasťou reálneho sveta. Symboly na head-up displeji sa nachádzajú v optickom priestore 10 a viac metrov pred vozidlom, v závislosti od danej situácie.
O dokonalé vyobrazenie symbolov v priestore sa stará program s viac ako 600 000 riadkami kódu. Ten získava informácie z kamier, radarov a GPS. Na čelné sklo sa následne obraz vykresľuje až pri 60 snímkoch za sekundu.
Úplné nový je aj volant, ktorý teraz ponúka kompletne dotykové ovládanie. Nie sme veľkými nadšencami dotykového ovládania na volantoch, no taký Mercedes v novom S-ku dokázal, že sa to dá zvládnuť tak, aby bolo toto riešenie pohodlné.
Uvidíme, ako sa s tým vysporiada Audi. Okrem dotykov budú plochy na volante reagovať aj na takzvané „swipovanie“, čiže šúchanie prstom po volante, čo by malo ovládanie značne zjednodušiť.
Samozrejmosťou je tiež celá plejáda asistentov, ktorí zvyšujú bezpečnosť a pohodlie z jazdy. V interiéri boli tiež použité recyklované materiály, takže nová Audi Q4 e-tron nie je ekologická len svojim pohonom, ale aj celkovým vyhotovením.
Audi sľubuje, že novinka príde s naozaj atraktívnou cenovkou, ktorú zatiaľ presne nepoznáme, no odhaduje sa, že základný model by mal štartovať niekde na úrovni 41 000 €, čo je za elektrické Audi naozaj lákavá suma. Všetky detaily sa dozvieme už v priebehu budúceho mesiaca, kedy sa Audi Q4 e-tron oficiálne predstaví.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP