Nové Audi A6 Sportback e-tron predstavuje významný pokrok v technológii elektrických vozidiel a posúva hranice dojazdu EV bližšie k vytúženej hranici 1 000 km. S dojazdom až 750 km sa tento model radí medzi jeden z elektromobilov, ktoré ponúka najdlhší dojazdom. Na tému upozornil portál Manofmany.

Kľúčové vlastnosti a špecifikácie

Audi A6 Sportback e-tron je postavené na architektúre Premium Platform Electric (PPE), ktorá je zdieľaná s ďalšími modelmi Audi a tiež Porsche. Táto platforma je navrhnutá tak, aby optimalizovala priestor a efektivitu, čo umožňuje väčšiu kapacitu batérie bez kompromisov vo vnútornom priestore.

Model A6 e-tron bude vybavený batériou, ktorá podporuje rýchlonabíjanie, čo vodičom umožní výrazne dobiť za krátky čas. Povedzme si úprimne, touto funkciou už dnes musí disponovať každý nový elektromobil.

Dokonalo narysovaná aerodynamika

Audi sa v A6 Sportback e-tron zameralo tiež na zvýšenie výkonu aj technológie. Vozidlo je vybavené pokročilými elektromotormi, ktoré poskytujú okamžitý krútiaci moment, čím prispievajú k dynamickému zážitku z jazdy.

Začlenenie sofistikovaných systémov správy batérie navyše zaisťuje, že si vozidlo dokáže udržať svoj výkon na dlhé vzdialenosti, čím sa rieši jeden z hlavných problémov potenciálnych kupcov EV: strach z dojazdu.

Audi

Automobilka chcel od začiatku postaviť vozidlo, ktoré spotrebiteľov osloví dlhým dojazdom a tiež vonkajším dizajnom. To sa im, vskutku, podarilo k čomu prispieva efektívna aerodynamika a fakt, že bolo podrobené „viac ako 1 300 simuláciám a nespočetným hodinám vo veternom tuneli“.

„Od samého začiatku projektu sme kládli veľký dôraz na efektivitu a dojazd a sledovali sme veľmi ambiciózne ciele, pokiaľ ide o A6 e-tron. Úprimne povedané, na začiatku sme si neboli istí, či sa nám podarí dosiahnuť hodnoty, ku ktorým sme smerovali. Dostať sa na poslednú tisícinu hodnoty Cd je najťažšia časť, ale nakoniec sme naše ciele prekročili,“ vyjadril sa Andreas Lauterbach zodpovedný za aerodynamiku.

Audi
Vyladené do dokonalosti

A6 Sportback je auto vyladené do posledného milimetra, aby vynikla aerodynamika a tým sa zvýšil dojazd, takže celkový koncept je nesmierne vyvážená, pričom všetko od podlahy po zadný spojler a kolesá hrá dôležitú úlohu pri znižovaní odporu bez ovplyvnenia zdvihu.

„Vyváženosť medzi základným tvarom, výškou zadnej časti, obrysmi zadnej časti a dizajnom podlahy ovplyvňuje nielen hodnotu Cd auta, ale aj jeho zdvih. Dosiahli sme ideálnu rovnováhu medzi zdvihom a Cd doladením podlahy podľa popisu,“ povedal Matteo Ghelfi.

Prívod chladného vzduchu pod karosériou pomáha prúdeniu vzduchu okolo tejto oblasti s menšími stratami, čo prináša výhodu Cd 0,012; to je ekvivalent približne 12 km dojazdu. Výsledkom všetkých týchto efektívností je vozidlo, ktoré dokáže prejsť až 750 km na jedno nabitie vo výkonovej špecifikácii A6 e-tron so 100 kWh akumulátorom.

S rastúcou konkurenciou na trhu s elektrickými vozidlami sa A6 Sportback e-tron porovnáva a konkuruje iným elektrickým vozidlám s vysokým dojazdom, ako sú napríklad Tesla Model S a Mercedes-Benz EQE. Záväzok Audi dodať vozidlo s dojazdom takmer 1 000 km je strategickým krokom na prilákanie zákazníkov, ktorí váhajú s prechodom na elektrický pohon z dôvodu obmedzení dojazdu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú