Indický trh so smartfónmi len nedávno veľkosťou prekonal americký a usadil sa na druhej priečke hneď za čínskym. Tento trh so 1,16 miliardami mobilných telefónov je tak prirodzene veľkým lákadlom aj pre výrobcov ako je Apple.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Apple sa snaží preraziť na aktuálne druhom najväčšom trhu so smartfónmi na svete. Výrobca smartfónov z Cupertina je podľa výskumného ústavu CyberMedia Research pripravený stať sa 11. najväčšou značkou smartfónov na indickom trhu. V roku 2017 bolo v Indii aktívnych okolo 8,9 milióna smartfónov s logom nahryznutého jabĺčka. CyberMedia Research odhaduje, že v roku 2018 Apple prekoná v Indii hranicu 10 miliónov smartfónov.

To čo trvalo Applu 8 rokov, Xiaomi zvládlo za 2

Ak sa všetko vyplní a Apple dosiahne spomínaných 10 miliónov aktívnych smartfónov v Indii, stane sa na tomto trhu spomínanou 11. najväčšou značkou. Treba však povedať, že spoločnosti ako Xiaomi, Lava, Micromax, Oppo, a Vivo dosiahli túto priečku podstatne skôr. Napríklad také Xiaomi, ktoré len 6. apríla oslávilo 8 rokov existencie, dosiahlo tento míľnik len za 2 roky. Práve toľko času, koľko je medzi nami Xiaomi, trvalo Applu k dosiahnutiu tejto priečky.

Výrobcovia smartfónov berú indický trh vážne

V Indii je na každého 100. obyvateľa aktívnych 89,81 mobilných pripojení. Okrem toho, India má podľa odhadu viac ako 300 miliónov aktívnych používateľov smartfónov, čo činí približne 22,4% indickej populácie. Aj kvôli týmto číslam je indický trh lukratívny nielen pre Apple, ale aj pre ostatných výrobcov.

Zobraziť celú galériu (0)
Kristián Hrušovský / FonTech

Apple chce v Indii zabodovať

Ten už plánuje v Indii postaviť továreň, kde by mohol dávať dohromady svoje smartfóny, špeciálne iPhone SE, ktorý je v Indii obľúbeným modelom. Ďalším ťahom je otvorenie kamenných predajní Apple Store pre maloobchodný predaj iPhonov a ich príslušenstva. Doteraz sa tieto produkty predávali len prostredníctvom distribučných partnerov. Indický trh bude teda určite v budúcnosti pre amerického giganta stále viac dôležitejší. Uvidíme teda, ako sa mu bude v tvrdej konkurencii dariť.