Takto kedysi vyzerali reklamy na Apple produkty a ukazujú ich rozdiel medzi minulosťou a súčasnosťou
Reklamy vždy boli a aj dnes sú jedným z najpoužívanejších spôsobov ako uviesť produkt do povedomia zákazníka. Rovnako ako mnohí iní, svoje zariadenia už dlhé desaťročia predstavuje v reklamách aj kalifornský gigant. Reklamy na Apple počítače a iné produkty neboli vždy také ako dnes a v minulosti sa niesli v odlišnom štýle, ktorý sa však sčasti zachoval dodnes.
V dobách, kedy mohol v reklamách Apple tvrdiť, že jeho produkty sú lepšie a najmä lacnejšie než konkurencia, sú zdá sa nenávratne preč. Pred desiatkami rokov však spoločnosť skutočne ponúkala skvelé zariadenia, ktoré si obľúbili mnohí zákazníci. Tým boli nové počítače prezentované najlepším spôsobom, reklamou. Postupom času sa však veľa vecí zmenilo.
Z Applu sa stala biliónová spoločnosť produkujúca drahé a prémiové zariadenia, ktoré porušili niekdajšie heslo spoločnosti. „Dokáže viac. Stojí menej.“- znelo v reklamách na dnes už historické Apple počítače. Spôsob, akým boli propagované v reklamách sa našťastie uchoval dodnes, aby sme si mohli s nostalgiou pozrieť ako spoločnosť kedysi pútala pozornosť na svoje zariadenia.
Toto bola jedná z prvých reklám Applu v roku 1970.
Dnešné reklamy na počítače Mac vyzerajú odlišne.
V roku 1980 sa Apple skúsil v reklame zamerať aj na biznis sektor.

Zobraziť celú galériu (12) macmothership
O 26 rokov neskôr sa od biznis zákazníkov spoločnosť odvrátila, a to kvôli svojej „Get a Mac“ kampani.
Rok 1993 by si mnohí priali aj dnes. Reklama na Macintosh sa niesla v známom hesle: „Macintosh. Dokáže viac. Stojí menej. Je to tak jednoduché.“ Žiaľ, to už nemôžeme o počítačoch Mac tvrdiť v roku 2018, kedy sú jednými z najdrahších na trhu.
15 predpovedí Billa Gatesa z roku 1999 sú poriadne desivé. Bol totiž extrémne presný
Pre prilákanie zákazníkov využíval Apple aj demonštrácie jeho produktov.
Veľká časť marketingu spoločnosti sa snažila presvedčiť zákazníkov, že Apple zariadenia majú naozaj veľký potenciál a nie sú tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá.
Neskôr začala spoločnosť klásť dôraz aj na dizajn, keď predstavila ikonický iMac so širokou paletou farieb.
Dnes sa na farby zanevrelo a prioritou sa stal uhladený a elegantný minimalistický dizajn, výkon, funkcionalita a možnosti Apple počítačov, ktoré sa orientujú najmä na profesionálnych používateľov.
Apple sa stále zameriaval na jednoduchosť. Pri dnešných notebookoch to však nemusí tak vyzerať.
Reklamy spoločnosti sa v minulosti od tých dnešných niekedy takmer nelíšili. Marketingové oddelenie malo vždy rado chytľavé frázy.
Nenechaj si ujsť
Toto je príbeh, ktorým Steve Jobs navždy zmenil Apple a poslal ho na cestu prvej biliónovej spoločnosti
Aj v minulosti sme sa stretli s pokusom o vytvorenie prenosného zariadenia, ktoré by fungovalo ako počítač. Princíp si Apple zachoval pri nových iPadoch dodnes.
História toho skrýva omnoho viac.
Pri pohľade na tieto reklamy sa mnohým až nechce veriť, že takto kedysi vyzeral Apple, jeho marketing a zariadenia. V minulom storočí však boli práve takéto reklamy tými, ktoré mali pritiahnuť zákazníka k týmto produktom. Viac starých reklám z minulosti môžeš nájsť aj na tomto odkaze.
Čítajte viac z kategórie: Smartfóny
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Top 7 nenápadných vylepšení, ktoré ukázal iOS 26. Tieto drobnosti ti zmenia každodenné používanie iPhonu
Už nikdy nestrácaj čas. Toto je TOP 7 aplikácií, ktoré zmenia spôsob, akým pracuješ
Samsung predstavil najvyspelejšie mobily sveta. Výkonom ťa dostanú, ale čo tá cena?
Apple sa uchýli k historickému kroku. Nový iPhone vraj dostane novinku, ktorú Androidy majú už roky
Kvôli EÚ nedostaneš nové funkcie iPhonu. Slovákov čakajú veľké obmedzenia, dôvod ťa prekvapí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hrozí pokuta až 800 eur: Tisíce Slovákov netušia, že ich vodičák má skrytý „dátum spotreby“
Vojna na Ukrajine bude podľa všetkého čoskoro pozastavená, tvrdí Tusk
Dovolenkový raj Slovákov zasiahla vlna západonílskej horúčky: 7 mŕtvych, krvné obmedzenia a varovanie pre turistov
Milované raňajky Slovákov pod paľbou vedcov: Zvyšujú riziko rakoviny hrubého čreva o 26 %
Dráma na Kamčatke pokračuje: Explodovala sopka, spustil sa prúd horúcej lávy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vojenskí experti prišli s víťazným plánom: Nad Ukrajinou bude lietať stovka európskych stíhačiek
- Vo vesmíre vedci spozorovali niečo, čo pripomína kozmickú bránu. A nachádza sa nečakane blízko Zeme
- Výsledky experimentu vyrazili výskumníkom dych. AI modely si vedia prenášať tajné správy, aj tie extremistické
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
-
- Vojenskí experti prišli s víťazným plánom: Nad Ukrajinou bude lietať stovka európskych stíhačiek
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Nemeckí tankisti bojujú proti ruským vojskám. Vojnový film ukazuje temnú stránku Wehrmachtu
- Z prehliadaného paliva urobia „novú ropu“. Arabi budujú svätý grál čistej energie za 270 miliárd dolárov
-
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Vojenskí experti prišli s víťazným plánom: Nad Ukrajinou bude lietať stovka európskych stíhačiek
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Kolaps ľudskej spoločnosti príde nečakane skoro. Vedcov vystrašil počítač s realistickou predpoveďou
- Spojenec Západu vylepšil HIMARS desivou zbraňou. Trafila cieľ 480 km ďaleko s extrémnou presnosťou
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
Európsky kódex pre AI rozdelil technologických obrov. Prichádza otvorený konflikt
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP