Takto kedysi vyzerali reklamy na Apple produkty a ukazujú ich rozdiel medzi minulosťou a súčasnosťou
Reklamy vždy boli a aj dnes sú jedným z najpoužívanejších spôsobov ako uviesť produkt do povedomia zákazníka. Rovnako ako mnohí iní, svoje zariadenia už dlhé desaťročia predstavuje v reklamách aj kalifornský gigant. Reklamy na Apple počítače a iné produkty neboli vždy také ako dnes a v minulosti sa niesli v odlišnom štýle, ktorý sa však sčasti zachoval dodnes.
V dobách, kedy mohol v reklamách Apple tvrdiť, že jeho produkty sú lepšie a najmä lacnejšie než konkurencia, sú zdá sa nenávratne preč. Pred desiatkami rokov však spoločnosť skutočne ponúkala skvelé zariadenia, ktoré si obľúbili mnohí zákazníci. Tým boli nové počítače prezentované najlepším spôsobom, reklamou. Postupom času sa však veľa vecí zmenilo.

Z Applu sa stala biliónová spoločnosť produkujúca drahé a prémiové zariadenia, ktoré porušili niekdajšie heslo spoločnosti. „Dokáže viac. Stojí menej.“- znelo v reklamách na dnes už historické Apple počítače. Spôsob, akým boli propagované v reklamách sa našťastie uchoval dodnes, aby sme si mohli s nostalgiou pozrieť ako spoločnosť kedysi pútala pozornosť na svoje zariadenia.
Toto bola jedná z prvých reklám Applu v roku 1970.

Dnešné reklamy na počítače Mac vyzerajú odlišne.
V roku 1980 sa Apple skúsil v reklame zamerať aj na biznis sektor.

Zobraziť celú galériu (12) macmothership

O 26 rokov neskôr sa od biznis zákazníkov spoločnosť odvrátila, a to kvôli svojej „Get a Mac“ kampani.

Rok 1993 by si mnohí priali aj dnes. Reklama na Macintosh sa niesla v známom hesle: „Macintosh. Dokáže viac. Stojí menej. Je to tak jednoduché.“ Žiaľ, to už nemôžeme o počítačoch Mac tvrdiť v roku 2018, kedy sú jednými z najdrahších na trhu.
15 predpovedí Billa Gatesa z roku 1999 sú poriadne desivé. Bol totiž extrémne presný
Pre prilákanie zákazníkov využíval Apple aj demonštrácie jeho produktov.

Veľká časť marketingu spoločnosti sa snažila presvedčiť zákazníkov, že Apple zariadenia majú naozaj veľký potenciál a nie sú tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá.

Neskôr začala spoločnosť klásť dôraz aj na dizajn, keď predstavila ikonický iMac so širokou paletou farieb.

Dnes sa na farby zanevrelo a prioritou sa stal uhladený a elegantný minimalistický dizajn, výkon, funkcionalita a možnosti Apple počítačov, ktoré sa orientujú najmä na profesionálnych používateľov.
Apple sa stále zameriaval na jednoduchosť. Pri dnešných notebookoch to však nemusí tak vyzerať.

Reklamy spoločnosti sa v minulosti od tých dnešných niekedy takmer nelíšili. Marketingové oddelenie malo vždy rado chytľavé frázy.

Nenechaj si ujsť
Toto je príbeh, ktorým Steve Jobs navždy zmenil Apple a poslal ho na cestu prvej biliónovej spoločnosti
Aj v minulosti sme sa stretli s pokusom o vytvorenie prenosného zariadenia, ktoré by fungovalo ako počítač. Princíp si Apple zachoval pri nových iPadoch dodnes.

História toho skrýva omnoho viac.

Pri pohľade na tieto reklamy sa mnohým až nechce veriť, že takto kedysi vyzeral Apple, jeho marketing a zariadenia. V minulom storočí však boli práve takéto reklamy tými, ktoré mali pritiahnuť zákazníka k týmto produktom. Viac starých reklám z minulosti môžeš nájsť aj na tomto odkaze.
Čítajte viac z kategórie: Smartfóny
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

TEST: Vymenila som iPhone za najlacnejší Android. Už pri zapnutí prišiel šok, to však nebolo to najhoršie

Mobily Slovákov odpočúvajú, ani o tom netušia. Takto jednoducho zistíš, či sa to týka aj teba

Apple chystá špeciálny iPhone, ktorý už o rok rozbije trh. Bude stáť obrovské peniaze (+PARAMETRE)

RECENZIA Tenký ako pierko, ale batéria ťa zloží. Vyskúšal som iPhone Air a viem, či stojí za tie peniaze (RECENZIA)

Apple má vážny problém: Špeciálny iPhone sa odkladá, za konkurenciou už aj tak brutálne mešká
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- 9 mesiacov čakania sa končí. Akčný film 2025 už nájdeš online, jedna správa však ľudí nepoteší
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet
-
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet
-
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
- Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom


