Apple dlhé roky zakazoval aplikáciám tretích strán zasielanie reklám v rámci notifikácií. Teraz však svoje rozhodnutie mení a nechá rozhodnúť samotného používateľa, či takéto notifikácie povolí. Rovnako sa zameria aj na správanie iných aplikácií.
Portál The Verge priniesol informáciu, ktorá na prvý pohľad nepoteší majiteľov Apple produktov. Portál 9to5Mac totižto postrehol aktualizáciu pokynov pre aplikácie v App Store, pri ktorých sa spoločnosť dlhé roky držala striktných pravidiel a zakazovala vývojárom tretích strán používať notifikácie na reklamné, propagačné alebo priame marketingové účely.
Gigant si za to môže aj sám
Táto situácia sa ale s aktualizáciou pokynov mení. Odteraz budú môcť aplikácie takéto notifikácie odosielať, no zákazníci, respektíve používatelia budú musieť s týmto odosielaním vyslovene súhlasiť. Aplikácie tiež musia implementovať možnosť zrušenia notifikácií. Hoci sa to používateľom aj samotnému Applu nemusí páčiť, spoločnosť si za to môže sama.
Apple now lets apps send ads in push notifications https://t.co/yOwxYVRADa pic.twitter.com/DoVE7lSi86
— The Verge (@verge) March 4, 2020
Zmena pokynov v rámci App Store vyplynula z toho, že posledné dva roky gigant z Cupertina zneužíval svoje postavenie a ohýbal podľa seba svoje vlastné pokyny, keď prostredníctvom svojich aplikácií zasielal notifikácie veľmi podobné reklamám. Zatiaľ čo aplikácie tretích strán by boli za takéto správanie pravdepodobne obmedzované alebo aj zrušené, Apple sa cítil neohrozený.
Nie všetky reklamy musia byť otravné a nerelevantné
Takéto správanie prinieslo veľa kritiky, pretože Apple sám riadi celú platformu. Zámery spoločnosť boli dobré, predsa len, nikto by nechcel dostávať otravné reklamy v upozorneniach. Samotné správanie giganta vrátane niekoľkých ďalších nejasností ale museli viesť k zmene. Napríklad, mohol by Amazon použiť notifikácie na to, aby cez svoju aplikáciu upozornil používateľov na výhodnú kúpu daného tovaru?
Niektoré z týchto upozornení môžu byť naozaj užitočné, pokiaľ ich samotný vývojár aplikácie nezneužíva. Zatiaľ čo predchádzajúce pokyny ich posielanie neumožňovali, nové dajú do rúk používateľa kontrolu nad ich zobrazovaním. Ako sa situácia vyvinie a či vývojári aplikácii nebudú nové výhody zneužívať ukáže až čas.
Zmeny sa dotknú aj iných aplikácií
Portál 9to5Mac tiež avizoval, že gigant sa chce v rámci nových pokynov pre App Store pozrieť aj na aplikácie pre veštenie či randenie, pričom ich bude môcť odstrániť, ak nebudú ponúkať „jedinečný a kvalitný zážitok“. Na zúbok sa pozrie tiež aplikáciám, ktoré môžu byť „použité na páchanie alebo pokus o spáchanie trestných činov akéhokoľvek druhu tým, že používateľom pomôžu vyhnúť sa vymáhaniu práv“.

Apple okrem týchto zmien tiež zaviedol šibeničný termín pre vývojárov aplikácií, ktorý chcú využívať systém jednotného prihlasovania sa prostredníctvom Applu.
Termín pre prihlásenie sa do programu bol pre vývojárov stanovený do 30. apríla. Jednotné prihlasovanie (Sign In) cez platformu Apple má ponúknuť bezpečnejšiu alternatívu k prihláseniam ponúkaným Facebookom a Googlom.
Apple

Covid-19 odhalia skôr ako testy. Apple Watch a ďalšie zariadenia majú v sebe obrovský potenciál

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Android kraľuje, ani pätina Slovákov nepoužíva iOS. Šokujú hlavne čísla aktívnych ľudí s archaickým systémom

Začal boj: Už aj Apple „oficiálne“ pracuje na skladacom mobile, poznáme prvé detaily

Uznal Apple chybu? MacBooky Pro v 2021 navrátia legendárnu vlastnosť a odstránia „mŕtvu“ inováciu
