Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Francúzska automobilka Alpine práve predstavila koncept malého mestského elektromobilu, ktorý zaujme nielen dizajnom, ale aj technickými riešeniami. Alpine A290_β sa vymyká všetkým štandardom. Volant je inšpirovaný F1 a vodič sedí v tomto ostrom hatchbacku uprostred.

Značka Apline plánuje v najbližších rokoch uviesť na trh niekoľko nových, vlastných modelov. Novú éru započne práve mestským elektrickým hothatchom, ktorý bude vychádzať z čerstvo predstaveného konceptu Alpine A290_β. Produkčnú verziu pritom uvidíme už budúci rok a veľmi si želáme, aby sa oproti konceptu zmenila čo najmenej. Model A290_β jednoducho vyzerá famózne.

Obratný športiak do mesta

Francúzi nám prakticky neprezradili žiadne technické detaily, no vieme, že produkčný model bude postavený na koncernovej platforme CMF-B EV. Základom ostrého elektromobilu je Renault 5 – koncept predstavený už pred niekoľkými mesiacmi. Dizajnéri Alpine ale popustili uzdu fantázii a vytvorili nádherný, agresívne vyzerajúci prototyp.

Alpine

Na prvý pohľad upútajú predné svetlá v tvare X. Koncept je pomerne krátky, má iba dvoje dvere a tri miesta na sedenie. Na dĺžku meria 4,05 metra, no obutý je až na 20″ dizajnových diskoch.

Zaujímavosťou je posed vodiča. Ten je umiestnený uprostred a za ním sa nachádza dvojica ďalších sedadiel. Centrálne umiestnenie vodiča má evokovať pocit, akoby sedel v monoposte F1.

Alpine A290_β je koncept elektrického hot hatchu, ktorý budúci rok pôjde do výroby

V F1 sa inžinieri inšpirovali aj pri dizajnovaní volantu, ktorý má osemuholníkový tvar a jeho súčasťou je špeciálne tlačidlo OV. Tlačidlo „Overtake“ slúži na predbiehanie a po jeho zatlačení auto poskytne vodičovi dodatočný výkon na 10 sekúnd. Jeho opätovné využitie je následne možné až o ďalších 10 sekúnd.

Minimalizmus vyšperkovaný do dokonalosti

Interiér auta je minimalistický, podobne, ako kokpit Formule 1. Okrem volantu sa tu prakticky nenachádza nič iné, iba zopár tlačidiel. Že pôjde o skutočne ostrý hatchback, napovedá aj využitie viacprvkového zavesenia kolies a tuhším odpružením oproti modelu Renault 5.

Alpine

Sériový Alpine A290_β bude tiež vybavený štvorpiestovými brzdami Brembo. Čo sa týka jazdných režimov, tie sú k dispozícii iba 3 – suchý, mokrý a režim plného výkonu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú