Predajcovia luxusných automobilov amerického General Motors stoja pred dôležitým momentom. Cadillac sa totiž rozhodol, že všetci predajcovia tejto značky sa budú musieť prispôsobiť trhu s elektromobilmi a vylepšiť svoje predajne. V prípade, že niektorý z predajcov s tým nesúhlasí, môže ukončiť spoluprácu s poriadne tučným odstupným, píše o téme The Drive.

Každá automobilka, ktorá nechce skončiť nadnesene povedané ako Nokia, musí prispôsobiť svoje portfólio a venovať sa vývoju a výrobe elektromobilov. Výnimkou nie je ani americká korporácia General Motors, pod ktorú patrí aj Cadillac. Jedným z prvých elektromobilov tejto značky bude SUV Lyriq, ktorý sa začne vyrábať v roku 2022 a do predaja pôjde v roku 2023.

Komplikácie pre predajcov

Podľa InsideEVs si elektromobily vyžadujú oveľa menej servisu, ak sú vyrobené kvalitne. Tento fakt je istou komplikáciou pre predajcov, ktorí svoje zisky dosahujú nielen predajom áut, ale najmä ich servisovaním. Aj to je jedným z dôvodov automobilky Cadillac, ktorá sa rozhodla ponúknuť všetkým predajcom možnosť rozviazania spolupráce s kompenzáciami až do výšky 500 000 dolárov (približne 422 000 €).

Ďalším dôvodom je, že Cadillac už zopár rokov bojuje za zníženie siete svojich predajcov. Johan de Nysschen, bývalý riaditeľ tradičnej zámorskej značky, sa o to pokúsil už v roku 2016, nakoľko si myslel, že Cadillac má „príliš veľa predajcov“, informuje Automotive News.

Približne 400 predajcom Cadillacu s najmenším podielom predajov ponúkol podobné dobrovoľné odkúpenie, ale za menej peňazí, v tom čase to bolo približne 100 000 až 180 000 dolárov. Na dohodu však pristúpil len málokto.

Tentokrát sa ale všetkých 880 amerických predajcov musí do konca novembra rozhodnúť, či investujú do nového vybavenia a odbornej prípravy viac ako 200 000 dolárov alebo príjmu spomínaných 500 000 dolárov a ukončia spoluprácu s Cadillacom.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita