Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Poisťovňa AXA chcela v rámci vlastného testu demonštrovať, ako „nebezpečné“ sú elektromobily v prípade nehody, keď im začne horieť batéria. Ako však upozornil portál Electrek, celá nehoda bola iba zinscenovaná a aj požiar bol vyvolaný umelo.

Dôvod, prečo tak poisťovňa urobila, ťa určite pobaví.

Toto video by sa skôr hodilo do scén z Kobry 11, no poisťovňa si zrejme myslela, že ľudia takémuto divadlu uveria. Na záberoch je vidieť staršiu Teslu Model S, ktorá sa prevráti a po pár sekundách začne horieť.

Už na prvý pohľad musí byť každému jasné, že pri takejto nehode sa dobre chránená batéria nemôže poškodiť natoľko, aby naozaj vzplanula a ani požiar, ktorý vychádza z priestoru batérie, nevyzerá na to, že horeli prudko horľavé chemikálie v akumulátore.

Čo vlastne chceli týmto testom dokázať?

Ako zistil portál 24auto, celá bizarná „nehoda“ bola zinscenovaná tým najhlúpejším spôsobom. Poisťovňa neskôr priznala, že požiar Tesly bol vyvolaný umelo, s pomocou pyrotechniky.

Absolútnou čerešničkou na torte je ale fakt, že technici predtým z auta vymontovali batériu. To spoločnosť odôvodnila tým, že nechcela riskovať bezpečnosť ľudí naokolo, nakoľko skutočný požiar batérie je nebezpečný a ide len veľmi ťažko uhasiť.

Vo vzduchu však stále pláva otázka, čo vlastne chcela poisťovňa AXA týmto testom dokázať. Je to údajná nebezpečnosť elektromobilov v dôsledku toho, že sa pri nehode teoreticky môže poškodiť batéria a následne začať horieť? Demonštrácia tohto problému na aute bez batérie asi nie je najrozumnejším riešením.

Zbytočné dehonestovanie elektromobilov

Jedno je ale isté. Takmer okamžite po zverejnení tohto videa sa scénka začala šíriť internetom a ľudia húfne začali spochybňovať bezpečnosť elektromobilov. Teraz je jasné, že celé video je iba podvod, no elektromobilite ako takej rozhodne uškodilo.

Podľa slov poisťovne chceli týmto testom poukázať na fakt, že majitelia elektromobilov majú o 50 % viac nehôd s poškodením vlastných vozidiel v porovnaní s majiteľmi spaľovákov. Pri vysokovýkonných a teda aj drahších elektromobiloch sú navyše škody dvakrát vyššie. Poisťovňa si však demonštráciu tohto problému mohla zvoliť omnoho vhodnejší a menej zavádzajúci spôsob.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú