BYD, najväčší výrobca elektromobilov na svete, chystá novinku, ktorá má prekonať aj najrýchlejšie elektrické hyperautá planéty. Jeho luxusná značka Yangwang pripravuje špeciálnu verziu modelu U9 s označením Track Edition, ktorá dostane výkon až 3 019 koní a technológiu schopnú zaútočiť na rekordy na legendárnom Nürburgringu. Na tému upozornil portál Carnewschina.com.

Z nuly na absolútnu špičku

Podľa údajov zverejnených čínskym Ministerstvom priemyslu a informačných technológií (MIIT) bude Track Edition vybavená štyrmi elektromotormi, každý s výkonom 555 kW, čo v súčte predstavuje 2 220 kW, teda 3 019 koní. To je omnoho viac než ponúkaju legendárne Lotus Evija (1 972 k) či Rimac Nevera (1 914 k). Maximálna rýchlosť má dosiahnuť 350 km/h.

Súčasná produkčná verzia U9, o ktorej sme písali v tomto článku, má výkon 960 kW (1 300 k) a dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,36 sekundy. Už táto základná verzia dosiahla vlani na Nürburgringu čas 7:17,9 min a maximálnu rýchlosť 391,94 km/h – čo je čínsky rekord medzi sériovými autami. Track Edition má ambíciu tieto čísla ešte posunúť a potenciálne zaútočiť na absolútny rekord medzi legálnymi cestnými autami.

BYD U9 Track Edition
BYD

Vzhľad a aerodynamika z okruhov

Track Edition si zachová základné proporcie modelu U9 – dĺžku 4,97 až 4,99 m, šírku 2,03 m, výšku 1,31 až 1,35 m a rázvor 2,9 m. Hmotnosť je 2 480 kg, čo je len o približne 200 kg viac ako Rimac Nevera, napriek tomu, že BYD má o viac než tisíc koní vyšší výkon.

Dizajn sa nesie v červeno-čiernej kombinácii s lesklými doplnkami, karbónovou strechou a veľkým pevným karbónovým zadným krídlom. Nechýbajú 20-palcové disky s pneumatikami 325/35 R20, zadný difúzor s nastaviteľnými lamelami a voliteľné aerodynamické prvky, ako aktívne zadné krídlo či vylepšený karbónový splitter.

BYD U9 Track Edition
BYD

Batéria, nabíjanie a podvozok

Pod kapotou sa nachádza 80 kWh batéria typu BYD Blade s lítium-železo-fosfátovou chémiou, ktorá poskytuje dojazd 450 km podľa čínskeho cyklu CLTC. Vďaka 500 kW DC rýchlonabíjaniu zvládne nabiť z 30 % na 80 % približne za 10 minút. Nejde teda o exotické vozidlo, ale automobil použiteľný aj na bežnú prevádzku. Hoci na sobotné nákupy ho asi nikto používať nebude.

Podvozok má vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu viacprvkové riešenie. Systém inteligentného riadenia karosérie BYD DiSus-X umožňuje extrémne manévre – od jazdy na troch kolesách až po „skákanie“ cez prekážky.

BYD U9 Track Edition
BYD

Cena a dostupnosť

Cena zatiaľ nebola oficiálne oznámená, no aktuálna verzia U9 stojí približne 1,68 milióna jüanov, teda okolo  214 000 €. Očakáva sa, že Track Edition bude drahšia, no BYD zatiaľ neprezradil, kedy a na akých trhoch sa novinka objaví.

Track Edition tak nie je len „okruhovým balíkom“ pre U9. Ide o zásadne prepracovaný elektrický hyperšpeciál, ktorý môže konkurovať najlepším benzínovým superšportom v histórii a ukázať, kam sa čínske EV technológie dokážu posunúť.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP