Nemecká precíznosť v spojení s umelou inteligenciou je recept, ktorým chce BMW zaistiť, že nové elektromobily z radu Neue Klasse budú mať batérie bez chýb. Pre budúcich majiteľov týchto vozidiel to znamená menej starostí a viac dôvery v technológiu.

Aj keď zlyhania batérií v elektromobiloch nie sú časté, keď sa to stane, náklady na opravu alebo výmenu môžu byť veľmi vysoké. Práve to odrádza mnohých záujemcov od prechodu na elektrické autá. BMW chce tento problém eliminovať dôsledným prístupom.

Krok po kroku k nulovej chybovosti

Všetko sa začína pri článkoch, ktoré prichádzajú od dodávateľov. Každá cylindrická bunka je dôkladne skontrolovaná ešte predtým, ako sa stane súčasťou článkového zoskupenia. Počas tohto procesu sa články napoja na chladiace komponenty, laserovo sa vyčistia a následne sa zvárajú kontakty. Každý krok je neustále monitorovaný systémom, ktorý zachytáva aj najmenšie odchýlky. Na tému upozornil portál InsideEvs.

BMW vyvíja prelomové batérie s AI
BMW

Nasleduje penový proces, ktorý spevňuje celok a zabezpečuje, že všetky prvky zostanú ako jeden mechanický celok. Výsledkom je, že v novej architektúre už nie sú samostatné moduly. Batériové články sú integrované priamo do balíka, ktorý sa zároveň stáva aj nosným prvkom karosérie.

BMW nové batérie s AI
BMW/FonTech

Na konci montáže prichádza finálna kontrola. Každý batériový balík, vrátane centrálnej riadiacej jednotky, prechádza výstupnou kontrolou, aby sa zaručilo, že všetko je v poriadku. Markus Fallböhmer, vedúci výroby batérií v BMW AG, to zhrnul jasne: „Pri výrobe našich vysokonapäťových batérií uplatňujeme konzistentný prístup nulovej chybovosti. Do výroby integrujeme vysoko inteligentné, AI-podporované kontroly kvality, ktoré nám v tom pomáhajú.“

BMW nové batérie
BMW

BMW buduje infraštruktúru, ktorá umožní mať výrobu batérií pod kontrolou. Na troch kontinentoch vznikne päť samostatných tovární na výrobu batériových balíkov, vrátane USA a Mexika. Od roku 2023 prebiehajú testovacie prevádzky v pilotných závodoch, kde automobilka dolaďuje všetky výrobné kroky, ktoré sa neskôr presunú do veľkovýroby.

Batériové továrne stoja v tesnej blízkosti montážnych závodov. Batériové články tak prejdú len krátku vzdialenosť od kontroly a montáže až po inštaláciu do hotového elektromobilu.

Nová architektúra Neue Klasse bude fungovať s 800-voltovou technológiou a modernými meničmi. To v praxi znamená dlhší dojazd, vyšší výkon a rýchlejšie nabíjanie. Prvým vozidlom z novej generácie bude iX3. Nasledovať budú väčšie modely iX5 a iX7 a tiež plne elektrická verzia sedanu radu 3.

BMW teda nielen predstavuje novú technológiu, ale nastavuje aj nový štandard v kvalite a spoľahlivosti batérií pre elektromobily.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP