V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Automobilová skupina Volkswagen (VW) zvažuje predaj alebo strategické partnerstvo pre svoju taliansku dizajnérsku a vývojovú firmu Italdesign. Informovali o tom v pondelok zástupcovia odborov po stretnutí s vedením spoločnosti. Skupina sa týmto krokom snaží reagovať na silnú konkurenciu a stagnujúci automobilový trh v Európe.

Italdesign, sídliaci v severotalianskom Turíne, je súčasťou skupiny VW prostredníctvom dcérskej spoločnosti Audi. Nemecký automobilový gigant momentálne čelí rastúcemu tlaku na reštrukturalizáciu svojich európskych prevádzok, a tak sa rozhodol zvážiť rôzne scenáre budúcnosti tejto renomovanej firmy, ktorá zamestnáva približne 1300 ľudí.

Legendárne meno v neistote

Zástupca odborového zväzu Fiom Gianni Mannori uviedol, že vedenie spoločnosti potvrdilo prebiehajúce hodnotenie zo strany Audi. V hre je nielen predaj, ale aj iné alternatívy ďalšieho fungovania firmy. Podľa Mannoriho už Volkswagen obdržal predbežný záujem od štyroch až piatich potenciálnych partnerov. Koncern však odmieta zvažovať ponuky od priamych konkurentov alebo finančných investičných skupín

Vedúci odborového zväzu FIM Cisl v Turíne Rocco Cutri zároveň potvrdil, že Audi v súčasnosti vykonáva podrobnú previerku fungovania a finančného zdravia Italdesignu. Italdesign sa preslávil najmä vďaka svojmu zakladateľovi Giorgettovi Giugiarovi, ktorý navrhol množstvo ikonických áut vrátane pôvodného Volkswagenu Golf, DeLoreanu DMC-12 či Maserati Ghibli. Od roku 2010 je spoločnosť súčasťou skupiny VW. Dnes je však otázne, či si túto ikonu dizajnu koncern ponechá, alebo sa jej v rámci racionalizácie zbaví.

Nové lacné elektromobily.
Volkswagen

Z celkového počtu približne 1300 zamestnancov ich až 1100 pôsobí priamo v Turíne, čo by mohlo mať zásadný dopad na lokálny trh práce, ak dôjde k významnej zmene vlastníctva alebo organizačnej štruktúry.

VW racionalizuje naprieč Európou

Volkswagen už koncom minulého roka oznámil výrazné úsporné opatrenia. V Nemecku ukončil výrobu vozidiel značky VW v závodoch v Drážďanoch a Osnabrücku a začal hľadať alternatívne využitie týchto výrobných priestorov. Audi medzičasom zatvorilo svoj závod v Bruseli po tom, čo sa nepodarilo nájsť vhodného kupca, a v marci oznámilo plán prepustiť tisíce zamestnancov.

Plánovaný osud Italdesignu je súčasťou širšej transformácie európskeho automobilového priemyslu, ktorý čelí výzvam ako sú prechod na elektromobilitu, technologická konkurencia z Ázie a menšia kúpna sila európskych spotrebiteľov.

Hoci celý proces predaja alebo hľadania partnera môže trvať ešte niekoľko mesiacov, už teraz vzbudzuje vlnu diskusií – najmä v Taliansku, kde má táto značka hlboké historické korene a špičkovú povesť vo vývoji automobilového dizajnu a inovácií.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP