Hororový fenomén Hriešnici, ktorý pred dvoma týždňami dorazil do svetových kín, neprestáva udivovať. Už pred premiérou sa o netradičnej upírskej novinke hovorilo ako o veľkom prekvapení, čo dokazujú aj ohlasy divákov a najnovšie tiež čísla návštevnosti, ktoré popierajú zákony kinematografie.

Takýto fenomén sme nevideli od prvého Avatara

Film Hriešnici sleduje dvojičky Smokea a Stacka, ktorí sa v roku 1932 vracajú z frontu prvej svetovej vojny späť do Mississippi. Za pomoci peňazí z pašovania alkoholu chcú premeniť opustenú pílu na podnik pre miestnu komunitu. Snaha o nový začiatok však narazí na temnú nadprirodzenú hrozbu, ktorá bratov postaví proti sile snažiacej sa zničiť ich vieru aj domov.

Hriešnici do kín prichádzali s vizitkou jedného z najoriginálnejších hororov posledných rokov a už v otvárací víkend do kín prilákali divácke davy. Novinka sa stala najzárobkovejším pôvodným filmom posledného desaťročia (bez toho aby bola adaptáciou alebo pokračovaním existujúcej značky) a už za úvodný víkend tvorcom priniesla 63 miliónov dolárov.

Ešte väčšie prekvapenie však prišlo v uplynulých dňoch. Z Hriešnikov sa totiž stal globálny fenomén, ktorý dominuje aktuálnej návštevnosti a celosvetovo zarobil už 164 miliónov dolárov. Návštevnosť upírskeho hororu v USA v druhom týždni klesla iba o 6 %, čo predstavuje najmenší prepad za posledných 16 rokov. Naposledy sme niečo podobné videli v roku 2009 pri premiére Avatara.

Návštevnosť v kinách v druhom týždni prepadáva o 50 či 60 %, čo sa dnes považuje za bežný štandard. Predaj lístkov pri veľkofilme The Marvels sa napríklad v druhom týždni prepadol o viac než 80 %. Zanedbateľný prepad pri novom horore preto analytikov nevyvádza z údivu. „Pre film s globálnym vydaním je to jeden z najlepších výsledkov v histórii. Ide o absolútny fenomén,“ hovorí analytik Paul Dergarabedian pre ABC News.

Za nečakaným úspechom podľa neho stojí predovšetkým reputácia filmu spojená s nadšenými ohlasmi. Podľa Dergarabediana sú Hriešnici ukážkovým príkladom toho, že žáner hororu sa čoraz viac udomácňuje aj v diváckom mainstreame. Zároveň dokazuje, že kiná nemusia byť takým prežitkom, ako to mnohí začínajú tvrdiť. Stačí predstaviť niečo svieže a originálne, čo bude medzi divákmi rezonovať.

Hriešnici budú ešte niekoľko týždňov dostupní výhradne v kinách, následne pribudnú do online priestoru na PVOD platformy, kde si ich diváci budú môcť jednorazovo zakúpiť alebo zapožičať. Hororová novinka neskôr pribudne na streamovaciu službu Max, kam sa úspešné veľkofilm dostávajú približne 80 až 100 dní po premiére. Pridanie na Max preto očakávame najskôr počas júla.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP