V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) čelí čoraz silnejšiemu tlaku na čínskom automobilovom trhu, kde sa konkurencia zintenzívňuje nielen zo strany domácich značiek, ale po novom aj technologických gigantov, ktorí vstupujú do sveta elektromobility. Ako informuje TASR na základe správ DPA a Reuters, Volkswagen si je vedomý týchto výziev, no verí, že vďaka svojej inovatívnej technológii dokáže získať späť stratený podiel.

To nám život neuľahčuje,“ priznal v utorok v Šanghaji člen predstavenstva Volkswagenu pre Čínu Ralf Brandstätter, pričom otvorene poukázal na rýchlo rastúcu konkurenciu.

VW s novou ofenzívou

Na autosalóne Auto Shanghai, ktorý sa začína 23. apríla, Volkswagen odštartoval ambicióznu produktovú ofenzívu. V predvečer výstavy predstavil päť nových modelov, vrátane vlastného systému asistovaného riadenia. Tri z áut sú zatiaľ len „show cars“, teda prototypy, ktoré ešte nie sú pripravené na sériovú výrobu, ale predstavujú víziu blízkej budúcnosti koncernu.

Krok prichádza v čase, keď Volkswagen stráca pôdu pod nohami. Jeho trhový podiel v Číne klesol z 19 % v roku 2019 na 14,5 % v roku 2024, a to najmä v dôsledku silnej konkurencie domácich značiek ako BYD, NIO či XPeng, ktoré ťažia zo štátnych dotácií, lokálneho zázemia a agresívnej cenovej politiky.

Volkswagen na snehu
Volkswagen

Jednou z najväčších výziev je cenová vojna, ktorá na čínskom trhu prebieha. Šéf značky VW Štefan Mecha označil súčasné ceny konkurenčných áut za nereálne. Vozidlá konkurencie majú všetku techniku, no nie za reálnu cenu. V skutočnosti by mali stáť dvakrát toľko,“ povedal. VW však plánuje odpovedať – napríklad predstavením plne elektrického modelu v kompaktnom segmente, ktorý by mal v Číne stáť približne 17 000 eur.

Vývoz z Číny ako súčasť globálnej stratégie

Volkswagen zároveň odhaľuje aj ďalší strategický krok – vývoz niektorých modelov z Číny. Ako uviedol Brandstätter, nemecká automobilka plánuje exportovať autá vyrobené v Číne do ďalších ázijských krajín, Južnej Ameriky či na Blízky východ. Aké konkrétne modely pôjdu do zahraničia, však zatiaľ nezverejnil.

Táto stratégia je dôkazom toho, že Čína už nie je len cieľovým trhom, ale aj výrobnou základňou pre export – a to nielen pre domácich producentov, ale aj pre globálnych hráčov ako je VW.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP