V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nadnárodná automobilová skupina Stellantis oznámila významnú investíciu do svojej talianskej výrobnej siete. Do závodu v obci Verrone v provincii Biella, približne 60 kilometrov severovýchodne od Turína, plánuje vložiť 38 miliónov eur na výrobu komponentov pre motory elektrických vozidiel (EV). Táto iniciatíva je súčasťou širšej stratégie skupiny zameranej na posilnenie výroby elektromobilov v Európe.

Závod vo Verrone sa špecializuje na výrobu prevodoviek, no vďaka novej investícii tu od konca roka 2027 pribudne výrobná linka na oceľové diely pre elektrické pohony. V súčasnosti sa tieto komponenty vyrábajú v iných európskych závodoch Stellantisu, no presun časti produkcie do Talianska je vnímaný ako krok smerom k zlepšeniu vzťahov s talianskou vládou a ochrane domáceho automobilového priemyslu.

Odpoveď na kritiku a zlepšenie vzťahov s Rímom

Stellantis si stanovil ambiciózny cieľ — po dosiahnutí plnej kapacity chce v závode vyrábať viac ako 400-tisíc kusov ročne, pričom do budúcna nevylučuje ďalšie navýšenie produkcie o 200-tisíc kusov, ak si to situácia na európskom automobilovom trhu vyžiada.

Stellantis vznikol zlúčením taliansko-amerického výrobcu Fiat Chrysler s francúzskou automobilkou PSA Peugeot Citroën, no jeho vzťahy s talianskou vládou neboli v posledných rokoch ideálne. Politici opakovane kritizovali spoločnosť za presúvanie výroby do zahraničia a za to, že údajne „zanedbáva” historické automobilové závody v Taliansku.

Stellantis

Situácia sa vyostrila po náhlom odstúpení Carlosa Tavaresa z postu generálneho riaditeľa v decembri minulého roka. Talianska vláda vtedy vyjadrila nádej, že tento odchod by mohol otvoriť dvere k lepšej spolupráci s automobilkou. Minister priemyslu Adolfo Urso zároveň prisľúbil, že vláda v roku 2025 vynaloží viac ako jednu miliardu eur na podporu automobilového sektora, ktorý čelí vážnym výzvam spojeným s prechodom na elektromobilitu a celkovou transformáciou priemyslu.

Krok k udržateľnosti a posilneniu pozície

Táto investícia je nielen odpoveďou na kritiku zo strany Ríma, ale aj signálom, že Stellantis berie svoj záväzok k elektrifikácii vážne. Presun časti výroby do Talianska môže prispieť k stabilizácii pracovných miest a posilniť pozíciu krajiny v rámci prechodu na elektromobilitu.

Zatiaľ však zostáva otázne, či táto investícia dokáže úplne upokojiť nespokojných talianskych politikov a odborárov, ktorí žiadajú väčšiu ochranu domáceho priemyslu. Bez ohľadu na to, Stellantis sa týmto krokom snaží upevniť svoje postavenie v Taliansku a pripraviť sa na rastúci dopyt po elektrických vozidlách v Európe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP