Našli sme najlepší hybrid? Novinka od milovanej značky prejde na elektrinu aj 100 km
Nový Volkswagen Tiguan eHybrid je modernizovanou verziou obľúbeného SUV, ktoré teraz ponúka sofistikovanejší pohon a technológie. S väčším elektrickým dojazdom sa s týmto autom dá jazdiť ako s elektromobilom, pričom máš stále v zálohe nádrž a spaľovací motor pre dlhé jazdy. Je teda nový Tiguan tým dokonalým prechodovým mostíkom medzi spaľovákmi a čistými elektromobilmi, alebo aj toto auto opäť spája „to najhoršie“ z oboch svetov?
V recenzii sa dozvieš:
- Čo tvorí pohonný systém nového Tiguanu eHybrid
- Aké sú spotreby elektriny a benzínu
- Ako dlho trvá nabíjanie v zime pri studenej batérii
- Aké technológie ponúka a ako na mňa pôsobí jeho interiér
- Aká je cena moderného plug-in hybridu
Pod kapotou Tiguanu eHybrid 2024 pracuje nová generácia plug-in hybridného systému. Benzínový motor 1,5 TSI (150 koní) spolupracuje s elektromotorom s výkonom 115 koní, pričom systémový výkon dosahuje 204 koní. Tento pohon je spojený so 6-stupňovou DSG prevodovkou a pohonom predných kolies. Dynamika je dostatočná pre každodenné potreby – zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za približne 7,5 sekundy.
Najzásadnejšou novinkou je batéria s kapacitou 19,7 kWh, ktorá umožňuje elektrický dojazd v reálnych podmienkach až 80-100 km. V zime sa mi podarilo prejsť práve nižších 80 km na jedno nabitie – mestská spotreba elektriny sa pohybovala medzi 25-30 kWh/100 km, pričom však išlo o veľmi krátke trasy, kedy sa auto neustále vyhrievalo. Pri diaľničnej jazde v hybridnom režime pri rýchlosti 135 km/h som zaznamenal spotrebu okolo 8 litrov na 100 km. Na 100 km diaľničnom úseku mi z batérie zobralo asi 30 percent kapacity.
Volkswagen uvádza maximálny nabíjací výkon až 50 kW prostredníctvom DC nabíjačky. V zimných podmienkach som však dosiahol len približne 30 kW, čo znamenalo nabitie batérie z 10 % na 70 % za približne 40 minút. Nabíjanie doma cez AC nabíjačku (11 kW) trvá niekoľko hodín, čo je však úplne normálne a veľmi ma potešilo, že 11 kW AC nabíjačka je už štandardom.
Nový Tiguan v testovanej konfigurácii nie je žiadny čistokrvný športovec, skôr sa zameriava na pohodlie a efektivitu. Prechod medzi elektrickým a spaľovacím motorom je plynulý a takmer nepostrehnuteľný – presne takto by mal plug-in hybrid fungovať. Podvozok dobre tlmí nerovnosti a jazda je tichá aj pri vyšších rýchlostiach.
Pri bežnej jazde poteší plynulosť prechodov medzi režimami pohonu. Elektrický režim „E-Mode“ umožňuje tichú jazdu bez emisií v meste, zatiaľ čo hybridný režim kombinuje oba motory pre optimálnu efektivitu. Rekuperácia energie pri brzdení je dostatočne intenzívna a auto začne brzdiť aj po uvoľnení akcelerátora. Najmä na okreskách som na brzdový pedál stúpal veľmi sporadicky.
Na diaľnici Tiguan exceluje svojím komfortom a tichosťou. Dynamika vozidla je dostatočná pre každodenné potreby, no športové ambície nečakajte – hmotnosť takmer 1,9 tony si vyberá svoju daň pri ostrejšej jazde v zákrutách.
RECENZIA POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE —>>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
Stovky koní za „pár šupov“. Toto je 5 lacných jazdeniek, s ktorými sa nehorázne zabavíš
Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Spánkové apnoe má nového nepriateľa. Masívna európska štúdia odhalila prekvapivé spojenie
Zo 764 eur na iba 305 eur mesačne: Štát v roku 2026 zníži dávku v nezamestnanosti viac než o polovicu
SCHVÁLENÉ: Vláda odklepla novelu, živnostníci nebudú platiť transakčnú daň
Putinova nová karta: Balkán ako odvrátenie pozornosti Európy a test jednoty Západu. Lavrov chce prehodnotiť Daytonské dohody
Babišova vláda sa bez partnerov rozpadá ako sen. Čo ukazujú posledné predvolebné prieskumy v Česku?
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
Vedci skúmali živočíchy a ostali v nemom úžase. Evolúcia ľudstva mala prebiehať úplne inak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP