Volkswagen chce konkurovať Číne. Pre Európu vyrobí ultralacné elektromobily (+ceny)
Volkswagen vidí budúcnosť svojej značky v dostupných malých autách, ktorými chce zaplaviť európsky trh. Automobilka v stredu potvrdila plány na uvedenie plne elektrického mestského vozidla s cenou približne 20 000 eur, ktoré by malo prísť na trh v roku 2027. Zatiaľ čo zamestnanci už mali možnosť nahliadnuť na nový model, verejnosť ho prvýkrát uvidí na začiatku marca. Na tému upozornil portál GreenCarReports.
Očakáva sa, že tento malý elektromobil ponesie názov ID.1, pričom generálny riaditeľ značky Volkswagen Passenger Cars Thomas Schäfer ho opísal ako „cenovo dostupný, kvalitný a ziskový elektrický Volkswagen z Európy pre Európu“. Z prvých zverejnených záberov je zrejmé, že dizajn čerpá inšpiráciu z úspešného mestského modelu Up a jeho plne elektrickej verzie e-Up.
Volkswagen začne vyrábať lacné elektromobily
Model ID.1 doplní v portfóliu značky pripravovaný VW ID.2all, ktorý patrí do novej generácie cenovo dostupných elektromobilov využívajúcich vylepšenú platformu MEB. Model ID.2all má byť uvedený na trh už v roku 2026 s cenou pod 25 000 eur. Volkswagen celkovo plánuje uviesť na trh až deväť nových modelov do roku 2027, vrátane ID.2all a cenovo dostupného ID.1.
Volkswagen zatiaľ neprezradil, kde bude ID.1 vyrábať, no podľa dostupných informácií by sa výroba mohla uskutočniť v Španielsku. Spoločnosť však potvrdila, že jej domáci závod vo Wolfsburgu zostane kľúčovým centrom pre elektrickú transformáciu značky. To znamená, že produkcia modelu Golf sa presunie do Mexika, aby sa vo Wolfsburgu uvoľnila kapacita pre elektrický Golf novej generácie a pripravovaný elektrický crossover T-Roc.
Plány sa mierne skomplikovali
Pôvodné ambície Volkswagenu v oblasti elektromobility boli výrazne väčšie. V roku 2019 spoločnosť plánovala 15 miliónov elektromobilov v rámci 50 modelov po celom svete do roku 2028 so silným zameraním na Európu, Severnú Ameriku a Čínu. Po piatich rokoch však realita vyzerá inak. Od roku 2019 predal Volkswagen globálne viac ako 1,35 milióna vozidiel z rodiny ID, pričom len v minulom roku dosiahol predaj 383 100 elektromobilov.
Volkswagen pri rozvoji elektromobility narazil na viacero prekážok, od problémov v dodávateľských reťazcoch až po softvérové komplikácie. Navyše, trh v Číne sa rýchlo vyvíja a čoraz viac preferuje domácich výrobcov elektromobilov. Automobilka však nedávno oznámila investíciu vo výške 5,8 miliardy dolárov a partnerstvo s americkou spoločnosťou Rivian, ktoré by mohlo pomôcť pri vývoji novej generácie cenovo dostupných elektromobilov, vrátane malých mestských vozidiel.
Volkswagen teda postupne upravuje svoju stratégiu v oblasti elektromobilov, pričom sa zameriava na menšie a dostupnejšie modely. ID.1 a ID.2all môžu byť kľúčom k tomu, aby si značka udržala silnú pozíciu na európskom trhu a zároveň ponúkla atraktívne alternatívy k čoraz populárnejším modelom čínskych výrobcov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na diaľnici už úraduje umelá inteligencia: 7 z 10 Slovákov riskuje pokutu až za vyše 100 eur
Odborník: Tridsiatnici majú v rukách niečo, o čom sa ich rodičom ani nesnívalo – totálnu slobodu a dostupnosť investovania (ROZHOVOR)
Tragická nehoda na Horehroní: Polícia opísala minúty pred zrážkou a potvrdila príčinu
Robert Kiyosaki odporúča investovať do tohto kovu, a nie je to zlato: „100 investovaných dolárov sa za rok zmení na 500“
Ruský jadrový fyzik skončil za mrežami na 18 rokov. Dôvodom bol prevod 12 eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP