Tesla opäť čelí problémom so svojimi seba-riadiacimi technológiami. Portál Electrek upozornil, že počítače zabudované do jej nových vozidiel začali zlyhávať. Táto nepríjemná situácia pridáva ďalší bod na zoznam problémov s kvalitou automobilky vlastnenej Elonom Muskom.

Problém sa prejavil už pred niekoľkými týždňami, no väčšiu pozornosť začal získavať až teraz. Majitelia nových Tesiel hlásia, že počítače, ktoré poháňajú pokročilé funkcie ako Autopilot či Full Self-Driving (FSD), prestávajú fungovať už po niekoľkých stovkách kilometrov. V niektorých prípadoch dokonca už po niekoľkých desiatkach prejdených kilometrov.

Viac než len problém s Autopilotom

Zdroj pre Electrek naznačuje, že problém by mohol byť spôsobený batériou zabudovanou do počítača. Táto chyba sa zatiaľ týka len modelov Tesly vyrobených v posledných mesiacoch, ktoré sú vybavené práve týmto HW4 hardvérom.

Problém je teda úzko spojený s najnovšou generáciou hardvéru pre auto-pilota označovanou ako HW4. Táto novinka mala byť kľúčom k plne autonómnemu riadeniu, no podľa zdrojov blízkych automobilke dochádza k „skratovaniu“ hardvéru.

Tesla

Mimochodom, to, že tieto počítače zlyhávajú, nerobí vodičom problémy len tým, že im nefunguje Autopilot. Majitelia zároveň prichádzajú o širokú škálu funkcií, ako sú kamery, GPS, navigácia či aktívne bezpečnostné systémy. To môže pre vodiča predstavovať vážny bezpečnostný problém.

Nateraz nie je jasné, ako rozšírený tento problém je, ale podľa dvoch anonymných zdrojov automobilka dostáva veľké množstvo sťažností od majiteľov. Aj napriek tomu Tesla doteraz nevydala žiadne oficiálne stanovisko či servisný bulletin.

Zakrývanie problémov?

Podľa jedného z interných zdrojov Tesla údajne inštruovala svoje servisné strediská, aby bagatelizovali bezpečnostné riziká spojené s týmto problémom. Cieľom je vraj zmierniť obavy zákazníkov a zabrániť tomu, aby si verejnosť myslela, že ich nové autá sú nepoužiteľné.

Tieto obvinenia sú vážne, no Tesla má za sebou dlhú históriu obchádzania regulácií a skresľovania správ o svojich technológiách, čo poškodzuje dôveryhodnosť značky. Navyše, po správnosti by Tesla mala tento problém nahlásiť Národnému úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA), pretože nefunkčná zadná kamera porušuje federálne bezpečnostné normy. Ak by sa tak stalo, mohlo by to viesť k povinnému stiahnutiu vozidiel z obehu.

Tesla revolučný patent
Flickr/Copilot Designer

Nákladné riešenie na obzore

Tento problém je o to nepríjemnejší, že HW4 mal byť doslova revolučný. Elon Musk opakovane tvrdil, že práve tento hardvér umožní Teslám skutočne plne autonómnu jazdu. Namiesto toho teraz čelí situácii, kedy sa diskutuje o dvoch možných riešeniach: softvérová aktualizácia alebo, v horšom prípade, kompletná výmena počítača.

Ak sa potvrdí potreba fyzickej výmeny, následky môžu byť pre Teslu drahé. Servisné strediská sú už teraz preťažené a náhradné diely nie sú dostupné.

„Vlastním také auto. Počítač prestal fungovať po 1 mesiaci a 1 500 km. Ešte stále nie je opravené kvôli nedostatku náhradných dielov,“ posťažoval sa jeden z majiteľov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP