650 koní a brutálny zvuk. Hyundai sa zbláznil a predstavil elektromobil, aký nemá obdobu
Na tohtoročnom „N Day 2024“ predstavil Hyundai N, športová divízia spoločnosti Hyundai Motor Company, nový experimentálny koncept RN24. Tento model je ďalším krokom v tzv. „Rolling Lab“ projektoch, ktoré majú za cieľ testovať a zdokonaľovať technológie, určené pre budúce vysokovýkonné elektromobily značky. Informuje automobilka v tlačovej správe.
RN24 symbolizuje pokračovanie v trojici pilierov, ktoré sú pre divíziu N charakteristické – športový pocit zo zatáčania (Corner Rascal), okruhové schopnosti (Racetrack Capability) a športové auto pre každý deň (Everyday Sportscar).
Ako to na podujatí odprezentovala automobilka, táto trojica v sebe odráža cieľ značky vytvoriť vozidlá, ktoré ponúkajú nielen výkon, ale aj vysokú úroveň kontroly a obratnosti. RN24 je podľa predstaviteľov Hyundai N ukážkou ich záväzku voči technologickému pokroku v elektrifikovanom motoristickom svete.
Systém odvodený od IONIQ 5 N
Koncept RN24 využíva dvojmotorový systém IONIQ 5 N, ktorý disponuje výkonom až 650 koní v režime „boost.“ Tento systém je prepracovaný tak, aby ho bolo možné osadiť do kompaktného a extrémne tuhého podvozku inšpirovaného majstrovstvami sveta WRC. Prítomnosť technológií, ako je kontrola výkonu pre každé koleso, umožňuje vodičovi nastaviť reakcie vozidla s presnosťou, ktorá je nevyhnutná pre športovú jazdu na ceste aj na okruhu.
Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí
Pod kapotou RN24 sa nachádza batéria s kapacitou 84 kWh. S rázvorom kratším o 340 mm než štandardný model IONIQ 5 N sa vozidlo radí do segmentu B, v ktorom nájdeme aj súťažné auto i20 N Rally1, pôsobiace na WRC.
Inšpirované modelmi WRC
Podvozok RN24 je prispôsobený pre športovú jazdu. Jeho odpruženie vychádza z modelov WRC (World Rally Championship) a jeho vysokú pevnosť podporujú špeciálne rely tlmiče. Elektronika zasa umožňuje prispôsobenie reakcií vozidla na jednotlivé prvky – vodič si môže meniť citlivosť akcelerácie, regeneračnú brzdu, a dokonca aj rozloženie výkonu pomocou tlačidiel na volante. To pripomína ovládacie prvky v pretekárskych vozidlách Hyundai WRC, no tu sú dostupné aj pre bežné použitie.
Jednou z ďalších zaujímavých technológií je ovládanie krútiaceho momentu. Podobný systém používa Hyundai aj v pohone všetkých kolies modelu i20 N Rally 1, kde sa rozloženie krútiaceho momentu optimalizuje pre maximálnu trakciu. RN24 však využíva elektronickú reguláciu, čo zjednodušuje systém a umožňuje jeho potenciálne využitie aj v sériovej produkcii.
VŠETKY ŠPECIFIKÁCIE NÁJDEŠ NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nezastaví ho sneh a porazí aj ľad. Elektrický Range Rover prekvapil skeptikov v extrémnom teste
Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Silné zemetrasenie v obľúbenej destinácii Slovákov: Cítili ho v šiestich krajinách, vydali varovanie pred tsunami
Šéf slovenských železníc Alexander Sako končí. Hovorí o politickom tlaku na rodinu
Tragická nočná nehoda: Auto sa roztrhlo na dve časti, mladá žena neprežila
Po zápase Slovenska s Rakúskom padlo ospravedlnenie: Rozhodcovia uznali chybu
Hasiči zasahujú na strednom Slovensku. Bojujú proti lesnému požiaru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Historický štrajk v závode Fordu. Kolín nad Rýnom hlási prvé zastavenie práce
V Japonsku sa zrútilo vojenské lietadlo T-4, k nehode došlo krátko po vzlete
Na dovolenke musia byť Slováci opatrní. Cieli na nich skimming a digitálne triky, ktoré ich oberú o všetko
Slovenské domácnosti stále dôverujú zemnému plynu. Jeho spotreba významne stúpla
Poľsko výrazne posilňuje armádu. Kupuje tri prieskumné satelity za 203 miliónov eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Silné zemetrasenie v obľúbenej destinácii Slovákov: Cítili ho v šiestich krajinách, vydali varovanie pred tsunami
Šéf slovenských železníc Alexander Sako končí. Hovorí o politickom tlaku na rodinu
Tragická nočná nehoda: Auto sa roztrhlo na dve časti, mladá žena neprežila
Po zápase Slovenska s Rakúskom padlo ospravedlnenie: Rozhodcovia uznali chybu
Hasiči zasahujú na strednom Slovensku. Bojujú proti lesnému požiaru
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené