650 koní a brutálny zvuk. Hyundai sa zbláznil a predstavil elektromobil, aký nemá obdobu
Na tohtoročnom „N Day 2024“ predstavil Hyundai N, športová divízia spoločnosti Hyundai Motor Company, nový experimentálny koncept RN24. Tento model je ďalším krokom v tzv. „Rolling Lab“ projektoch, ktoré majú za cieľ testovať a zdokonaľovať technológie, určené pre budúce vysokovýkonné elektromobily značky. Informuje automobilka v tlačovej správe.
RN24 symbolizuje pokračovanie v trojici pilierov, ktoré sú pre divíziu N charakteristické – športový pocit zo zatáčania (Corner Rascal), okruhové schopnosti (Racetrack Capability) a športové auto pre každý deň (Everyday Sportscar).
Ako to na podujatí odprezentovala automobilka, táto trojica v sebe odráža cieľ značky vytvoriť vozidlá, ktoré ponúkajú nielen výkon, ale aj vysokú úroveň kontroly a obratnosti. RN24 je podľa predstaviteľov Hyundai N ukážkou ich záväzku voči technologickému pokroku v elektrifikovanom motoristickom svete.
Systém odvodený od IONIQ 5 N
Koncept RN24 využíva dvojmotorový systém IONIQ 5 N, ktorý disponuje výkonom až 650 koní v režime „boost.“ Tento systém je prepracovaný tak, aby ho bolo možné osadiť do kompaktného a extrémne tuhého podvozku inšpirovaného majstrovstvami sveta WRC. Prítomnosť technológií, ako je kontrola výkonu pre každé koleso, umožňuje vodičovi nastaviť reakcie vozidla s presnosťou, ktorá je nevyhnutná pre športovú jazdu na ceste aj na okruhu.
Hyundai Ioniq 5N je najzábavnejší športový elektromobil pre bežných ľudí
Pod kapotou RN24 sa nachádza batéria s kapacitou 84 kWh. S rázvorom kratším o 340 mm než štandardný model IONIQ 5 N sa vozidlo radí do segmentu B, v ktorom nájdeme aj súťažné auto i20 N Rally1, pôsobiace na WRC.
Inšpirované modelmi WRC
Podvozok RN24 je prispôsobený pre športovú jazdu. Jeho odpruženie vychádza z modelov WRC (World Rally Championship) a jeho vysokú pevnosť podporujú špeciálne rely tlmiče. Elektronika zasa umožňuje prispôsobenie reakcií vozidla na jednotlivé prvky – vodič si môže meniť citlivosť akcelerácie, regeneračnú brzdu, a dokonca aj rozloženie výkonu pomocou tlačidiel na volante. To pripomína ovládacie prvky v pretekárskych vozidlách Hyundai WRC, no tu sú dostupné aj pre bežné použitie.
Jednou z ďalších zaujímavých technológií je ovládanie krútiaceho momentu. Podobný systém používa Hyundai aj v pohone všetkých kolies modelu i20 N Rally 1, kde sa rozloženie krútiaceho momentu optimalizuje pre maximálnu trakciu. RN24 však využíva elektronickú reguláciu, čo zjednodušuje systém a umožňuje jeho potenciálne využitie aj v sériovej produkcii.
VŠETKY ŠPECIFIKÁCIE NÁJDEŠ NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Šťastný Slovák získal 21 výhier. Päť čísel mu prinieslo desaťtisíce eur
Koniec neobmedzených bufetov? Dovolenkový raj chce obmedziť all-inclusive. Ročne vyhodí 23 miliónov ton jedla
SOI varuje Slovákov: Táto cestovka s lacnými zájazdmi je podvod, môžeš prísť o peniaze a dovolenku
Najväčšia reforma školstva prichádza: Vláda rozhodne o zmenách, ktoré zasiahnu všetkých
Európski lídri chválili Trumpa. Ten vyhlásil, že Putin súhlasil, aby Západ poskytol Ukrajine bezpečnostné záruky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
-
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
Najväčší dovozca energií sa zmenil na vývozcu a láme rekordy. Mocnosť mení globálny trh s pohonnými hmotami
Pre rýchly vstup do EÚ urobia nemožné. Tento štát chce mať ministerstvo riadené umelou inteligenciou
Jediná krajina produkuje viac plastu než šesť ďalších dokopy. Zverejnili „rebríček hanby“
Slovenské weby strácajú návštevníkov. Google AI prehľady menia spôsob, ako hľadáš informácie
Postavia jadrové elektrárne, vysokorýchlostnú železnicu a predbehnú Slovensko. Ázia má nového tigra
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP