Automobilky sa v súčasnosti predbiehajú v tom, kto svojmu zákazníkovi poskytne čo najlepší elektromobil. V nedávnom článku sme ťa informovali, že nie každému gigantovi sa na tejto pôde darí tak, ako by si predstavoval. Svoje vie o tom aj Volkswagen, ktorý sa takisto stretával s viacerými problémami v oblasti elektromobilov.

Zdá sa však, že situácia je zažehnaná a Volkswagen robí výrazné pokroky na trhu s elektrickými vozidlami. Nemci majú plán uviesť osem cenovo dostupných elektrických modelov do roku 2027. Túto iniciatívu predstavil CEO Thomas Schäfer v nedávnom rozhovore pre nemecké médium Auto Motor und Sport.

Schäfer zdôraznil, že nové modely budú určené pre širšie spektrum zákazníkov s cieľom udržať cenu základných elektrických vozidiel pod 20 000 €. O téme informoval portál GreenCarReports.

Stratégia na dosiahnutie cenovej dostupnosti

Schäfer uviedol, že nové modely sú súčasťou stratégie na „demokratizáciu“ elektrickej mobility. „Elektrické vozidlo pod 20 000 € je ako Liga majstrov v automobilovom priemysle,“ uviedol prirovnanie CEO automobilky.

Tento cenový prístup je v súlade s cieľom Volkswagenu prilákať širšiu zákaznícku základňu a efektívne konkurovať nielen tradičným autám so spaľovacím motorom, ale aj novým konkurentom z Číny a Tesle, ktorá sa tiež zameriava na nižšie cenové segmenty.

Volkswagen

Prvým z týchto nových modelov bude ID.1, ktorý sa bude nachádzať pod modelom ID.2all, kompaktným SUV plánovaným na rok 2026. Schäfer spomenul, že tento model bude využívať platformu MEB od Volkswagenu, ktorá je navrhnutá s dôrazom na flexibilitu a efektivitu výroby. Cenová dostupnosť však neznamená kompromisy v kvalite; Schäfer zdôraznil, že nové modely ponúknu prvky a priestor porovnateľné s drahšími vozidlami.

Výzvy a príležitosti na trhu

Volkswagen čelí výzvam, ako sú výrobné obmedzenia spôsobené nedostatkom čipov a kolísajúcim dopytom. Schäfer priznal, že spoločnosť čelila určitým problémom, no prechádza do stabilnejšej fázy výroby a sústreďuje sa na poskytovanie atraktívnych elektrických modelov, ako je ID.7.

Zároveň sa zameriava na regionálne stratégie, aby lepšie vyhovovala miestnym trhom. V oblastiach, ako je Južná Amerika, kde sú alternatívne palivá ako etanol životaschopné, Volkswagen prispôsobuje svoje plány, aby udržal konkurencieschopnosť a reagoval na rôznorodé potreby zákazníkov na globálnej úrovni.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú