Youtube testuje zmenu používateľského rozhrania pri videách. Táto nenápadná zmena skryla dôležité tlačidlo pri preskočení reklamy. Používateľ je tak nútený pozrieť si dlhú reklamu, alebo si môže predplatiť Youtube Premium, ktorý je bez reklám. Na tému upozornil portál Bgr.

Nenápadná zmena, ktorá naštve používateľov

Youtube začína nútiť používateľov, ktorí si nezakúpili Youtube Premium sledovať dlhé reklamy, ktoré sa nedajú preskočiť. Niektorým používateľom pri prehrávaní reklamy na Youtube zmizlo tlačidlo odpočítavania, ktoré sa následne po čase zmenilo na tlačidlo „preskočiť“.

Ako upozorňuje redaktor Bgr, namiesto štandardného tlačidla sa pri reklame zobrazuje len žltá čiara, ktorá je ukazovateľom dĺžky reklamy. V prípade, ak je reklama dlhá, žltá čiara sa posunie na koniec a v ráme sa nečakane zobrazí tlačidlo na preskočenie. Ak však ide o reklamu, ktorú nie je možné preskočiť, dĺžka žltej čiary bude zodpovedať trvaniu reklamy.

Žltá čiara pri prehrávaní reklamy. Zdroj: BGR/Jacob Siegal/YouTube

Testovanie novinky

Portál Android Police však upozornil, že používatelia sa stretli aj s inou formou obmedzenia. Používateľ Redditu zistil, že Youtube na tlačidlo „Preskočiť“ pridáva malé čierne obdĺžniky, čím sa toto tlačidlo skryje a stáva sa nefunkčným.

Youtube chce zvýšiť príjmy z reklám

Zatiaľ sa zdá, že Youtube vykonáva A/B testy, aby zistili, ktorá verzia s väčšou pravdepodobnosťou oklame používateľov, aby trávili viac času sledovaním reklám. Respektíve týmto krokom zrejme chce tlačiť aj na to, aby si používatelia zakúpili predplatné Youtube Premium. Verzia so žltou čiarou sa používateľom objavila aj na mobilných zariadeniach.

Globálne príjmy z reklamy na YouTube dosiahli 31,51 miliardy USD (približne 29,93 miliardy eur), čo prestavuje 8 percentný nárast oproti roku 2022. Samotný Youtube sa ku tejto novinke zatiaľ nevyjadril.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú