Už pri teste prvej generácie luxusnej elektrickej dodávky Mercedes EQV som auto označil za jedno z najlepších, ak nie aj to najlepšie svojho druhu. Plne elektrická dodávka/MPV s kombinovaným dojazdom cez 300 km predurčuje toto auto nie len na nejaký luxusný letiskový transfer, ale bez problémov to môže byť aj prémiové rodinné auto na dovolenky.

Facelift EQV si našťastie zachováva všetky dobré vlastnosti – to je špičkový dojazd a maximálny luxus na palube a k nim pridáva najmodernejšie technológie, asistentov riadenia a nový infotainment s plnou podporou elektrickej inteligencie od Mercedesu. Tá dokáže plánovať trasy pozdĺž nabíjačiek a aj cestovanie na dlhé vzdialenosti je s týmto autom úplne bezproblémové.

V recenzii sa dozvieš:

  • Čo všetko vylepšil Mercedes pri facelifte EQV
  • Aké sú spotreby a dojazd vynoveného modelu
  • Prečo je EQV jedným z najlepších luxusných vanov na trhu
  • Koľko stojí špičková elektrická dodávka s dojazdom cez 300 km

Nakoľko sa jedná o facelift, technické parametre sa nezmenili a z hľadiska pohonu či batérie ponúka vynovený model úplne to isté ako predchodca.

Mário Šimovič/FonTech

O pohon sa stará elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 362 Nm. Poháňaná je iba predná náprava, no aj pri relatívne slabšom výkone poskytuje EQV veľmi slušnú jazdnú dynamiku, čo je pre elektromobily typické.

Mário Šimovič/FonTech

Na testovanie sa mi do rúk opäť dostalo EQV 300 vo verzii Long s celkovou dĺžkou 5,14 m a rázvorom 3,2 m. EQV je ale k dispozícii aj vo verzii Extra Long, ktorá je nielen dlhšia (5,37 m), ale má tiež väčší rázvor (3,43 m), takže jej manévrovateľnosť bude pochopiteľne o čosi horšia.

Mário Šimovič/FonTech

S EQV sa ale jazdí veľmi dobre a s autom sa jednoducho manévruje aj v garážových domoch či na úzkych parkoviskách. Jediný moment, ktorý mi dával pocítiť, že sedím vo väčšom aute, bol vyšší posed a prejazdy zákrutami, kedy sa EQV o čosi viac nakláňalo. Nebolo to však nič hrozné, ťažisko auta je totiž vďaka batériám v podlahe pomerne nízko.

Mário Šimovič/FonTech

Spotreba sa tiež oproti predchodcovi nijak nezmenila.  EQV 300 je k dispozícii iba s jednou veľkosťou batérie, ktorá má využiteľnú kapacitu 90 kWh. Dlhodobo pri nájazde takmer 1 000 km som dokázal jazdiť s priemernou spotrebou do 28 kWh/100 km.

Mário Šimovič/FonTech

Diaľnica rýchlosťou 120 km/h ťahala v priemere 25,8 kWh/100 km a pri 130-ke to bolo 29,7 kWh/100 km. Prakticky vždy sa teda zmestíš do 30 kWh/100 km a teda aj po diaľnici by si pri využití celých 100 % batérie prešiel cez 300 km na jedno nabitie.

Mário Šimovič/FonTech

Mestská spotreba sa rovnako pohybovala na skvelej úrovni okolo 26 kWh/100 km, kedy v tomto prípade palubný počítač pri plnom nabití ukazoval dojazd cez 350 km.

Mário Šimovič/FonTech

Pri porovnaní s predchodcom teda sú diaľničné spotreby o málinko lepšie, no veľkú váhu by som tomu neprikladal. Možno mi len pri teste faceliftu fúkal vietor odzadu, alebo bola vhodnejšia vonkajšia teplota.

Mário Šimovič/FonTech

Rovnaký zostal aj maximálny nabíjací výkon. Nabíjanie EQV síce už na dnešné pomery nie je najvýkonnejšie, no vďaka výbornej nabíjacej krivke je stále dostačujúce a dosahuje výkon 110 kW.

Mário Šimovič/FonTech

Mercedes udáva, že EQV sa z 10 na 80 % nabije už do 45 minút – tento čas sa teda dá bez problémov dosiahnuť aj v realite. Ja som auto nabíjal nabíjal priebežne, vždy keď som s ním niekde stál. Prakticky za celý testovací týždeň som s EQV nemusel stáť vyslovene kvôli nabíjaniu, a to som dokopy najazdil spomínaných 1 000 km.

Mário Šimovič/FonTech

Palubná AC nabíjačka má výkon iba 11 kW, no pri domácom nabíjaní z wallboxu to doplna zvládne pod 11 hodín.

Mercedes vylepšil všetko, čo bolo treba. Takto vyzerá facelift EQV

Suma sumárum, spotreba a dojazd na tak veľké auto sú v prípade EQV na veľmi dobrej úrovni. Mnohí luxusnú elektrickú dodávku považujú iba za letiskový transfer, no ja osobne si toto auto viem predstaviť aj u rodiny s deťmi, ako vynikajúceho spoločníka počas dovoleniek. Koniec koncov, jeden takýto výlet na dovolenku do Chorvátska sme v minulosti s EQV absolvovali aj my.

Mário Šimovič/FonTech

Predfaceliftová veria však v mojom prípade zožala pomerne dosť kritiky za prevedenie interiéru. Tu ale facelift zaznamenal asi najväčšie zmeny a interiér sa zmenil na nepoznanie. Konečne môžem povedať, že je moderný, ako sa na trojcípu hviezdu patrí.

Mário Šimovič/FonTech

Pred vodičom sa rozprestiera dvojica displejov, ktoré sú osadené v jednom paneli a ktoré nahradili nemoderné analógové budíky a malý samostatný displej uprostred. Aj tento layout je už pomerne starý, Mercedes ho predstavil už pred viac ako 8 rokmi, avšak aj dnes vyzerá sviežo a moderne.

Mário Šimovič/FonTech

Obzvlášť, keď na ňom beží vynovený infotainment. Ten po novom podporuje bezdrôtové Apple CarPlay, čo v predfacelifte nebolo a autu som to vyčítal. Vstavaná navigácia mi opäť ukázala, prečo sú elektromobily od Mercedesu jedny z top na trhu. Navigácia totiž plánuje trasu tak dokonale a presne, ako navigácia v žiadnom inom doposiaľ testovanom elektromobile.

Mário Šimovič/FonTech

Čo sa týka spracovania, kvality prevedenia a jednotlivých detailov, tu je Mercedes absolútna špička a naplno sa to prejavuje aj pri EQV. Pohodlie na predných sedadlách je na vysokej úrovni. Čo sa týka priestoru na sedenie, tu sa sťažovať nemôže nikto, dokonca ani cestujúci v druhom a treťom rade sedadiel, kam sa zmestia až traja. Rozloženie sedadiel je teda 2+2+3.
Mário Šimovič/FonTech
Testovaný model disponoval plne elektricky ovládateľnými zadnými dverami. Aj vďaka ich veľkosti však odporúčam pri nastupovaní do tretieho radu sedadlá v druhom rade sklopiť alebo aspoň posunúť. Nie je to nutné, no priestor na nástup pri nesklopených sedadlách nie je príliš veľký. Dvere sa dajú otvárať a zatvárať niekoľkými spôsobmi, pričom ja som si najviac užíval ich ovládanie z pozície vodiča, kedy som ich mohol otvoriť a zatvoriť tlačidlami na stredovej konzole.
Zhodnotenie

Mercedes uchopil facelift EQV za správny koniec a prakticky vylepšil všetko, čo mi na staršej verzii chýbalo. Ak som už vtedy hľadal nejaké zásadnejšie nedostatky len veľmi ťažko, pri facelifte EQV ich už nenájdem žiadne.

EQV je ale aj naďalej auto pre tých najbohatších. Základná verzia začína na sume niečo málo cez 86 000 € a s nejakou tou príplatkovou výbavou sa vieš hravo dostať na sumu cez 100 000 €. Za týchto 100 000 € ale rozhodne dostaneš takú mieru komfortu a luxusu, akú ti neponúkne prakticky žiadna iná elektrická dodávka na trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú