Populárna hudobná platforma Spotify, sídliaca vo Švédsku, vykázala za 2. štvrťrok 2024 zisk po tom, čo minulý rok utrpela stratu. Zlepšenie prinieslo zvýšenie cien predplatného a rastúci počet užívateľov, informuje TASR na základe správ agentúr Reuters a AFP.

V roku 2023 sa švédsky gigant v oblasti streamovania audia usiloval o zníženie nákladov prepúšťaním a úpravou marketingového rozpočtu. Zároveň sa snažil rozšíriť svoju užívateľskú základňu propagačnými akciami a investíciami do podcastov.

Výsledky za 2. štvrťrok 2024 ukázali čistý zisk 274 miliónov eur, čo je v porovnaní s čistou stratou 302 miliónov eur v rovnakom období minulého roka značný posun. Prevádzkový zisk dosiahol 266 miliónov eur, zatiaľ čo v minulom roku to bolo 247 miliónov eur.

Tržby v 2. štvrťroku 2024 vzrástli o 20 % na 3,81 miliardy eur, čím mierne zaostali za očakávaniami analytikov, ktoré sa pohybovali okolo 3,82 miliardy eur. Počet predplatiteľov sa v sledovanom období zvýšil o 12 % na 246 miliónov, čo je o jeden milión viac, ako sa predpokladalo. Spoločnosť to uviedla vo svojej zverejnenej správe o ziskoch.

Streamovacia platforma však v 2. štvrťroku zaznamenala 626 miliónov aktívnych užívateľov, čo je menej, ako bol jej cieľ 631 miliónov mesačne aktívnych užívateľov (MAU).

Spotify uviedol, že zaznamenal nárast počtu užívateľov vo všetkých regiónoch, avšak nesplnil cieľ MAU z dôvodu „prebiehajúcej rekalibrácie“ marketingových aktivít. Hrubá zisková marža Spotify sa v 2. kvartáli zvýšila na 29,2 % z 27,6 % v predchádzajúcom štvrťroku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP