Dynamický rast slovenskej a českej streamovacej služby Voyo naďalej pokračuje. Vyplýva to z vyjadrení riaditeľky digitálnych aktív skupiny Nova Lucie Oravčíkovej, ktorá počas besedy na festivale v Karlových Varoch priblížila viaceré zaujímavé detaily zo zákulisia služby, informuje Mediar.

Podľa Oravčíkovej Voyo registruje už 850-tisíc predplatiteľov na Slovensku a v Českej republike. Ide o ďalší veľký míľnik služby, ktorý potvrdzuje strmý nárast základne používateľov. Ešte v októbri 2022 napríklad služba evidovala 400-tisíc používateľov, posledné oficiálne čísla pochádzajú z apríla tohto roka, kedy počet používateľov prekročil 800-tisíc.

Cieľom Voyo naďalej zostáva dosiahnuť milión predplatiteľov do konca roka 2025, čo ešte roku 2022 v rozhovore pre FonTech.sk potvrdil aj niekdajší šéf Generálny riaditeľ TV Markíza Matthias Settele. Oravčíková už nepochybuje, že tento cieľ sa podarí naplniť. „Máme 850-tisíc platiacich používateľov mesačne a stále pred sebou máme ešte rok a pol,“ povedala pri debate o streamingu.

Služba Voyo
Skupina Markíza

Oravčíková ďalej spresnila, že hlavným cieľom je predplatiteľov udržať. „Usilujeme sa mať aktívnych používateľov, nie iba mŕtve platiace duše.“ Priblížila tiež, že priemerný čas, ktorý predplatitelia Voyo strávia sledovaním obsahu, dosahuje skoro 14 hodín za týždeň, informuje Mediar.

Konkurencia aj pre globálnych hráčov

Nie je jasné, ako si Voyo vedie v porovnaní so svetovými platformami na našom trhu. Netflix ani ďalšie svetové platformy čísla predplatiteľov pre jednotlivé krajiny nezverejňujú. Narastajúca základňa predplatiteľov Voyo však ukazuje, že tuzemská platforma má na Slovensku i v Českej republike čoraz dominantnejšiu pozíciu.

Nie je sama. Rapídnym rastom sa iba nedávno pochválila aj konkurenčná platforma JOJ Play, ktorá na jar tohto roka prekročila už 430-tisíc registrácií. Počas Majstrovstiev sveta, ktoré skupina JOJ exkluzívne vysielala aj na JOJ Play, počet registrácií narástol o ďalších bezmála 50-tisíc divákov. Pre FonTech.sk to priblížila projektová a produktová manažérka JOJ Play Nikoleta Nayová.

Záujem o lokálne streamovacie služby a ich obsah je tak mimoriadne silný. Dobre si to uvedomuje aj Netflix, ktorý sa snaží tuzemským hráčom konkurovať častým pridávaním slovenských a českých filmov do svojho obsahu. Streamovacia služba SkyShowtime pre zmenu minulý rok uviedla vôbec prvý slovenský seriál natočený pre platformu s globálnym presahom. Bol ňou seriál Víťaz.

F1 Voyo
Markíza

Pripomeňme, že streamovacia služba Voyo iba nedávno ohlásila zásadné zmeny fungovania svojho športového obsahu. Platforma po novom ponúkne výrazne viac športových prenosov, medzi ktorými nebudú chýbať Liga majstrov, F1 či zápasy Premier League. Združovať ich bude v športovom balíčku, za ktorý si však diváci budú musieť priplatiť. Viac v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú