Nedávno skončené MS v ľadovom hokeji na Slovensku trhali rekordy sledovanosti. Tohtoročný šampionát na obrazovky nepriniesla naša verejnoprávna televízia, ale skupina JOJ Group, ktorá hokejové prenosy vysielala na trojici svojich kanálov, rovnako ako streamovacej službe JOJ play.

Diváci však zmenou vysielateľa príliš neutrpeli. Vôbec prvýkrát v histórii mali možnosť sledovať všetkých 64 prenosov či už v priamom prenose alebo zo záznamu, JOJ-ka pre športových fanúšikov pripravila aj nové štúdio a bohatý sprievodný program.

S hokejovým šampionátom je skupina JOJ Group aj vďaka viacerým rekordom sledovanosti spokojná, v prípravách na športovú udalosť však nič nenechala na náhodu a úvodnému buly predchádzali mesiace príprav. V zákulisí sa totiž nepripravovali iba na vysoký nápor divákov, ale tiež útoky hackerov a koordináciu pracovných procesov.

Riaditeľ JOJ Šport Roman Neuschl a projektová a produktová manažérka JOJ play Nikoleta Nayová v rozhovore pre FonTech.sk približujú, čo bolo v príprave na šampionát najťažšie, akým technickým výzvam čelili a ako sú spokojní s výsledkami. Naznačujú tiež, že v budúcich ročníkoch MS v ľadovom hokeji sa diváci môžu tešiť na viacero veľkých noviniek.

V rozhovore sa dozvieš:

  • Aké čísla sledovanosti a interakcií JOJ-ka vďaka hokeju zaznamenala
  • Akým technickým a produkčným výzvam pred šampionátom čelili
  • V čom sa v JOJ-ke chcela odlíšiť od prenosov na RTVS a
  • Prečo na JOJ play diváci videli góly s oneskorením a čo na to hovorí expertka
  • V čom sa chce JOJ pri budúcoročnom šampionáte stať absolútnou špičkou

MS v ľadovom hokeji sa historicky prvýkrát vysielali na staniciach skupiny JOJ. Ako šampionát hodnotíte?

Roman Neuschl: K majstrovstvám sveta sme pristúpili inovatívne. Divákom sme predstavili úplne nový koncept vysielania zápasov, poňatia štúdií a sprievodných programov vyrobených špeciálne k šampionátu. Do programu sme na troch televíznych staniciach JOJ Group zaradili ako jediný vysielateľ všetkých 64 zápasov v lineárnom vysielaní.

Zároveň boli všetky zápasy dostupné na webe MS2024.sk a bezplatne na našej streamovacej aplikácii JOJ play. Myslím, že najlepšie hodnotenie nám vystavili diváci, hokejoví fanúšikovia a organizátor. Celkový počet divákov sledujúcich hokej na Slovensku narástol na 3,5 milióna, najsledovanejší zápas atakoval v priemernom dosahu 2-miliónovú hranicu.

Na Facebooku dosiahli naše príspevky 57,1 milióna interakcií, počet zhliadnutých videí na Instagrame prekonal hranicu 24 miliónov a celkové impresie boli tesne pod 30 miliónmi – to všetko len za obdobie šampionátu. Diváci vysoko pozitívne ocenili nových analytikov, komentátorov aj nové moderátorské tváre.

Vynikajúce hodnotenie sme dostali aj od organizátora a držiteľa licencie. S prípravou aj realizáciou celého šampionátu som veľmi spokojný a aj touto cestou by som chcel ešte raz všetkým veľmi pekne poďakovať, že zvládli svoju prácu na výbornú.

Na snímke sprava brankár Stanislav Škorvánek (Slovensko) a Thomas Olsen (Nórsko) v zápase základnej B - skupiny Slovensko - Nórsko na 86. majstrovstvách sveta v ¾adovom hokeji 23. mája 2023 v lotyšskej Rige. FOTO TASR - Martin Baumann *** Local Caption *** 86. majstrovstvá sveta v ¾adovom hokeji základná B skupina

MS boli pre JOJ doposiaľ najväčším vysielaným športovým podujatím. Aké najnáročnejšie technické a produkčné výzvy ste pri príprave museli prekonať?

Roman Neuschl: Pred viac ako rokom sme si finálne stanovili koncept, ktorý zahŕňal vybudovanie dvoch štúdií – na zimnom štadióne v Ostrave a u nás na bratislavskej Kolibe. Zároveň sme nastavili systém rotácie nových hokejových analytikov a spolukomentátorov, ktorí sú jednak z prostredia zlatej hokejovej generácie, alebo sú doteraz veľmi aktívne a úzko spojení s hokejom.

Z pohľadu dramaturgie sme dokončili sprievodné hokejové seriály, ktoré sme produkovali. V záverečnej fáze príprav sme uzavreli mená moderátorov štúdií a komentátorov zápasov. Nasledovali každotýždenné celotelevízne porady so zapojením všetkých kolegov z každého departmentu, ktorého sa MS týkali. V čase ostatného polroka sme doťahovali technologické riešenia a doťahovali sme náročnú logistiku rotácie ľudí.

JOJ Šport vyprodukuje ročne približne 3 500 športových prenosov, čo znamená, že vieme pracovať s veľkým množstvom zápasov v krátkom produkčnom čase. Vedeli sme, že bude dôležitá koordinácia pracovných procesov a plánovanie. Vďaka kvalitnej príprave sme proces zvládli bez nutnosti niečo pomenovať ako najnáročnejšie.

Nikoleta Nagyová: Veľkou výzvou bolo správne škálovanie jednotlivých prenosov, ktoré sme zabezpečovali nielen pre JOJ play, ale aj pre naše ostatné online weby, na ktorých sa dalo sledovať živé vysielanie. Venovali sme dlhé hodiny práce zjednodušeniu prehrávača, ktorý mal poskytovať bezproblémové prechody v prípade prepnutia zdroja signálu.

Zároveň sme potrebovali zabezpečiť a naškálovať aj cloudové riešenie, ktoré sme boli pripravení použiť v prípade výpadkov alebo preťaženia siete. Prípravy viedli následne k množstvu testovaní a vytváraniu scenárov pre prípad útokov. Boli sme pripravení na všetky možnosti.

Krátko pred začiatkom podujatia ste predstavili aj nové štúdio, ktoré má byť najmodernejším na Slovensku. V čom spočívali jeho výhody pri vysielaní a moderovaní šampionátu?

Roman Neuschl: Nové športové štúdio sme stavali ako vizuálne variabilný priestor, ktorý sa dá v rovnakej dizajnovej citácii postaviť takmer na ktoromkoľvek štadióne. Zjednocujú ho spoločné hardwareové prvky, ale najmä grafika a rôzne vizuálne formy injektáží. Vďaka tomu sme vedeli komunikovať medzi štúdiami v Ostrave, Bratislave a v Prahe bez momentu, ktorý by diváka vyrušoval v pozornosti na sledovanie hokeja. Štúdio je zároveň jednoducho formovateľné aj na iný športový sviatok, ako bolo MS v hokeji. Z pohľadu variácií je teda využiteľné dlhodobo.

Ako hodnotíte výsledky sledovanosti počas majstrovstiev? Splnili vaše očakávania?

Roman Neuschl: Veľmi pozitívne hodnotím nielen vynikajúce výsledky sledovanosti zápasov slovenskej hokejovej reprezentácie, ale aj fakt, že vysokú sledovanosť dosahovali tiež zápasy českej hokejovej reprezentácie. Sledovanosť bola konzistentná aj počas zápasov, ktoré na prvý pohľad nemali zásadný súvis s postavením Slovenska v tabuľke počas základnej časti turnaja. Zápasy vo vyraďovacej časti a aj zápasy o titul a bronz dosiahli taktiež čísla nad očakávaním.

TASR

Ktorý zápas Slováci sledovali najviac a pri ktorom dueli bola sledovanosť, naopak, najnižšia?

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú