Sedem minút mu pri premiére v Cannes tlieskali v stoji, označili ho za jeden z najlepších akčných filmov poslednej dekády. Ani to mu však v konečnom dôsledku nepomohlo. Počas uplynulého víkendu do kín dorazil najnovší tohtoročný blockbuster Furiosa: Mad Max sága, nešlo ale o štart, v aký štúdio Warner Bros. Pictures či siete kín dúfali.

Najhorší štart za posledných 29 rokov

Furiosa v kinách za prvý víkend ďaleko zaostala za očakávaniami a je po nepresvedčivej návštevnosti je jasné, že fantastické ohlasy a prísľub neopakovateľného kino zážitku nemusia byť receptom na úspech. Veľkofilm George Millera, ktorý je prequelom k jeho dávnejšej snímke Mad Max: Zbesilá cesta z roku 2015, do kín divákov neprilákal a celosvetovo zatiaľ zarobil iba 59 miliónov dolárov, informuje Variety.

Niečo viac ako polovica zarobenej sumy do kasy putovala z trhu Severnej Ameriky, o zvyšok sa postarali ďalšie svetové krajiny. Furiosa do amerických kín prišla počas tzv. Memorial Day, predĺženého víkendu, ktorý je v USA tradične spájaný s relaxom a voľnočasovými aktivitami.

Jeden z najlukratívnejších víkendov v roku sa však Furiose zužitkovať nepodarilo. Nový diel série Mad Max zaznamenal najhoršie tržby v tomto období za posledných 29 rokov, v diváckom záujme ho dokonca tromfla aj rodinná rozprávka Garfield, ktorá celosvetovo za rovnaký víkend zarobila 90 miliónov dolárov.

Rozpočet Garfielda pritom predstavoval iba 60 miliónov dolárov, zatiaľ čo pri Furiose bola investovaná čiastka výrazne vyššia. Apokalyptická akčná zábava štúdio Warner. Bros. Pictures vyšla až na 168 miliónov, desiatky ďalších padli na distribúciu v kinách a marketing.

TMDB

Furiosa tvrdo podliezla očakávania analytikov, ktorí filmu vďaka fantastickým prvým ohlasom predpovedali výrazne silnejší otvárací víkend. Už po prvom dni v kinách sa však 60-milónové odhady skresali na polovicu a novinka ďaleko zaostáva aj oproti svojmu predchodcovi Mad Max: Zbesilá cesta. Ten v USA a Kanade za prvý víkend zarobil 45 miliónov, čo je s prihliadnutím na infláciu dnešný ekvivalent približne 61 miliónov.

Má to svoje dôvody

Filmový rok 2024 má teda na konte ďalšie komerčné fiasko a je takmer isté, že Furiosa skončí v mnohomiliónových stratách. Konkurencia v lete totiž bude veľmi silná a už o dva týždne do kín dorazí nový diel Bad Boys.

Dôvodov komerčného zlyhania je podľa analytikov hneď niekoľko. Ako hovoria pre New York Times, divákov nezaujala premisa príbehu mladej Furiosy, ktorá bola navyše stvárnená inou herečkou. Charlize Theron z pôvodného filmu vystriedala Anna Taylor-Joy, ktorej popularita síce v Hollywoode strmo narastá, išlo však o jej prvú hlavnú rolu v čistokrvnom blockbusteri.

Furiosa ďalej podľa analytikov prišla príliš neskoro po Mad Max: Zbesilá cesta, a naopak príliš skoro po komerčne úspešnom veľkofilme Duna: Časť druhá, s ktorým v oblasti zasadenia zdieľa podobné črty. Odborníci tiež upozorňujú, že predaje lístkov do kín v Severnej Amerike sa oproti predošlému roku prepadli až o 22 %, čo je cítiť aj na tržbách.

Zároveň však vyjadrujú nádej, že letná sezóna nebude pre filmárov úplne stratená. Do kín dorazia komerčne silné značky ako V hlave 2 či štvrtý film série Ja, zloduch. Veľké očakávania budí aj nová a zároveň jediná tohtoročná novinka od Marvelu Deadpool & Wolverine. Prichádzajúcich filmov s veľkým potenciálom je však omnoho viac a zoznam najväčších noviniek sme ti priniesli aj v samostatnom článku.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP