Zdieľaniu účtov k streamovacím službám čoskoro definitívne odzvoní. Minulý rok proti praktike zakročil Netflix, ktorý slovenským predplatiteľom začal v prípade zdieľaných účtov blokovať sledovanie na vybraných zariadeniach.

Plány obmedziť zdieľanie účtov teraz predstavil aj ďalší veľký hráč – streamovacia platforma HBO Max. Ako informuje Wired, HBO plánuje proti zdieľaniu účtov už počas tohto roka, zatiaľ však len na vybraných trhoch. Celoplošne vo všetkých krajinách, v ktorých HBO Max pôsobí, chce služba zdieľanie účtov obmedziť počas budúceho roka. Na Slovensku teda očakávame predstavenie až o rok.

Vedúci divízie streamovacích služieb Jean-Briac Perrette sa netajil inšpiráciou Netflixu, ktorý so zákazom prišiel ako prvý. Po jeho vzore si plánuje na zdieľanie hesiel tento rok posvietiť aj Disney+ a najnovšie tiež HBO Max. Perrette však krotí očakávania a hovorí, že efekt obmedzenia nemusí byť taký zreteľný ako v prípade Netflixu. Istú návratnosť však napriek tomu očakáva.

Netflix je na trhu 17 rokov, takže používatelia k nemu zdieľajú heslá rovnako dlho. My sme na trhu štyri roky od spustenia HBO Max. Samozrejme tiež nie sme na úplne rovnakej úrovni, ale vzhľadom na rozsah nášho pôsobenia je to pre nás zmysluplná príležitosť,“ hovorí Perrette.

Netflix

Rast sa zastavil, musia doháňať straty

Snaha HBO Max obmedziť zdieľanie účtov neprichádza ako veľké prekvapenie. Podobným smerom sa iba nedávno vydala služba Disney+, ktorá chce zdieľanie zakázať ešte počas tohto kalendárneho roka. Obe platformy sa inšpirujú Netflixom, ktorému sa praktika aj napriek kritike časti verejnosti štedro vyplatila. Netflixu po zákroku výrazne narástol počet predplatiteľov.

Práve stagnujúci počet predplatiteľov je problém, ktorý veľké streamovacie služby momentálne trápi. Celý segment od roku 2018 zažíval dynamický nárast, ktorý sa znásobil počas pandémie a globálnemu lockdownu. Následne však prišlo vytriezvenie a tempo sa výrazne spomalilo.

Potvrdzujú to aj údaje Antenna, podľa ktorých rast predplatného streamovacích služieb v roku 2022 predstavoval takmer 22 %, no v minulom roku drasticky klesol iba na 10 %. Naopak, zdražovanie predplatného a rastúca inflácia sa prejavili na čoraz častejšom rušení predplatného zo strany používateľov.

Miera rušenia sa oproti roku roku 2019 takmer strojnásobila a v 2023 narástla na 141 miliónov, čo je najviac za posledných päť rokov. Streamovacie služby preto teraz hľadajú prostriedky, ako zefektívniť svoje podnikanie a vyhrabať sa z veľkých strát, v ktorých sa s výnimkou Netflixu ocitli.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú