Tesle a Číne zvoní umieráčik. Európske automobilky sa chcú spojiť a postaviť ultimátny elektromobil
Renault, Stellantis a Volkswagen plánujú spojiť sily v novom „automobilovom Airbuse“, ako naznačil šéf Renaultu Luca de Meo v rozhovore pre agentúru Bloomberg. Cieľom tohto spojenectva je efektívne zdieľanie nákladov pri vývoji cenovo dostupných elektromobilov.
Európske automobilky majú problém
Na starom kontinente sa predaj elektromobilov pomaly rozvíja a európske automobilky čelia silnému tlaku zo strany cenovo dostupných čínskych áut a americkej Tesly, ktorá si vybudovala stabilnú pozíciu na trhu. Model Y od Tesly sa dokonca stal najpredávanejším autom v Európe v roku 2023, o čom sme informovali v samostatnom článku. Európske automobilky zatiaľ nedokážu účinne reagovať na tento tlak a predaj ich elektromobilov stagnuje.
Renault, Stellantis a Volkswagen sú momentálne angažované v niekoľkých projektoch elektromobilov s cenou pod 25-tisíc eur. Avšak tento vývoj je finančne náročný a čerpá z predaja spaľovacích áut, pričom do roku 2025 musia všetky automobilky výrazne znížiť emisie svojich predávaných modelov, aby sa vyhli pokutám.
Spolupráca medzi týmito automobilkami by mohla zahŕňať rôzne formy, ako napríklad zdieľanie zdrojov pre základný vývoj alebo zakladanie spoločných podnikov na zdieľanie podvozkových platforiem. Tento krok by umožnil vznik niekoľkých desiatok áut rôznych značiek na jednej podvozkovej platforme.
VW sa na lacný elektromobil zrazu vykašľal
Nemecká automobilka Volkswagen si to s lacným elektrickým modelom dočasne rozmyslela a príde až o niečo neskôr. Model ID.2 mal prísť už v roku 2025, avšak nakoniec sa tak má stať až v roku 2026, upozorňuje portál Automotive News Europe. Dôvod je pritom prekvapivý – nová emisná norma Euro 7, ktorá mala byť pôvodne oveľa prísnejšia, než jej finálna verzia. Je otázne, či bude mať spolupráca európskych automobiliek vplyv na urýchlenie vývoja tohto lacného elektromobilu.
Výsledky nadchádzajúcich volieb do europarlamentu budú taktiež zohrávať dôležitú úlohu v ďalšom vyvíjaní tlaku na europolitikov, aby podporili prechod cestnej dopravy na elektrické vozidlá. Automobilky by mohli vďaka spojeniu efektívnejšie využiť svoj vplyv na tvorbu politík v rámci EÚ a zároveň by dokázali zdieľaním technológií ušetriť obrovské sumy peňazí.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
Náklad prevezú roboty bez šoférov. Japonci stavajú v strede diaľnice koridor pre autá budúcnosti
Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
Spôsobili najviac smrteľných nehôd. Zverejnili rebríček najnebezpečnejších áut, Tesla znovu padla
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyvíjali ho 3 roky. Mazda ukázala sedan s dojazdom 1300 km a cenou pod 18 000 eur
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Nissan mení spojenca. Časť podielov Renaultu poputuje do iných rúk
V centre mesta inštalovali verejný defibrilátor. Môže ochrániť tisíce ľudí
Oheň, výbuch a neistota. Japonská vesmírna misia čelí ďalšiemu zlyhaniu
Najsilnejšia ekonomika Európy si môže vydýchnuť. Obavy sú však na mieste
Vedci objavili prekvapivý účinok milovaného nápoja. Začneš ho piť častejšie?
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené