Tesle a Číne zvoní umieráčik. Európske automobilky sa chcú spojiť a postaviť ultimátny elektromobil
Renault, Stellantis a Volkswagen plánujú spojiť sily v novom „automobilovom Airbuse“, ako naznačil šéf Renaultu Luca de Meo v rozhovore pre agentúru Bloomberg. Cieľom tohto spojenectva je efektívne zdieľanie nákladov pri vývoji cenovo dostupných elektromobilov.
Európske automobilky majú problém
Na starom kontinente sa predaj elektromobilov pomaly rozvíja a európske automobilky čelia silnému tlaku zo strany cenovo dostupných čínskych áut a americkej Tesly, ktorá si vybudovala stabilnú pozíciu na trhu. Model Y od Tesly sa dokonca stal najpredávanejším autom v Európe v roku 2023, o čom sme informovali v samostatnom článku. Európske automobilky zatiaľ nedokážu účinne reagovať na tento tlak a predaj ich elektromobilov stagnuje.
Renault, Stellantis a Volkswagen sú momentálne angažované v niekoľkých projektoch elektromobilov s cenou pod 25-tisíc eur. Avšak tento vývoj je finančne náročný a čerpá z predaja spaľovacích áut, pričom do roku 2025 musia všetky automobilky výrazne znížiť emisie svojich predávaných modelov, aby sa vyhli pokutám.
Spolupráca medzi týmito automobilkami by mohla zahŕňať rôzne formy, ako napríklad zdieľanie zdrojov pre základný vývoj alebo zakladanie spoločných podnikov na zdieľanie podvozkových platforiem. Tento krok by umožnil vznik niekoľkých desiatok áut rôznych značiek na jednej podvozkovej platforme.
VW sa na lacný elektromobil zrazu vykašľal
Nemecká automobilka Volkswagen si to s lacným elektrickým modelom dočasne rozmyslela a príde až o niečo neskôr. Model ID.2 mal prísť už v roku 2025, avšak nakoniec sa tak má stať až v roku 2026, upozorňuje portál Automotive News Europe. Dôvod je pritom prekvapivý – nová emisná norma Euro 7, ktorá mala byť pôvodne oveľa prísnejšia, než jej finálna verzia. Je otázne, či bude mať spolupráca európskych automobiliek vplyv na urýchlenie vývoja tohto lacného elektromobilu.
Výsledky nadchádzajúcich volieb do europarlamentu budú taktiež zohrávať dôležitú úlohu v ďalšom vyvíjaní tlaku na europolitikov, aby podporili prechod cestnej dopravy na elektrické vozidlá. Automobilky by mohli vďaka spojeniu efektívnejšie využiť svoj vplyv na tvorbu politík v rámci EÚ a zároveň by dokázali zdieľaním technológií ušetriť obrovské sumy peňazí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mladá vodička zrazila muža na priechode pre chodcov, na mieste ho oživujú záchranné zložky
„Len sa uč a budeš sa mať dobre“ už neplatí: Generácia Z mení pohľad na peniaze a nebojí sa riskovať, hovorí odborník (ROZHOVOR)
Transakčná daň „nie je pre všetkých“: Ministerstvo financií zverejnilo zoznam účtov, na ktoré sa nevzťahuje
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
Klasika slovenskej kuchyne je „zdravým pokladom“. Chráni črevá a podporuje trávenie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Ceny stúpli, no obsah zabodoval. Netflix prekonal očakávania analytikov
Ministerstvo školstva pripravuje veľkú zmenu. Slovenskí študenti absolvujú elektronickú skúšku dospelosti
Rusko posiela Nemecku jasný odkaz. Rakety Taurus môžu všetko zmeniť
Prinúti ťa stráviť v appke celé hodiny. Instagram zavádza novú funkciu zameranú na Reels
Ukrajina sa opäť musí obávať útokov na energetickú infraštruktúru. Prímerie sa skončilo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mladá vodička zrazila muža na priechode pre chodcov, na mieste ho oživujú záchranné zložky
„Len sa uč a budeš sa mať dobre“ už neplatí: Generácia Z mení pohľad na peniaze a nebojí sa riskovať, hovorí odborník (ROZHOVOR)
Transakčná daň „nie je pre všetkých“: Ministerstvo financií zverejnilo zoznam účtov, na ktoré sa nevzťahuje
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
Klasika slovenskej kuchyne je „zdravým pokladom“. Chráni črevá a podporuje trávenie
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené