Renault, Stellantis a Volkswagen plánujú spojiť sily v novom „automobilovom Airbuse“, ako naznačil šéf Renaultu Luca de Meo v rozhovore pre agentúru Bloomberg. Cieľom tohto spojenectva je efektívne zdieľanie nákladov pri vývoji cenovo dostupných elektromobilov.

Európske automobilky majú problém

Na starom kontinente sa predaj elektromobilov pomaly rozvíja a európske automobilky čelia silnému tlaku zo strany cenovo dostupných čínskych áut a americkej Tesly, ktorá si vybudovala stabilnú pozíciu na trhu. Model Y od Tesly sa dokonca stal najpredávanejším autom v Európe v roku 2023, o čom sme informovali v samostatnom článku. Európske automobilky zatiaľ nedokážu účinne reagovať na tento tlak a predaj ich elektromobilov stagnuje.

Renault, Stellantis a Volkswagen sú momentálne angažované v niekoľkých projektoch elektromobilov s cenou pod 25-tisíc eur.  Avšak tento vývoj je finančne náročný a čerpá z predaja spaľovacích áut, pričom do roku 2025 musia všetky automobilky výrazne znížiť emisie svojich predávaných modelov, aby sa vyhli pokutám.

Renault (Úprava redakcie)

Spolupráca medzi týmito automobilkami by mohla zahŕňať rôzne formy, ako napríklad zdieľanie zdrojov pre základný vývoj alebo zakladanie spoločných podnikov na zdieľanie podvozkových platforiem. Tento krok by umožnil vznik niekoľkých desiatok áut rôznych značiek na jednej podvozkovej platforme.

VW sa na lacný elektromobil zrazu vykašľal

Nemecká automobilka Volkswagen si to s lacným elektrickým modelom dočasne rozmyslela a príde až o niečo neskôr. Model ID.2 mal prísť už v roku 2025, avšak nakoniec sa tak má stať až v roku 2026, upozorňuje portál Automotive News Europe. Dôvod je pritom prekvapivý – nová emisná norma Euro 7, ktorá mala byť pôvodne oveľa prísnejšia, než jej finálna verzia. Je otázne, či bude mať spolupráca európskych automobiliek vplyv na urýchlenie vývoja tohto lacného elektromobilu.

Výsledky nadchádzajúcich volieb do europarlamentu budú taktiež zohrávať dôležitú úlohu v ďalšom vyvíjaní tlaku na europolitikov, aby podporili prechod cestnej dopravy na elektrické vozidlá. Automobilky by mohli vďaka spojeniu efektívnejšie využiť svoj vplyv na tvorbu politík v rámci EÚ a zároveň by dokázali zdieľaním technológií ušetriť obrovské sumy peňazí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú