Sotva prežijú 100-tisíc km. Vyšiel rebríček najporuchovejších áut, ktoré obľubujú aj Slováci
Nákup auta vie byť poriadne náročnou a zdĺhavou záležitosťou. Svoje o tom vedia ľudia, ktorým nejde len o dizajn. Práve do skupiny ľudí, ktorí auto kupujú na základe jeho vzhľadu, možno spadajú aj tvoji blízki. Ako sú s autom spokojní? Netrávia viac času v servise ako na cestách?
Portál AUTO BILD sa pozrel na testovacie vozidlá, ktoré v priebehu 1,5 až troch rokov najazdili po cestách-necestách 100 000 kilometrov. Toto sú vozidlá, ktorých nákup by si mal poriadne zvážiť. Výsledky testov totiž odborníkov nijak neoslnili.
Spôsob prideľovania mínusových bodov je jednoduchý. Body sa strhávajú napríklad za nepojazdnosť, no vplyv na hodnotenie majú aj faktory, ako porucha motora či prevodovky alebo poruchy malých dielov s návštevami servisu. Jednoduchá je aj stupnica hodnotenia. Čím viac bodov vozidlo získa, tým je známka horšia. Najhoršie sú na tom tie autá, ktoré získali viac ako 57 bodov.
Vozidlo Renault Clio Grandtour TCe 90 Luxe získalo 27 bodov, v dôsledku čoho má známku 3. Motor tohto vozidla poskytuje adekvátny výkon iba pri opatrnom stláčaní plynového pedálu. Pri plnom zaťažení alebo pri prvom kopci na obzore začína vozidlo Renault Clio s hmotnosťou 1 155 kilogramov zreteľne strácať dych, čo je ešte viac zvýraznené dlhým pomerom päťstupňovej prevodovky.
Od približne 35 000 prejdených kilometrov sa stávalo stále bežnejším, že pri zaraďovaní prevodových stupňov dochádzalo k nežiaducim pohybom. Keď tachometer ukázal 50 571 kilometrov a každá zmena prevodového stupňa bola sprevádzaná hlučnými zvukmi, vozidlo Clio preventívne zamierilo do dielne, kde bola výmena spínacej skrinky považovaná za opatrenie na istotu.
V rebríčku sa umiestnil aj miláčik Slovákov
Rovnaký počet bodov a známku si vyslúžil aj Seat Leon 1.6 TDI Style. Toto vozidlo si spočiatku radilo dobre, až kým sa na ňom nepokazila prevodovka. Podľa analýzy sa v ložisku nachádzal materiál, ktorý prasknutie krúžku ložiska spôsobil po takmer 100 000 kilometroch. Podľa odborníkov však ide o ojedinelú chybu.
34 bodov a známku 4 si vyslúžil Citroën C4 Cactus PureTech 110 Feel, pri ktorom sa problém s prevodovkou ukázal už po 33 000 kilometroch. Podľa analýzy v továrni išlo o násilné narušenie, ktoré mohlo byť spôsobené chybou radenia. Druhou možnosťou je krátke odľahčenie predných kolies pri vysokej rýchlosti, ktoré vystriedalo veľké zaťaženie.
Subaru XV 2.0D získalo v hodnotení 44 bodov, ktoré boli rovné známke 4-. Ukázalo sa totiž, že auto je nadmerne problémové. Dôvodom je napríklad predčasne zodretá spojka, korózia na niekoľkých častiach podvozku alebo kúsky roztaveného kovu na dvoch piestoch. Za zmienku však stoja aj komplikácie so sedadlom vodiča či uvoľnené čalúnenie, ktoré niekto môže vnímať ako maličkosť, no spôsobovalo to počas cesty rušivé zvuky.
52 bodov znamená známku 5 a veľmi zlé hodnotenie si vyslúžilo vozidlo Ford Fiesta 1.0 EcoBoost. Kým toto vozidlo v prvých dňoch testerom robilo obrovskú radosť, ukázalo sa, že po 100 000 najazdených kilometroch nie je všetko ideálne. Problémom boli napríklad zvyšky rozvodového remeňa, ktorý poháňa olejové čerpadlo, v olejovej vani. Za zmienku stojí aj to, že v module olejového čerpadla došlo k uvoľneniu upevňovacej skrutky z napínača rozvodového remeňa.
BMW 218i Active Tourer sa v rebríčku umiestnilo taktiež. Získalo 39 bodov a známku 4. Po 55 431 kilometroch došlo k údržbe, počas ktorej bolo z palubnej pamäte načítaných niekoľko chýb. Nasledovala však aj výmena motorového oleja alebo preprogramovanie riadiacej jednotky. Podľa odborníkov Tourer nie je skutočným BMW, pretože jeho kvalita je len priemerná.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prekvapili celý svet. Apple sa spojil s Muskom, používateľom umožní využívať exkluzívnu službu
Čínsky DeepSeek úplne zlyhal. Zhromaždil a ohrozil citlivé údaje ľudí
V rámci Európy sme úplne poslední. Počet elektromobilov na Slovensku stúpa pomaly, ľuďom chýba toto
Čítaj, zarábaj a získaj výhodné benefity. Spustili sme program, ktorý exkluzívne odmení najvernejších
Európa má smrteľný problém. Milióny ľudí budú umierať kvôli počasiu, existuje riešenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
V 27 rokoch má biznis, ktorý mu zarába 2 000 eur denne: „Toto je presný plán, ktorý mi pomohol naštartovať podnikanie“
„Možno áno, možno nie,“ Trump plánuje zaviesť masívne clo na dovoz tovaru: Má sa týkať najväčších obchodných partnerov
111-ročná žena prezradila recept na dlhovekosť. Tento elixír pije každé ráno už desaťročia
O mieri som ochotný rokovať, ale nie so Zelenským, vyhlásil Putin. Ukrajinského vodcu označil za „nelegitímneho“
Jedlo plné červíkov: Európska komisia schválila pridávanie lariev hmyzu do týchto potravín
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Dohodli sa s Čínou. Výmena batérií nahradí nabíjačky, do Európy príde silný hráč v elektromobilite
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Na slovenský trh vstupuje značka s lacnými autami. Ponúka nadštandardnú výbavu za nízke ceny
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
-
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Experti prehovorili: Zánovné autá sú cenovým hitom, Slováci kupujú najviac tento pohon
- Vodiči, pozor. Štát zmenil podmienky pre motoristov, na podanie dokumentu máš už len pár dní
Bez Čechov a s novým investorom. Slovensko chce mať plnú kontrolu nad novou elektrárňou
Televízia JOJ spúšťa novú reláciu. Jej prvým hosťom bude Robert Fico
Dobrá správa pre motoristov. Pohonné hmoty budú lacnejšie, máme cenu aj čas, kedy sa tak stane
Google chce zmeniť názvy miest na mape. Prezidentka sa obracia na OSN, Trump má jasnú víziu
X Money tu bude už čoskoro. Musk mení bývalý Twitter na digitálnu peňaženku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
V 27 rokoch má biznis, ktorý mu zarába 2 000 eur denne: „Toto je presný plán, ktorý mi pomohol naštartovať podnikanie“
„Možno áno, možno nie,“ Trump plánuje zaviesť masívne clo na dovoz tovaru: Má sa týkať najväčších obchodných partnerov
111-ročná žena prezradila recept na dlhovekosť. Tento elixír pije každé ráno už desaťročia
O mieri som ochotný rokovať, ale nie so Zelenským, vyhlásil Putin. Ukrajinského vodcu označil za „nelegitímneho“
Jedlo plné červíkov: Európska komisia schválila pridávanie lariev hmyzu do týchto potravín
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené