Tesla to zase všetkým natrela. V najhoršom období za roky dokázala zázrak
Aktualizované 3.4.2024
Trh s novými batériovými elektromobilmi z hľadiska rastu predajov zaznamenáva v poslednom období ochladenie, ale aj napriek tomu Tesla za prvé tri mesiace aktuálneho roka zostáva najväčším celosvetovým producentom elektromobilov. Ako uviedol magazín Electrek, Tesla oficiálne opäť získala korunu svetového lídra v objeme batériových elektromobilov a napriek ťažkému štvrťroku prekonala čínsky BYD.
BYD narozdiel od Tesly okrem čisto elektrických batériových elektromobilov, na ktoré sa v poslednom období intenzívne zameral produkuje aj hybridné a plug-in hybridné pohony. Aktuálna strata prvenstva výrobcu BYD môže poukazovať na problémy na čínskom trhu s elektromobilmi.
Pokles predajov za Q1 2024
Posledný štvrťrok 2023 sa aj napriek rekordným výsledkom Tesly podarilo BYD prekonať celosvetové výsledky tohto amerického výrobcu. Tesla však aktuálne predstavila výsledky za prvý kvartál 2024, ktoré sú výrazne slabšie ako minulý rok, ale aj tak to stačilo, aby porazila BYD. Jedná sa taktiež o najhorší kvartál od roku 2020, no stále jej to stačilo na prvenstvo.
Tesla nielenže predala viac elektromobilov ako BYD, ale urobila to s veľkým náskokom, keďže v prvom štvrťroku dodala viac ako 386 000 elektromobilov, zatiaľ čo BYD predal približne 300 000 elektromobilov. Zaujímavosťou je, že predaje elektromobilov BYD medzikvartálne klesli v porovnaní s Teslou, ale medziročne vzrástli o 13 % zatiaľ čo Tesla medziročne klesla o 8 %.
Očakávania pre rok 2024
Obe automobilky Tesla aj BYD sú z hľadiska predajov vo veľkej miere závislé od čínskeho automobilového trhu, ale ako sa ukazuje pri BYD to platí obzvlášť. Vo všeobecnosti možno konštatovať, že trh s novými batériovými elektromobilmi nezaznamenáva taký rast ako v minulosti a uvidíme, či Tesla dokáže dodávať vyššie objemy elektromobilov ako BYD aj po zvyšok roka.
Pôvodný článok
Americká automobilka Tesla už niekoľko rokov z hľadiska predajov elektrických áut dominuje európskym trhom a to aj napriek vysokým nákladom, keďže sa jej najpopulárnejšie modely 3 a Y radia do prémiovej triedy. Ako ale upozorňuje The Japan Times, toto sa môže čoskoro zmeniť kvôli čínskej automobilke BYD, ktorej elektromobily zaplavujú viaceré európske krajiny v ohromných počtoch a Muskovi už na smiech nebude. Späť v roku 2011 sa im totiž v rozhovore pre Bloomberg posmieval, ale karta sa obrátila a výrobca elektromobil v roku 2024 zosadí Teslu z trónu.
Cenový trhák a skvelé parametre
Podľa aktuálnych odhadov odborníci očakávajú, že BYD v blízkej budúcnosti kompletne predbehne Teslu v celosvetových predajoch elektrických áut – môže sa tak stať už v tomto štvrťroku. Pôjde pritom o zásadný problém nielen pre samotnú Teslu, ale aj pre európske automobilky, ktoré doteraz trpeli pod dominanciou Tesly a zdá sa, že sa kvôli príchodu čínskych automobiliek z problémov nevymania.
Podľa InsideEVs trvalo juhokórejskému Hyundaiu približne 40 rokov, kým sa spoločnosť dostala od konštruovania „šrotov“ k produkcii slušných vozidiel, pričom Číne sa zrejme podarilo to isté približne v polovičnom čase. Celosvetovo mala za tretí štvrťrok Tesla dodať len o 3 456 elektromobilov viac, než BYD a očakáva sa, že za posledný štvrťrok už bude Tesla kompletne porazená.
Najviac elektrických áut pritom BYD predáva v samotnej Číne, avšak chystá sa aj na výstavbu svojej prvej továrne v Európe. Automobilka dodala, že nový závod bude stáť v Segedíne. Pre Maďarsko sa rozhodla po tom, ako zhruba rok dostávala ponuky zo strany viacerých európskych štátov vrátane Nemecka a Francúzska.
Bezkonkurenčné modely
V septembri BYD oficiálne spustil na európskych trhoch predaj modelu Seal, ktorý ponúka za približne rovnakú cenu ako Tesla Model 3 o asi polovicu vyšší dojazd.
„BYD Seal sa bude v Európe ponúkať v dvoch úrovniach výbavy, s 82 kWh pohonom zadných kolies a pohonom všetkých kolies, s dojazdom podľa WLTP od 520 km do 570 km pre variant s pohonom všetkých kolies,“ uvádza spoločnosť.
Problém pre domáce automobilky
Obzvlášť veľký problém je príchod čínskych firiem pre európske automobilky, ktoré často strácajú dominanciu aj na domácich trhoch. Na to doplatil aj Volkswagen, ktorý nedokázal v elektromobilite prekonať Teslu a teraz hrozí, že ju nahradí BYD či iné čínske značky.
Vo Švédsku sa stal v júni druhým najpredávanejším autom a prvým najpredávanejším elektromobilom čínsky BYD Atto 3, moderne vyzerajúce SUV s dojazdom podľa WLTP až 420 km, ktorého cena v tejto severskej krajine začína len na 445 000 švédskych korún teda približne 38 000 eur.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Vysoké clá ohrozujú Atlantik. Môže za to napätie medzi USA a Európou
Zamestnanci v neistote. Technologický gigant plánuje rušenie pracovných miest
Objav, ktorý mení dejiny. Egypťania miešali magické nápoje s drogami
Drahé kovy na vzostupe. Konflikt na Ukrajine dvíha ceny zlata a striebra
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené